ПОСТАНОВА
Іменем України
24 лютого 2020 року
Київ
справа №182/1768/17(6-а/0182/50/2018)
адміністративне провадження №К/9901/30980/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Стеценка С.Г.,
суддів: Рибачука А.І., Тацій Л.В.,
розглянувши в письмовому провадженні в касаційному порядку адміністративну справу № 182/1768/17 (6-а/0182/50/2018)
за заявою Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації
про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення
за касаційною скаргою Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації на ухвалу Третього апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2019 року (колегія у складі: головуючого судді Дурасової Ю.В., суддів: Баранник Н.П., Божко Л.А.)
В С Т А Н О В И В:
ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
1. У квітні 2017 року ОСОБА_1 звернувся до Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області з позовом до Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації, в якому просив: - визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невиплати позивачу, як інваліду ІІ групи у 2016 році щорічної разової грошової допомоги до 5 травня в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком; - зобов`язати відповідача провести перерахунок, нарахувати і виплатити недоплачену щорічну разову грошову допомогу до 05 травня як інваліду війни ІІ групи за 2016 рік, відповідно до ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком, виходячи з розрахунку мінімальної пенсії за віком, визначеної ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на момент проведених виплат, з урахуванням раніше виплачених сум.
2. В обґрунтування своїх вимог позивач вказує, що він як інвалід війни ІІ групи, на підставі ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту" має право на отримання щорічної одноразової допомоги до 5 травня у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком. Проте відповідачем зазначена допомога за 2016 рік була нарахована та виплаченому у меншому розмірі, ніж встановлено Законом.
Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
3. Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області постановою від 23 травня 2017 року позов ОСОБА_1 задовольнив. Визнав протиправною бездіяльність Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації щодо невиплати у 2016 році ОСОБА_1 щорічної одноразової грошової допомоги до 05 травня у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком. Зобов`язав Департамент соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації здійснити перерахунок, нарахувати і виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 05 травня, як інваліду війни за 2016 рік, відповідно до ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком, виходячи із розрахунку мінімальної пенсії за віком, визначеної ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на момент проведених виплат, з урахуванням раніше виплачених сум.
4. На виконання постанови суду позивачу було видано виконавчий лист.
5. 10.10.2018 Департамент соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації звернувся до суду із заявою про зміну способу і порядку виконання судового рішення, в якій просить суд змінити спосіб і порядок виконання постанови № 182/1768/17, із зобов`язання Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації здійснити перерахунок, нарахувати і виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня як інваліду війни за 2016 рік, відповідно до ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком, виходячи із розрахунку мінімальної пенсії за віком, визначеної частиною 1 статті 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на момент проведених виплат, з урахуванням раніше виплачених сум на стягнути з Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня як інваліду війни за 2016 рік, відповідно до ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком, виходячи із розрахунку мінімальної пенсії за віком, визначеної частиною 1 статті 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на момент проведених виплат, з урахуванням раніше виплачених сум.
6. Ухвалою Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 22 жовтня 2018 року у задоволенні вказаної заяви Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації - відмовлено.
7. Відповідач, не погодившись із зазначеною ухвалою суду, звернувся до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою в даній справі.
8. Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2018 року апеляційну скаргу Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації було залишено без руху через її невідповідність вимогам ст. 296 КАС України. Судом надано максимальний строк, відповідно до норм процесуального законодавства для усунення вказаних в ній недоліків, а саме: подати до суду належним чином оформленого документа про сплату судового збору в розмірі 1762 грн. та додати необхідну кількість копій апеляційної скарги, відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі, а також копій доданих до неї письмових матеріалів, відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
9. У зв`язку з невиконанням вимог ухвали суду про залишення апеляційної скарги без руху, ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2019 року апеляційну скаргу повернуто особі, яка її подала.
Короткий зміст вимог касаційної скарги
10. 08 листопада 2019 року до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду надійшла касаційна скарга Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації на ухвалу Третього апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2019 року, в якій скаржник просить скасувати вказане рішення суду апеляційної інстанції та направити справу для продовження розгляду до Третього апеляційного адміністративного суду.
11. В обґрунтування своїх вимог зазначає, що 03.01.2019 Департаментом отримано ухвалу Третього апеляційного адміністративного суду від 17.12.2018 про залишення апеляційної скарги без руху, а 14.01.2019, тобто в межах встановленого судом строку для усунення недоліків апеляційної скарги, скаржником направлено до суду апеляційну скаргу, що підтверджується експрес-накладною ТОВ "Нова Пошта".
ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
12. 08.11.2019 в автоматизованій системі документообігу Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду зареєстровано вказану касаційну скаргу.
13. Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено колегію суддів для розгляду касаційної скарги у складі: судді-доповідача Стеценка С.Г., суддів: Стрелець Т.Г., Тацій Л.В.
14. Ухвалою Верховного Суду від 13.11.2019 касаційну скаргу Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації залишено без руху та надано скаржнику десятиденний строк з моменту вручення її копії для усунення недоліків шляхом подання до суду касаційної інстанції клопотання про поновлення строку на касаційне оскарження та зазначення належного обґрунтування наявності підстав для поновлення строку на касаційне оскарження, а також надання документа про сплату судового збору.
15. Скаржником вимоги ухвали суду про залишення касаційної скарги без руху виконано та усунуто зазначені в ній недоліки.
16. У зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді Стрелець Т.Г. (з 03.12.2019 по 06.12.2019) на підставі розпорядження заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду від 03.12.2019 №2046/0/78-19 було проведено повторний автоматизований розподіл судової справи між суддями та протоколом визначено колегію суддів для розгляду касаційної скарги у складі: судді-доповідача Стеценка С.Г., суддів: Рибачука А.І., Тацій Л.В.
17. Ухвалою Верховного Суду від 04.12.2019 відкрито касаційне провадження у справі.
18. Ухвалою Верховного Суду від 21.02.2020 закінчено підготовку справи до касаційного розгляду і, враховуючи приписи пункту 3 частини першої статті 345 КАС України, постановлено здійснювати такий в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами з 24.02.2020.
ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
19. Так, відповідно до статті 296 КАС України встановлені вимоги до апеляційної скарги, зокрема, у ній зазначаються вимоги особи, яка подає апеляційну скаргу, до суду апеляційної інстанції; обґрунтування вимог особи, яка подала апеляційну скаргу, із зазначенням того, у чому полягає неправильність чи неповнота дослідження доказів і встановлення обставин у справі та (або) застосування норм права; дата отримання копії судового рішення суду першої інстанції, що оскаржується; перелік матеріалів, що додаються.