ф
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 січня 2020 року
Київ
справа №813/1045/15
адміністративне провадження №К/9901/6382/18
ВСТАНОВИВ:
Приватний нотаріус Львівського міського нотаріального округу Бєлопольська І.Р. звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення № 0000261702 від 06.03.2015 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на суму 12656,67 грн.
Також позивач подала позов про визнання протиправною та скасування вимоги ДПІ у Франківському районі м. Львова про сплату боргу (недоїмки) № Ф-3338 від 18.02.2015 на суму 63238,39 грн.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 09.04.2015 адміністративні справи об`єднано в одне провадження для спільного розгляду, та присвоєно об`єднаній адміністративній справі № 813/1045/15.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 22.05.2015, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11.08.2016, адміністративний позов задоволено. Визнано протиправною та скасовано вимогу Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про сплату боргу (недоїмки) № Ф-3338 від 18.02.2015 на суму 63238,39 грн. Визнано протиправним та скасовано рішення № 0000261702 від 06.03.2015 на суму 12656,67 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що при визначенні бази для нарахування єдиного соціального внеску шляхом ділення річного чистого доходу на кількість календарних місяців, протягом яких він отриманий, контролюючим органом порушені вимоги підпункту 2 пункту 1 статті 7 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування".
Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій, відповідач подав касаційну скаргу, в якій просить їх скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки вважає, що постанову та ухвалу було прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Відзив або заперечення на касаційну скаргу не надходили, що не перешкоджає її розгляду по суті.
Переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, Верховний Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про обґрунтованість позовних вимог та дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги, з таких підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що ДПІ у Франківському районі м. Львова проведено документальну перевірку приватного нотаріуса Бєлопольської І.Р. щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 по 31.12.2013, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
За наслідками перевірки складено акт від 18.02.2015 № 155/1702/2230703724, згідно якого встановлено порушення позивачем абз. 3 ч. 1, п. 5 ч. 1 ст. 4; п. 1 ч. 2 ст. 6; п. 2 ч. 1 ст. 7 ; ч. 11 ст. 8; ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" в частині необчислення та несплати до бюджету єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за 2013 рік в сумі 63283,39 грн.; пункту 3.4 розділу 3 "Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" в частині перекручення даних у поданому звіті про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (додаток № 5) за 2011 рік; абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. 4; абз. 3 п. 2 ч. 1 ст. 4; п. 1 ч. 2 ст. 6; п. 1 ч. 1 ст. 7; ч. 5 ч. 7 ст. 8; ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", пункт 3.1 розділу 3 "Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" в частині перекручення даних у поданих звітах, що призвело до заниження суми доходу, на який нараховується єдиний соціальний внесок та необчислення та несплати до бюджету суму єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування із виплаченої заробітної плати працівникам в розмірі 867,74 грн., в тому числі за квітень 2011 року в сумі 177,97 грн., за квітень 2012 ріку в сумі 330,57 грн., за вересень 2013 року в сумі 359,20 грн.; п. 178.6 ст. 178 Податкового кодексу України з врахуванням терміну позовної давності, в частині неналежного ведення обліку доходів та витрат за 2012-2013 роки; п. 51.1 ст. 51 Податкового кодексу України з врахуванням терміну позовної давності, в частині неповідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян за 2012-2013 роки.