У Х В А Л А
05 березня 2020 року
м. Київ
Справа № 2а-1217/10/0270
Провадження №11-78апп20
Велика Палата Верховного Суду у складі:
судді-доповідача Князєва В. С.,
суддів Антонюк Н. О., Анцупової Т. О., Бакуліної С. В., Британчука В. В., Власова Ю. Л., Гриціва М. І., Гудими Д. А., Золотнікова О. С., Кібенко О. Р., Лобойка Л. М., Лященко Н. П., Пророка В. В., Ситнік О. М., Ткачука О. С.,
перевірила наявність підстав для прийняття до провадження справи за позовом Державної фінансової інспекції у Вінницькій області до Фермерського господарства "Нова Україна", треті особи: Вінницьке відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, Вінницька місцева прокуратура, про стягнення коштів за касаційною скаргою Фермерського господарства "Нова Україна" на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 15 серпня 2016 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 18 жовтня 2016 року,
УСТАНОВИЛА:
Контрольно-ревізійне управління у Вінницькій області звернулося до суду з позовом до Фермерського господарства "Нова Україна", треті особи: Вінницьке відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, Вінницька місцева прокуратура, у якому просило стягнути кошти, отримані із порушенням вимог чинного законодавства, в сумі 250 000,00 грн.
Позов мотивовано тим, що Контрольно-ревізійним управлінням у Вінницькій області проведена ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності Вінницького відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств за період з 01 липня 2007 року по 01 жовтня 2009 року, під час якої також проведено зустрічну звірку Фермерського господарства "Нова Україна". За результатами ревізії фінансово-господарської діяльності Українського фонду підтримки фермерських господарств та зустрічної звірки Фермерського господарства "Нова Україна" контролюючий орган дійшов висновку, що відповідачем протягом ревізійного періоду на безповоротній основі отримано бюджетні кошти у загальній сумі 250 000,00 грн. Позивач зазначав, що відповідно до пункту 8 Порядку використання коштів державного бюджету для надання підтримки фермерським господарствам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1102, відповідач - отримувач бюджетних коштів, разом з іншими документами, надавав письмове зобов`язання повернути у місячний строк до бюджету отримані бюджетні кошти у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного отримання. Оскільки обовʼязок щодо повернення коштів, отриманих з порушенням чинного законодавства, відповідачем не виконано, та з метою стягнення з відповідача до державного бюджету коштів в сумі 250 000,00 грн, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Вінницький окружний адміністративний суд ухвалою від 11 березня 2016 року закрив провадження у справі.
Вінницький апеляційний адміністративний суд ухвалою від 24 травня 2016 року рішення суду першої інстанції скасував, справу направив для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Вінницький окружний адміністративний суд постановою від 15 серпня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду
від 18 жовтня 2016 року, позов задовольнив.
Не погоджуючись із зазначеними судовими рішеннями, Фермерське господарство "Нова Україна" подало касаційну скаргу, в якій посилається на порушення судами норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій, справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції. Зазначає, зокрема, що спір у цій справі не містить ознак публічно-правового, оскільки відповідач не був суб`єктом перевірки.
Вищий адміністративний суд України ухвалою від 11 листопада 2016 року відкрив касаційне провадження у цій справі.
15 грудня 2017 року розпочав роботу Верховний Суд і набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", яким Кодекс адміністративного судочинства України викладено в новій редакції.
Підпунктом 4 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду ухвалою
від 11 лютого 2020 року прийняв цю справу до свого провадження, а ухвалою
від 21 лютого 2020 року призначив її до розгляду.
Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду ухвалою від 26 лютого 2020 року справу за позовом Державної фінансової інспекції у Вінницькій області до Фермерського господарства "Нова Україна", треті особи: Вінницьке відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, Вінницька місцева прокуратура, про стягнення коштів передав на розгляд Великої Палати Верховного Суду на підставі частини шостої статті 346 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС).