ПОСТАНОВА
Іменем України
05 березня 2020 року
м. Київ
справа №1.380.2019.001335
адміністративне провадження №К/9901/27147/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Саприкіної І. В.,
суддів Єзерова А. А., Чиркіна С. М.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду (суддя Сакалош В. М.) від 23 травня 2019 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду (головуючий суддя Святецький В. В., судді: Пліш М. А., Шинкар Т. І.) від 27 серпня 2019 року у справі за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до виконавчого комітету Львівської міської ради, треті особи: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, про визнання протиправним та скасування рішення,
УСТАНОВИВ:
У березні 2019 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до виконавчого комітету Львівської міської ради (далі - Виконком), треті особи: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, в якому просили визнати протиправним та скасувати рішення Виконкому від 20 липня 2018 року № 774 "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом зі знесенням житлового будинку на АДРЕСА_1 " зі змінами, які внесені рішенням Виконкому від 07 грудня 2018 року № 1347 "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 20 липня 2018 року № 774".
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 23 травня 2019 року, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 серпня 2019 року, позовну заяву залишено без розгляду на підставі ч. 4 ст. 123 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), оскільки позивачами пропущено строк звернення до адміністративного суду.
Приймаючи вказані судові рішення, суди попередніх інстанцій виходили з того, що про спірне рішення Виконкому від 20 липня 2018 року № 774 позивачам достеменно було відомо у серпні 2018 року, про яке, в свою чергу, ОСОБА_1 зазначав в поданій міському голові м. Львова заяві від 16 серпня 2018 року. Однак, до суду позивачі звернулися з цим позовом лише 22 березня 2019 року, тобто після спливу шестимісячного строку, встановленого ч. 2 ст. 122 КАС України.
Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, посилаючись на порушення судом норм процесуального права, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до Касаційного адміністративного суду з касаційною скаргою, в якій просять скасувати ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 23 травня 2019 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 серпня 2019 року, і направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Обґрунтовуючи касаційну скаргу позивачі зазначають, що строк звернення до суду з цим позовом має рахуватися з дати, коли Виконкомом було прийнято рішення від 07 грудня 2018 року № 1347, яким внесено зміни до рішення відповідача від 20 липня 2018 року № 774.
16 грудня 2019 року Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду відкрив касаційне провадження у цій справі, а ухвалою від 04 березня 2020 року призначив її до розгляду.
Переглядаючи оскаржуване судове рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Як убачається з матеріалів справи, 20 липня 2018 року Виконком прийняв рішення № 774 "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво гр. ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом зі знесенням житлового будинку на АДРЕСА_1 . Згідно абз. 2 п. 2.4 додатка до вказаного рішення встановлено, що відступи будівлі/споруди від червоної лінії вулиці - 1, 5 м. Будівля блокується до 2КЖ з південного заходу та фундаменту багатоквартирного будинку ( АДРЕСА_2 ) з північного сходу.
16 серпня 2018 року ОСОБА_1 звернувся до міського голови м. Львова Садового А. І. із заявою, в якій просив прийняти відповідні міри та зупинити здійснення незаконної діяльності. У вказаній заяві позивач зазначив, що 20 липня 2018 року відповідач прийняв рішення, яким затвердив містобудівні умови та обмеження ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 на "Будівництво багатоквартирного будинку з підземним автопаркінгом та вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1, які, на думку ОСОБА_1, є протиправними, оскільки передбачене риття котловану нижче нульового рівня фундаменту будинку може призведе до руйнування або до пошкодження будинку позивача.
В подальшому, рішенням Виконкому від 07 грудня 2018 року № 1347 внесено зміни до рішення виконавчого комітету від 20 липня 2018 року № 774, виклавши другий абзац п. 2.4 додатка у новій редакції: "Відступи будівлі/споруди від червоної лінії вулиці - 0,0 м. Будівля блокується до 2КЖ з південного заходу та до межі ділянки (АДРЕСА_6) з північного сходу".
Вважаючи протиправним рішення відповідача від 20 липня 2018 року № 774, 22 березня 2019 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до суду з цим позовом за захистом порушених, на їх думку, прав та інтересів.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду за захистом, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.