1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



23 грудня 2019 року

Київ

справа №2а-11384/09/1570

адміністративне провадження №К/9901/5959/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Бившевої Л.І., суддів: Шипуліної Т.М., Хохуляка В.В., розглянув у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами касаційну скаргу Південної митниці Міндоходів на ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.03.2015 у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Драйф-Авто" до Південної митниці та Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,



У С Т А Н О В И В:



Одеський окружний адміністративний суд постановою від 04.11.2009 позов задовольнив. Визнав протиправною бездіяльність Південної митниці щодо повернення надмірно сплачених ТОВ "Драйф-Авто" мита та податку на додану вартість та неправомірним визначення митної вартості товарів, зобов`язав Південну митницю надати до Головного управління Державного казначейства України в Одеській області підтвердження щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених ТОВ "Драйф-Авто" мита та податку на додану вартість. На підставі підтвердження Південної митниці щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених ТОВ "Драйф-Авто" мита та податку на додану вартість стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України в Одеській області на користь ТОВ "Драйф-Авто" суму надмірно сплачених останнім мита та податку на додану вартість в загальній сумі 7931436,81 грн.



Одеський апеляційний адміністративний суд постановою від 13.05.2010 постанову Одеського окружного адміністративного суду від 04.11.2009 скасував та прийняв нову постанову про відмову в задоволенні позову повністю.



Вищий адміністративний суд України ухвалою від 30.05.2013 задовольнив касаційну скаргу ТОВ "Драйф-Авто", скасував постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 13.05.2010 та прийняв відмову ТОВ "Драйф-Авто" від позову до Південної митниці, Головного управління Державного казначейства України, за участю Прокуратури Одеської області, в частині вимог про зобов`язання Південної митниці надати до Головного управління Державного казначейства України в Одеській області підтвердження щодо зарахування до Державного бюджету України суми надміру сплачених ТОВ "Драйф-Авто" згідно з митними деклараціями мита та податку на додану вартість в сумі 7931436,81 грн та забезпечення підтвердження Південної митниці щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених ТОВ "Драйф-Авто" згідно з митними деклараціями мита та податку на додану вартість в якості підстави стягнення з Державного бюджету України надмірно сплачених ТОВ "Драйф-авто" згідно з митними деклараціями мита та податку на додану вартість та закрити провадження у справі в цій частині. Рішення суду першої інстанцій у цій частині суд касаційної інстанції визнав таким, що втратило законну силу.



В іншій частині постанову Одеського окружного адміністративного суду від 04.11.2009 суд касаційної інстанції залишив у силі.



Заступник прокурора Одеської області 20.01.2014 (згідно із відбитком календарного штемпелю поштового відправлення) подав до Одеського окружного адміністративного суду заяву про перегляд за нововиявленими обставинами постанови цього суду від 04.11.2009 на підставі пункту 1 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на час подання заяви до суду) - істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою на час розгляду справи.



Одеський окружний адміністративний суд ухвалою від 27.08.2014 відкрив провадження за зазначеною заявою про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами.



ТОВ "Драйф-Авто" 03.09.2014 подав до Одеського окружного адміністративного суду клопотання про залишення заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами без розгляду з підстав пропуску строку звернення із такою заявою. Обґрунтовуючи клопотання, позивач зазначав, що, хоча прокуратура і вказує на те, що вона дізналася про істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі на час вирішення справи, у вересні 2013 року, у підтвердження чого спирається на лист Головного управління Державної казначейської служби в Одеській області від 10.09.2013 № 16.08/1244-7408 на адресу прокуратури, із заявою про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами прокуратура звернулася тільки в січні 2014 року, тобто з пропуском визначеного у статті 247 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на час вирішення судами справи) строку.



Одеський окружний адміністративний суд ухвалою від 04.09.2014 зазначене клопотання позивача заливши без задоволення.



Одеський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 03.03.2015 скасував ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 04.09.2014 та залишив без розгляду заяву заступника прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної казначейської служби в Одеській області про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами з підстави пропуску місячного строку на подання цієї заяви, установленого статтею 247 Кодексу адміністративного судочинства України. Суд апеляційної інстанції виходив з того, що про обставини, у зв`язку з якими заступник прокурора звертається із заявою про перегляд судового рішення, Прокуратурі Одеської області стало відомо у вересні 2013 року з листа Головного управління Державної казначейської служби України від 10.09.2013 № 16.08/1244-7408, разом з тим заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами подав до суду 24.01.2014, у зв`язку з чим ця заява підлягає залишенню без розгляду. При цьому суд апеляційної інстанції надав оцінку обставинам, зазначеним у заяві про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, та визнав їх такими, що є нововиявленими обставинами.



Південна митниці Міндоходів подала до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.03.2015 та постановити нове судове рішення про задоволення заяви заступника прокурора Одеської області про перегляд постанови Одеського окружного адміністративного суду від 04.11.2009.



В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржник посилається на те, що оскаржувана ухвала постановлена з порушенням норми процесуального права: статті 247 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки суд залишив поза увагою те, що раніше Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області звернулося до суду із заявою про роз`яснення постанови Одеського окружного адміністративного суду від 04.11.2009, тому у відповідності до частини четвертої статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України подання заяви про роз`яснення судового рішення зупиняє перебіг строку, встановленого для виконання судового рішення, а так само строку, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання. На факт наявності підстав для перегляду постанови Одеського окружного адміністративного суду від 04.11.2009 за нововиявленими обставинами вказав Одеський апеляційний адміністративний суд від 30.10.2013, тому заступник прокурора не порушив строку звернення із такою заявою.


................
Перейти до повного тексту