ф
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 січня 2020 року
Київ
справа №824/2452/15-а
адміністративне провадження №К/9901/19372/18
ВСТАНОВИВ:
Підприємство "Дім" Чернівецького обласного товариства інвалідів "Мир та добробут інвалідам" звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернівцях Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області, Головного управління Державної казначейської служби про стягнення з Державного бюджету України пені в розмірі 239892,69 гривень.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що судовими рішеннями у справах №2а/2470/3067/11, №2а/2470/3097/11, №2а/2470/192/15 стягнуто з Державного бюджету України на користь Підприємства "Дім" Чернівецького обласного товариства інвалідів "Мир та добробут інвалідам" суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за липень 2011 р. в сумі 229641 гривень, за серпень 2011 р. в сумі 170938 гривень, за жовтень 2011 р. в сумі 294626 гривень. Однак, відповідачами зазначені суми податку не були відшкодовані в строки визначені нормами чинного законодавства, що призвело до заборгованості на суму якої нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 10.03.2016, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 28.07.2016, позовні вимоги задоволено частково. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Підприємства "Дім" Чернівецького обласного товариства інвалідів "Мир та добробут інвалідам" пеню в розмірі 56837,03 гривень.
Задовольняючи позов частково, суд першої інстанції, з чим погодився суд апеляційної інстанції, обґрунтував свої висновки тим, що строк нарахування пені складається в сукупності з: - дати отримання відповідачем-1 судових рішень, які набрали законної сили та підлягали виконанню;- п`яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, для подання органу Державного казначейства України висновку із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету;- дати фактичного відшкодування податку на додану вартість. Таким чином, пеня по бюджетному відшкодуванню за липень 2011 р. в сумі 229641 грн., складає 213 днів, з 11.03.2013 р. (дата отримання судового рішення + 5 робочих днів) по 09.10.2013 р. (дата фактичної сплати бюджетного відшкодування). Пеня за серпень 2011 р. в сумі 170938 грн., складає 366 днів, з 28.05.2013 р. (дата отримання судового рішення + 5 робочих днів) по 28.05.2014 р. (дата фактичної сплати бюджетного відшкодування). Пеня за жовтень 2011 р. в сумі 294626 грн., складає 101 днів, з 27.07.2015 р. (дата отримання судового рішення + 5 робочих днів) по 04.11.2015 р. (дата фактичної сплати бюджетного відшкодування).
Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій, податковий орган подав касаційну скаргу, в якій просить їх скасувати та прийняти нове рішення, яким залишити позовну заяву без розгляду, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, а також на неврахування судами того, що, по-перше, законодавець не визначає у Податковому кодексі України залежність зобов?язань податкового органу щодо надання висновку про бюджетне відшкодування протягом п?яти робочих днів від дня набрання законної сили рішенням суду, а виключно від завершення процедури судового оскарження. По-друге, позивачем пропущено строк звернення до суду з даним позовом.
Орган казначейської служби заяву про приєднання до касаційної скарги податкового органу або відзив на касаційну скаргу не надало.
Від позивача відзив на касаційну скаргу не надходив, що не перешкоджає її розгляду по суті.
Переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, Верховний Суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги, з таких підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 05.04.2012 у справі №2а/2470/3067/11 стягнуто з Державного бюджету України на користь Підприємства "Дім" Чернівецького обласного товариства інвалідів "Мир та добробут інвалідам" суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за липень 2011 р. в сумі 229641 гривень. Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2012 р. скасовано постанову від 05 квітня 2012 р. та відмовлено у задоволені позову. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 18 лютого 2013 р. скасовано постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2012 р. та залишено в силі постанову суду першої інстанції від 05 квітня 2012 року.
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 28.03.2013 у справі №2а/2470/3097/11, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 14 травня 2013 р. та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 11 червня 2013 року, стягнуто з Державного бюджету України на користь Підприємства "Дім" Чернівецького обласного товариства інвалідів "Мир та добробут інвалідам" суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за серпень 2011 р. в сумі 170938 грн.
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 18.03.2015 у справі №2а/2470/192/15, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 02 липня 2015 р. та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 28 липня 2015 року, стягнуто з Державного бюджету України на користь Підприємства "Дім" Чернівецького обласного товариства інвалідів "Мир та добробут інвалідам" суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за жовтень 2011 р. в сумі 294626 грн.
Також встановлено, що Державна податкова інспекція у м. Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області отримала рішення Вищого адміністративного суду України від 18 лютого 2013 р. по справі №2а/2470/3067/11 - 05.03.2013 р. згідно розписки на рішенні суду. Ухвала Вінницького апеляційного адміністративного суду від 14 травня 2013 р. у справі №2а/2470/3097/11 отримана податковим органом 22.05.2013 року. Ухвала Вінницького апеляційного адміністративного суду від 02 липня 2015 р. у справі №2а/2470/192/15 отримана податковим органом 21.07.2015.
Згідно Журналу обліку висновків про суми відшкодування податку на додану вартість, переданих органами державної податкової служби до органів Державного казначейства України, відповідач направив висновки із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню позивачу з бюджету 24.09.2015 та 27.05.2013.
Позивач звертався до Головного управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області 05.04.2013, 11.07.2013 та 28.09.2015 із заявами про виконання вищезазначених судових рішень згідно виконавчих листів про відшкодування податку на додану вартість.
Згідно платіжного доручення №1879-20 від 10.10.2013 податок на додану вартість за липень 2011 року. в сумі 229641 грн. фактично був відшкодований 10.10.2013. Згідно платіжного доручення №1496-20 від 29.05.2014 та №1497-20 від 29.05.2014 податок на додану вартість за серпень 2011 року в сумі 170938 грн. фактично був відшкодований 29.05.2014. Згідно платіжного доручення №34396 від 05.11.2015 податок на додану вартість за жовтень 2011 року в сумі 294626 грн. фактично був відшкодований 05.11.2015.