1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



31 січня 2020 року

Київ

справа №821/819/17

касаційне провадження №К/9901/30949/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Шипуліної Т.М.,

суддів: Бившевої Л.І., Хохуляка В.В.

розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 11.07.2017 (суддя Войтович І.І.) та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.10.2017 (головуючий суддя - Бойко А.В., судді: Димерлій О.О., Єщенко О.В.) у справі № 821/819/17 за позовом Приватного підприємства "Старком-Агро" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "Старком-Агро" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 06.03.2017 №0001881201 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 9816,75 грн.

Херсонський окружний адміністративний суд постановою від 11.07.2017 позовні вимоги задовольнив.

Одеський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 05.10.2017 постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 11.07.2017 залишив без змін.

Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області звернулося до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою, в якій просило скасувати постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 11.07.2017 та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.10.2017, ухвалити нове судове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування своїх вимог відповідач посилається на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, а саме: підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14, пункту 201.10 статті 201, пункту 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на момент вирішення справи в судах попередні інстанцій).

Зокрема, наголошує на тому, що матеріалами справи підтверджується факт допущення позивачем зафіксованих актом перевірки порушень щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних. Крім того, податковий орган вказав на те, що законодавством не встановлено строків укладення договору про визнання електронних документів, а позивач, ініціюючи реєстрацію податкових накладних, був обізнаний у тому, що договір про визнання електронних документів не підписаний.

Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційних скарг, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що Головним управлінням Державної фіскальної служби у Херсонській області проведено камеральну перевірку дотримання термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Приватного підприємства "Старком-Агро", за результатами якої складено акт від 17.02.2017 № 49/21-22-12-01/40288215.

Зафіксовані вказаним актом перевірки порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України слугували підставою для прийняття податкового повідомлення-рішення від 06.03.2017 №0001881201 про застосування штрафних санкцій у розмірі 10 % в сумі 10585 грн. на підставі пункту 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За висновками податкового органу, податкові накладні на загальну суму податку на додану вартість 105849,93 грн., складені у квітні 2016 року, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з пропуском граничного строку такої реєстрації на 1-4 дні.

За результатами адміністративного оскарження податкове повідомлення-рішення від 06.03.2017 №0001881201 залишене без змін.

Звертаючись з цим позовом до суду, позивач оскаржив вказаний акт індивідуальної дії в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 9816,75 грн. за затримку реєстрації податкових накладних, виписаних у період з 01.04.2016 по 04.04.2016.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що несвоєчасна реєстрація податкових накладних від 01.04.2016 № 1, від 04.04.2016 № 2, 3, 4, 6, 7, 8 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних була наслідком бездіяльності контролюючого органу, а не протиправності дій/бездіяльності Приватного підприємства "Старком-Агро", що виключає підстави для застосування до позивача відповідальності.

Положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.


................
Перейти до повного тексту