1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду




ПОСТАНОВА

Іменем України



27 лютого 2020 року

Київ

справа №812/118/16

адміністративне провадження №К/9901/14594/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Калашнікової О.В.,

суддів - Білак М.В., Жук А.В.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні у касаційній інстанції адміністративну справу № 812/118/16

за позовом Приватного підприємства "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто", Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганська автотранспортна компанія-0777" до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Фізична особа-підприємець ОСОБА_1, про визнання протиправним та скасування наказу від 25 грудня 2015 року № 498 в частині не введення в дію рішення конкурсного комітету від 25 листопада 2015 року, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 липня 2016 року (прийняту у складі головуючого судді - Чиркіна С.М., суддів: Шембелян В.С., Ковальової Т.І.) та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 12 жовтня 2016 року (прийняту у складі колегії суддів: головуючого судді - Чебанова О.О., суддів: Сіваченка І.В., Шишова О.О.)



ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. У лютому 2016 року Приватне підприємство "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто" (надалі - ПП "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто", позивач_1) та Товариство з обмеженою відповідальністю "Луганська автотранспортна компанія-0777" (надалі - ТОВ "ЛАТК-0777", позивач_2) звернулися до суду з позовом до Державної інспекції України з безпеки на транспорті (надалі - Укртрансбезпека, відповідач), у якому, з урахуванням уточнень, просило:

- визнати протиправним та скасувати наказ Укртрансбезпеки від 25 грудня 2015 року № 498 в частині не введення в дію рішення конкурсного комітету від 25 листопада 2015 року щодо ПП "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто" та ТОВ "ЛАТК-0777";

- зобов`язати Укртрансбезпеку ввести в дію рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом від 25 листопада 2015 року та видати згідно цього рішення дозволи на обслуговування маршрутів "Рубіжне-Дніпродзержинськ" ПП "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто", та на маршрут "Полтава-Київ" ТОВ "ЛАТК-0777" та анулювати видані третім особам дозволи на обслуговування цих маршрутів;

- визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському та приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області, оформлене протоколом від 28 грудня 2015 року в частині недопущення до участі у конкурсі ТОВ "ЛАТК-0777" по об`єктам №№ 4, 25, 35, 60, 61;

- зобов`язати Укртрансбезпеку організувати засідання конкурсного комітету та визначити переможця конкурсу на підставі бальної системи оцінки пропозицій ТОВ "ЛАТК-0777" та інших перевізників.

- визнати протиправним та скасувати наказ Укртрансбезпеки від 25 грудня 2015 року № 498 в частині не введення вдію рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом від 25 листопада 2015 року відносно ПП "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто" та ТОВ "ЛАТК-0777";

- зобов`язати Укртрансбезпеку ввести в дію рішення конкурсного комітету оформлене протоколом від 25 листопада 2015 року та згідно до цього рішення видати строком дії на 5 років дозвіл на обслуговування маршрутів "Рубіжне-Дніпродзержинськ" ПП "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто", на маршрут "Полтава-Київ" ТОВ "ЛАТК-0777";

- анулювати видані третім особам Дозволи на обслуговування цих маршрутів.



Короткий зміст рішення суду І інстанції

2. Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 15 липня 2016 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано наказ Державної служби України з безпеки на наземному транспорті від 25 грудня 2015 року № 498 "Про введення в дію рішень, прийнятих на засіданні конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) 25 листопада 2015 року" в частині:

- не введення в дію рішення конкурсного комітету в частині визнання переможцем конкурсу ПП "Сєвєродонецьк Комфорт-Авто" (м. Сєвєродонецьк, Луганська область), на самостійне виконання рейсів 771/772 маршруту Рубіжне - Дніпродзержинськ по об`єкту конкурсу № 17;

- видання дозволу автомобільному перевізнику Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 (м.Сєвєродонецьк, Луганська область) на самостійне виконання рейсів 771/772 маршруту Рубіжне-Дніпродзержинськ.

Зобов`язано Державну службу України з безпеки на транспорті ввести в дію рішення конкурсного комітету в частині визнання переможцем конкурсу ПП "Сєвєродонецьк Комфорт-Авто", на самостійне виконання рейсів 771/772 маршруту Рубіжне-Дніпродзержинськ по об`єкту конкурсу № 17 шляхом видачі відповідного наказу та на підставі цього наказу видати дозвіл на обслуговування маршруту ПП "Сєвєродонецьк Комфорт-Авто", на самостійне виконання рейсів 771/772 маршруту Рубіжне-Дніпродзержинськ як переможцю конкурсу строком на 5 років, анулювати виданий третій особі - Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1, дозвіл на обслуговування маршруту 771/772 маршруту Рубіжне-Дніпродзержинськ.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті на користь ПП "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто" судові витрати у розмірі 5512 гривень.



Короткий зміст рішення суду апеляційної інстанції

3. Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 12 жовтня 2016 року апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (надалі - ФОП ОСОБА_1, третя особа) залишено без задоволення, а постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 липня 2016 року - залишено без змін.



Короткий зміст вимог касаційної скарги

4. Не погоджуючись з ухваленими у справі рішеннями ФОП ОСОБА_1 звернувся до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, у якій просить скасувати постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 липня 2016 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 12 жовтня 2016 року та ухвалити нове рішення яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

5. Скаржник у касаційній скарзі вказує на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, вказує на неналежного відповідача у справі.

6. Крім того, скаржник не погоджується з висновками судів щодо того, що достовірність інформації викладеної у документах, що подаються на конкурс з перевезення пасажирів перевіряється до початку конкурсу, оскільки є вірогідність надання недостовірних даних учасниками конкурсу.

7. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 07 листопада 2016 року відкрито касаційне провадження за скаргою ФОП ОСОБА_1 на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 липня 2016 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 12 жовтня 2016 року.

8. У лютому 2018 року вказана касаційна скарга надійшла до Верховного Суду як суду касаційної інстанції в адміністративних справах.



Доводи, викладені у запереченні на касаційну скаргу:

9. ПП "Сєверодонецьке Комфорт Авто" подано заперечення на касаційну скаргу у якій просило залишити касаційну скаргу без задоволення, а постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 липня 2016 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 12 жовтня 2016 року без змін.

10. ПП "Сєверодонецьке Комфорт Авто" вважає доводи третьої особи щодо надання позивачами недостовірної інформації для участі у конкурсі з перевезення пасажирів безпідставними, оскільки судам попередніх інстанцій надано належні докази на підтвердження володіння транспортними засобами.



ОБСТАВИНИ СПРАВИ

11. Відповідно до вимог Закону України від 05 квітня 2001 року № 2344-ІІІ "Про автомобільний транспорт" та постанови Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування ТОВ "ЛАТК-0777" та ПП "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто" подано заяви на участь у конкурсі перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування.

12. Листом Сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України від 17 листопада 2015 року № 27/24 повідомлено Укртрансбезпеку про транспорті засоби, що знаходяться у власності перевізників-претендентів, які подали документи на конкурс на перевезення пасажирів.

13. Згідно протоколу засідання конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) від 25 листопада 2015 року № 48 вирішено визнати переможцями конкурсу ПП "Северодонецьке Комфорт-Авто" на виконання рейсів 771/772 маршруту Рубіжне-Дніпродзержинськ, та ТОВ "ЛАТК-0777" на виконання рейсів 773/774 маршруту Полтава-Київ.

14. Наказом Укртрансбезпеки від 25 грудня 2015 року № 498 введено в дію рішення прийняті на засіданні конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) від 25 листопада 2015 року № 48, крім рішення в частині обрання ПП "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто" та TOB "ЛАТК-0777" переможцями. Дозвіл на обслуговування маршруту Рубіжне-Дніпродзержинськ надано ФОП ОСОБА_1, а на обслуговування маршруту Полтава-Київ - ПП "ПОСПОЛІТА СЕРВІС".

15. Підставою для не введення в дію рішення конкурсного комітету слугувала інформація зазначена в листі Сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України від 17 листопада 2015 року № 27/24, про транспортні засоби, згідно якої автобуси відповідної категорії знаходяться в оренді, а не в оперативному лізингу ПП "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто".

16. Згідно наданої інформації у ПП "Сєвєродонецьке Комфорт-Авто" наявні 63 транспортні засоби на умовах лізингу та які є власними, окрім транспортних засобів YUTONG ZK 6129H номерний знак НОМЕР_1 ; YUTONG ZK 6129H номерний знак НОМЕР_2 та YUTONG ZK 6129H номерний знак НОМЕР_3, які є орендованими

17. В анкеті TOB "ЛАТК-0777" визначено 25 транспортних засобів, які відповідають вимогам однак представником Департаменту Державтоінспекції МВС України надано інформацію, що транспортні засоби державні номера: НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9, НОМЕР_10, НОМЕР_11, НОМЕР_12, НОМЕР_13 знаходяться у ТОВ "ЛАТК-0777" в оренді, а не лізингу.



РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

18. Статтею 327 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", що набув чинності 15 грудня 2017 року (далі - КАС України), обумовлено, що судом касаційної інстанції в адміністративних справах є Верховний Суд.

19. За правилами частини третьої статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

20. Відповідно до підпункту четвертого пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" КАС України касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

21. Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються Законом України від 05 квітня 2001 року № 2344-ІІІ "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон № 2344-ІІІ) та Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року (далі - Порядок№ 1081).

22. Згідно статті 7 Закону № 2344-ІІІ забезпечення організації пасажирських перевезень на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласні маршрути), покладається на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.

23. Відповідно до частини другої статті 31 Закону № 2344-ІІІ відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування приміських та міжміських, які виходять за межі території області (міжобласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються дозволом органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на обслуговування автобусних маршрутів, у якому встановлюються: перелік маршрутів загального користування (рейсів), які буде обслуговувати автомобільний перевізник, умови організації перевезень, показники якості транспортного обслуговування населення, термін роботи автомобільного перевізника.


................
Перейти до повного тексту