ПОСТАНОВА
Іменем України
28 лютого 2020 року
м. Київ
справа №813/945/16
касаційне провадження №К/9901/40838/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Шипуліної Т.М.,
суддів: Бившевої Л.І., Хохуляка В.В.
розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Дрогобицької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23.05.2016 (суддя Мартинюк В.Я.) та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 16.03.2017 (головуючий суддя - Яворський І.О.; судді: Кухтей Р.В., Нос С.П.) у справі № 813/945/16 за позовом Комунального підприємства "Бориславтеплоенерго" до Дрогобицької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
Комунальне підприємство "Бориславтеплоенерго" звернулось до адміністративного суду з позовом до Дрогобицької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 09.11.2015 № 0002241500.
Львівський окружний адміністративний суд постановою від 23.05.2016 адміністративний позов задовольнив повністю.
Львівський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 16.03.2017 постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23.05.2016 залишив без змін.
Дрогобицька об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області звернулась до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23.05.2016, ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 16.03.2017 та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування своїх вимог відповідач посилається на порушення судами норм матеріального права, а саме: пункту 49.18 статті 49, пункту 57.1 статті 57, пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Зокрема, наголошує на несвоєчасності сплати позивачем узгодженої суми відрахувань у вигляді частини чистого прибутку (доходу) комунальних підприємств та їх об`єднань, що вилучається до бюджету.
Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що Дрогобицькою об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Львівській області проведено перевірку своєчасності сплати Комунальним підприємством "Бориславтеплоенерго" самостійно визначеного податкового зобов`язання з частини чистого прибутку, що підлягає сплаті до державного бюджету, результати якої оформлено актом від 22.10.2015 № 740/13-08-15/13809128.
За її наслідками відповідач дійшов висновку про порушення позивачем вимог пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) у зв`язку із затримкою на 134 календарних дні сплати суми грошового зобов`язання з частини чистого прибутку, що підлягає сплаті до державного бюджету, в розмірі 343913,00 грн., яке виникло 19.02.2015, а погашено у спосіб подання уточнюючого розрахунку від 03.07.2015 № 9082019506.
На підставі зазначеного акта перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 09.11.2015 № 0002241500, згідно з яким визначено штраф у розмірі 68782,60 грн.
Відповідно до частини першої статті 78 Господарського кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.
За правилами пункту 9 частини першої статті 69 Бюджетного кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) до доходів загального фонду бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів належать частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об`єднань, що вилучається до бюджету, у порядку, визначеному відповідними місцевими радами.
Згідно з пунктом 29 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується таке питання як встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету.
Як з`ясовано судами, рішенням Бориславської міської ради Львівської області від 26.05.2015 № 1833 Комунальне підприємство "Бориславтеплоенерго" звільнено від сплати частини податку з чистого прибутку за 2014 рік, а саме - 10 відсотків від чистого прибутку, що зараховується до загального фонду міського бюджету. Зазначене рішення надіслано підприємством відповідачу листом від 03.07.2015 № 431.