1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



13 березня 2020 року

Київ

справа №813/2688/16

адміністративне провадження №К/9901/11240/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Білак М.В.,

суддів: Губської О.А., Калашнікової О.В.,



розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу

за касаційною скаргою ОСОБА_1

на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року (головуючий суддя - Ільчишин Н.В., судді: Судова-Хомюк Н.М., Глушко І.В.)

у справі №813/2688/16

за позовом ОСОБА_1

до Миколаївської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області

третя особа: Стрийська об`єднана державна додаткова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області (правонаступником якого є Головне управління ДФС у Львівській області),

про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

I. РУХ СПРАВИ

1. У серпні 2016 року ОСОБА_1 звернулася до суду з вказаним позовом, в якому просила:

- визнати протиправним та скасувати наказ від 30 червня 2016 року №52-о "Про звільнення ОСОБА_2 ";

- поновити на посаді головного державного ревізора-інспектора відділу аудиту Миколаївської об`єднаної державної додаткової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області чи іншому реорганізованому органі;

- стягнути заробітну плату за час вимушеного прогулу.

2. В обґрунтування позовних вимог зазначала, що її звільнення відбулося з порушенням вимог Кодексу законів про працю України оскільки не було запропоновано будь-якої вакантної посади, не враховано переважне право залишення на посаді та без згоди профспілкового органу.

3. Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2016 року позов задоволено.

4. Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року рішення суду першої інстанції скасовано та ухвалено нове про відмову у задоволенні позову.

5. Не погоджуючись з вказаним рішенням суду апеляційної інстанції позивач звернулася з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

6. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 з 28 липня 1994 року перебувала на службі в податкових органах України, зокрема з 17 лютого 2016 року на посаді головного державного ревізора-інспектора відділу аудиту Миколаївської об`єднаної державної додаткової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області.

7. Наказом голови Державної фіскальної служби України від 24 лютого 2016 року №167 "Про реорганізацію деяких територіальних органів ДФС у Львівській області" з метою реалізації пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2015 року № 892, реорганізовано Миколаївську об`єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Львівській області шляхом приєднання до Стрийської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Львівській області.

8. Наказом голови комісії з реорганізації Миколаївської ОДПІ, начальника Миколаївської ОДПІ від 30 березня 2016 року №77 розпочато реорганізацію Миколаївської ОДПІ шляхом приєднання до Стрийської ОДПІ.

9. Переліком змін №1 до штатного розпису на 2016 рік затверджено штат Миколаївської ОДПІ в кількості 59 штатних одиниць, а переліком змін №2 з урахуванням змін №4 до штатного розпису на 2016 рік затверджено штат Стрийсьої ОДПІ (Миколаївське відділення) в кількості 24 штатних одиниць. Відтак, штатна чисельність Стрийської ОДПІ (Миколаївське відділення) у порівнянні з штатною чисельністю Миколаївської ОДПІ була зменшена на 35 штатних одиниць.

10. 18 квітня 2016 року позивача повідомлено про наступне вивільнення із займаної посади згідно з пунктом 1 статті 40 Кодексу законів про працю України у зв`язку з реорганізацією та скороченням штатної чисельності.

11. Наказом голови комісії з реорганізації Миколаївської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області від 30 червня 2016 року №52-о позивача звільнено з посади у зв`язку з реорганізацією Миколаївської ОДПІ шляхом приєднання до Стрийської ОДПІ відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2015 року №892 "Деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби".

IIІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

12. Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не надано доказів виконання обов`язку по працевлаштуванню працівників реорганізованої установи.

13. Звільнивши позивача на підставі пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю України відповідачем не було виконано вимоги щодо працевлаштування на вакантній посаді відповідно до нового штатного розпису. Пропозиції щодо вакантних посад були відсутні при попередженні про звільнення та у подальшому.

14. Відповідно до штатного розпису на 2016 рік та листа №8768/8/04-00 від 26 вересня 2016 року в Стрийській ОДПІ на час звільнення позивача були інші вакантні посади, проте позивачу вони не були запропоновані. А також відсутні докази неможливості переведення позивача за його згодою на будь-яку іншу роботу в Стрийську ОДПІ.

15. Скасовуючи рішення суду першої інстанції та ухвалюючи нове про відмову у задоволенні позову, апеляційний суд виходив з того, що звільнення позивача відбулося з дотриманням встановленої законом процедури. При звільненні позивачу не пропонувалися посади у зв`язку з їх відсутністю. Судом було досліджено інформацію про працівників відділу аудиту Миколаївської ОДПІ з відповідними їх характеристиками, а також інформацію про працівників, які були призначені в Стрийську ОДПІ. Відповідно до штатного розпису на 2016 рік у відділі аудиту, де працювала позивач, залишилась одна посада (замість трьох), яку зайняв інший працівник з урахуванням більшого стажу роботи та особливостей сімейного стану.

IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

16. Позивач у своїй касаційній скарзі наголошує на тому, що висновки суду першої інстанції є правильними, а відповідачем не доведено правомірність оскаржуваного наказу. Попередження про наступне звільнення не містить пропозицій щодо жодної вакантної посади. У подальшому також не було запропоновано будь-якої посади.

17. Апеляційним судом не було взято до уваги штатний розпис на 2016 рік та лист Стрийської ОДПІ від 26 вересня 2016 року № 8768/8/04-00, яким підтверджено існування вакантних посад, що не були їй запропоновані.

18. Також не враховано переважне право на залишення на роботі оскільки має на утриманні дитину, інші доходи, крім заробітної плати, відсутні, а також великий безперервний трудовий стаж в податкових органах.

19. Стрийська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області надіслала заперечення на касаційну скаргу, відповідно до яких просила залишити касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення без змін.

20. Головне управління ДФС у Львівській області надіслало до Верховного Суду заяву про правонаступництво, в якій просить замінити Стрийську ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області на належного відповідача - Головне управління ДФС у Львівській області.

21. Враховуючи те, що Стрийська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області у вказаній справі визначена як третя особа, то вирішення питання про заміну її належним відповідачем Головним управлінням ДФС у Львівській області, не входить до повноважень Верховного Суду.

V. ОЦІНКА ВЕРХОВНОГО СУДУ

22. Верховний Суд, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України), вважає за необхідне зазначити наступне.


................
Перейти до повного тексту