1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2019 року

Київ

справа №826/12574/18

адміністративне провадження №К/9901/8625/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Загороднюка А.Г.,

суддів: Єресько Л.О., Соколова В.М.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Т.М.М." на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2018 року (суддя: Кузьменко А.І.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року (судді: Кузьменко В.В., Василенко Я.М., Шурко О.І.) у справі за позовом - Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Т.М.М." до відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, треті особи - акціонерне товариство "Укрсоцбанк", товариство з обмеженою відповідальністю "Приватна експертна служба", про визнання дій неправомірними, визнання недійсним звіту про оцінку майна,

ВСТАНОВИВ:

Короткий зміст позовних- вимог та їх обґрунтування

Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Т.М.М." - (далі - ТОВ "Т.М.М.", позивач) звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до відділу примусового виконання рішень Департаменту виконавчої служби Міністерства юстиції України (далі - відповідач), в якому просило:

1) визнати неправомірними дії державного виконавця по проведенню оцінки майна відповідно до звіту від 17 липня 2018 року про оцінку майна, що належить ТОВ фірмі "Т.М.М." - а саме, квартири НОМЕР_1 загальною площею 749,9 кв .м, що розташована за адресою : АДРЕСА_1 ;

2) визнати недійсним звіт про оцінку майна ТОВ фірми "Т.М.М.", складеного 17 липня 2018 року щодо майна: квартири НОМЕР_1 загальною площею 749,9 кв.м, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що 23 січня 2018 року головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України відкрито виконавче провадження №55614130 та винесено відповідну постанову.

Виконавче провадження відкрито на підставі виконавчого напису, вчиненого 20 грудня 2017 року приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Осипенко Дмитром Олеговичем, зареєстрованого в реєстрі за №7858.

14 червня 2018 року державним виконавцем проведено опис та арешт майна боржника, про що винесено відповідну постанову.

Постановою про призначення експерта, суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні від 02 липня 2018 року, експертом, суб`єктом оціночної діяльності у вказаному виконавчому провадженні призначено товариство з обмеженою відповідальністю "Приватна експертна служба" в особі ОСОБА_1.

За результатами проведеної оцінки майна боржника оцінювачем складено звіт, відповідно до якого вартість квартири загальною площею 749,90 кв.м складає

16 123 885,00 грн.

Позивач не погоджується з висновком та звітом про вартість об`єкта незалежної оцінки, вважає їх незаконними та необґрунтованими, оскільки, на думку позивача, ринкова вартість об`єкта оцінки є заниженою.

Позивач наголошує на тому, що оцінювачем в порушення пунктів 50, 51 Національного стандарту № 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав" не проведено безпосереднього ознайомлення з об`єктом оцінки шляхом огляду та дослідження приміщень. Тобто, оцінювачем фактично не проведено оцінку майна, а звіт виконаний формально, узагальнено, без ретельного аналізу, у зв`язку з чим не є об`єктивним.

Вважаючи дії державного виконавця по проведенню оцінки неправомірними, а звіт про оцінку майна необґрунтованим, позивач звернувся до адміністративного суду з даним позовом.



Також, ТОВ фірма "Т.М.М." звернулася до суду з позовом до Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, в якому просила:

1) визнати неправомірними дії державного виконавця по проведенню оцінки майна відповідно до звіту від 16 липня 2018 року про оцінку майна, що належить Фірмі "Т.М.М." - товариство з обмеженою відповідальністю, а саме:

- нежилі приміщення з №1 по №45, №№І, ІІ, тераса 30% (групи приміщень №25) - офіс (літера А), загальною площею 1831,60 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4;

- нежилі приміщення з №1 по №6 (групи приміщень №33) - офіс (літера А), загальною площею 473,5 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4;

- нежилі приміщення з №1 по №7 (групи приміщень №40) - офіс (літера А), загальною площею 400,90 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4;

- нежилі приміщення з №1 по №7, №ІІ, тераса 30% (групи приміщень №43) - офіс (літера А), загальною площею 469,60 кв.м, що знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4;

2) визнати недійсним звіт про оцінку майна Фірми "Т.М.М." - товариство з обмеженою відповідальністю, складеного Товариством з обмеженою відповідальністю "Приватна експертна служба" в особі ОСОБА_1 від 16 липня 2018 року щодо майна, а саме:

- нежилі приміщення з №1 по №45, №№І, ІІ, тераса 30% (групи приміщень №25) - офіс (літера А), загальною площею 1831,60 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4;

- нежилі приміщення з №1 по №6 (групи приміщень №33) - офіс (літера А), загальною площею 473,5 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ,вулиця Луначарського, №4;

- нежилі приміщення з №1 по №7 (групи приміщень №40) - офіс (літера А), загальною площею 400,90 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4;

- нежилі приміщення з №1 по №7, №ІІ, тераса 30% (групи приміщень №43) - офіс (літера А), загальною площею 469,60 кв.м, що знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що 23 січня 2018 року головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України відкрито виконавче провадження №55614317 та винесено відповідну постанову.

Виконавче провадження, як вказано у позовній заяві, відкрито на підставі виконавчого напису, вчиненого 20 грудня 2017 року приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Осипенко Дмитром Олеговичем, зареєстрованого в реєстрі за №7862.

07 червня 2018 року державним виконавцем проведено опис та арешт майна боржника, про що винесено відповідну постанову.

Крім того, як зазначено у позовній заяві, в процесі виконавчого провадження постановою про призначення експерта, суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні від 02 липня 2018 року, експертом, суб`єктом оціночної діяльності у вказаному виконавчому провадженні призначено Товариство з обмеженою відповідальністю "Приватна експертна служба" в особі ОСОБА_1.

За результатами проведеної оцінки майна боржника оцінювачем складено звіт, відповідно до якого загальна вартість приміщень загальною площею 3 175,6 кв.м складає 63 748 583,32 грн.

Позивач не погоджується з висновком та звітом про вартість об`єкта незалежної оцінки, вважає їх незаконними та необґрунтованими, оскільки, на думку позивача, ринкова вартість об`єкта оцінки є заниженою.

Так, представник позивача в позовній заяві наголошує на тому, що оцінювачем в порушення пунктів 50, 51 Національного стандарту №1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав" не проведено безпосереднього ознайомлення з об`єктом оцінки шляхом огляду та дослідження приміщень. Тобто, оцінювачем фактично не проведено оцінку майна, а звіт виконаний формально, узагальнено, без ретельного аналізу, у зв`язку з чим не є об`єктивним.

Вважаючи дії державного виконавця по проведенню оцінки неправомірними, а звіт про оцінку майна необґрунтованим, позивач звернувся до адміністративного суду з відповідною позовною заявою.

Також ТОВ Фірма "Т.М.М." звернулася до суду з позовом до Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, в якому просила:

1) визнати неправомірними дій державного виконавця по проведенню оцінки майна відповідно до звіту від 17 липня 2018 року про оцінку майна, що належить Фірмі "Т.М.М." - товариство з обмеженою відповідальністю, а саме: нежитлове приміщення НОМЕР_3, загальною площею 1414,4 кв.м; нежитлове приміщення НОМЕР_4, загальною площею 71,0 кв.м; нежитлове приміщення НОМЕР_5, загальною площею 72,6 кв.м;

2) визнати недійсним звіт про оцінку майна Фірми "Т.М.М." - товариство з обмеженою відповідальністю, складеного Товариством з обмеженою відповідальністю "Приватна експертна служба" в особі ОСОБА_1 від 17 липня 2018 року щодо майна: нежитлове приміщення НОМЕР_3, загальною площею 1414,4 кв.м; нежитлове приміщення НОМЕР_4, загальною площею 71,0 кв.м; нежитлове приміщення НОМЕР_5, загальною площею 72,6 кв.м, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 .

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що 23 січня 2018 року головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України відкрито виконавче провадження №55614130 та винесено відповідну постанову.

Виконавче провадження відкрито на підставі виконавчого напису, вчиненого 20 грудня 2017 року приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Осипенко Дмитром Олеговичем, зареєстрованого в реєстрі за №7858.

07 червня 2018 та 14 червня 2018 року державним виконавцем проведено опис та арешт майна боржника, про що винесено відповідну постанову.

У позовній заяві зазначено, що в процесі виконавчого провадження постановою про призначення експерта, суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні від 02 липня 2018 року, експертом, суб`єктом оціночної діяльності у вказаному виконавчому провадженні призначено Товариство з обмеженою відповідальністю "Приватна експертна служба" в особі ОСОБА_1.

За результатами проведеної оцінки майна боржника оцінювачем складено звіт, відповідно до якого вартість приміщень загальною площею 1 558,00 кв.м складає 17586 391,00 грн.

Позивач не погоджується з висновком та звітом про вартість об`єкта незалежної оцінки, вважає їх незаконними та необґрунтованими, оскільки, на думку позивача, ринкова вартість об`єкта оцінки є заниженою.

Так, представник позивача в позовній заяві наголошує на тому, що оцінювачем в порушення пунктів 50, 51 Національного стандарту №1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав" не проведено безпосереднього ознайомлення з об`єктом оцінки шляхом огляду та дослідження приміщень. Тобто, оцінювачем фактично не проведено оцінку майна, а звіт виконаний формально, узагальнено, без ретельного аналізу, у зв`язку з чим не є об`єктивним.

Вважаючи дії державного виконавця по проведенню оцінки неправомірними, а звіт про оцінку майна необґрунтованим, позивач звернувся до адміністративного суду з відповідною позовною заявою.

Також, ТОВ Фірма "Т.М.М." звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, в якому просить визнати недійсною постанову про призначення суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні від 27 липня 2018 року у виконавчому провадженні №55614244.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що 23 січня 2018 року головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України відкрито виконавче провадження №55614244 та винесено відповідну постанову.

Виконавче провадження, як вказано у позовній заяві, відкрито на підставі виконавчого напису, вчиненого 20 грудня 2017 року приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Осипенко Дмитром Олеговичем, зареєстрованого в реєстрі за №7860.

11 липня 2018 року та 23 липня 2018 року державним виконавцем проведено опис та арешт майна боржника, про що винесено відповідні постанови.

Позивачем вказано, що в процесі виконавчого провадження постановою про призначення експерта, суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні від 27 липня 2018 року, експертом, суб`єктом оціночної діяльності у вказаному виконавчому провадженні призначено Товариство з обмеженою відповідальністю "Приватна експертна служба" в особі ОСОБА_1.

З вказаною постановою позивач не погоджується, оскільки вважає її такою, що винесена з порушенням вимог статті 57 Закону України "Про виконавче провадження", а саме, на думку позивача, державним виконавцем призначено суб`єкта оціночної діяльності 27 липня 2018 року, тобто через 4 дня після винесення постанови про арешт майна.

Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 вересня 2018 року адміністративні справи №826/12574/18, №826/13023/18, №826/12873/18 та №826/13020/18 об`єднані в одне провадження та справі присвоєно єдиний унікальний номер №826/12574/18.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2018 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції, з висновком якого погодився й апеляційний суд, виходив з того, що звіт по оцінку майна є документом, який фіксує дії суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання щодо оцінки майна, здійснювані ним у певному порядку та спрямовані на виконання його професійних обов`язків, визначених законом і встановлених відповідним договором.

Звіт про оцінку майна не створює жодних правових наслідків для учасників правовідносин з оцінки майна, а лише відображає та підтверджує зроблені суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання висновки і його дії щодо реалізації своєї практичної діяльності.

Тому, суди вказували, що встановлена правова природа звіту про оцінку майна унеможливлює здійснення судового розгляду щодо застосування до нього наслідків, пов`язаних зі скасуванням юридичних актів чи визнанням недійсними правочинів.

Таким чином, при вчиненні виконавчих дій щодо визначення вартості описаного та арештованого майна, зокрема, під час визначення суб`єкта оціночної діяльності, доручення подати звіт про оцінку майна та повідомлення сторін виконавчого провадження про вартість майна, за висновками судів попередніх інстанцій, державний виконавець діяв в межах наданих йому повноважень, в порядок та спосіб, визначені діючим законодавством України.

Короткий зміст та обґрунтування вимог касаційної скарги

У касаційній скарзі позивач, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права, порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2018 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року і постановити нову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Скаргу обґрунтовує доводами, аналогічними викладеним у позовній заяві.

Скаржник зазначає, що місцевим адміністративним судом не враховано, що оцінювачі, які підписали звіти і відповідно безпосередньо проводили оцінку не з`являлися для огляду нерухомості.

Касатор посилається на те, що суди попередніх інстанцій не звернули уваги на доводи позивача про те, що ринкова вартість об`єкта оцінки за виконавчим провадженням суттєво занижена.

Зауважує на тому, що судом безпідставно не прийнято до уваги надані представником позивача копії звіті про незалежну оцінку нерухомого майна складених ТОВ "МЮК "Соломон - Груп".

Вказує на неможливість застосування позиції Верховного Суду, що висловлена у справі № 914/881/17 у даному спорі. Гуртуючи свої аргументи на тому, що як вбачається з тексту постанови від 13 лютого 2018 року у справі №914/881/17, предметом судового спору є оскарження позивачем в межах господарської юрисдикції звіту про оцінку майна. Тобто зазначений спір виник саме з приводу дотримання порядку і процедури проведення оцінки. Проте, предметом даного спору у праві №826/12872/18 є оскарження дій державного виконавця та оскарження звіту про оціночну вартість майна, яка здійснювалася саме в межах процедури виконавчого провадження.

Позиція інших учасників справи

У відзиві на касаційну скаргу треті особи заперечували проти задоволення касаційної скарги на постанову рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2018 року (суддя: Кузьменко А.І.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року, вважали рішення судів попередніх інстанцій законними і обґрунтованими.

Рух касаційної скарги

Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 28 березня 2019 року (судді: Стрелець Т.Г., Білоус О.В., Желтобрюх І.Л.), відкрито касаційне провадження за скаргою рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2018 року.

За результатом повторного автоматизованого розподілу справи між суддями справу передано для розгляду колегії суддів у складі: Загороднюк А.Г. (суддя-доповідач), Єресько Л.О., Соколов В.М.

Ухвалою Верховного Суду від 18 грудня 2019 року прийнято адміністративну справу до провадження та призначено справу до розгляду.

Установлені судами попередніх інстанцій обставини справи

20 грудня 2017 року приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Осипенком Д.О. вчинено виконавчий напис, зареєстрований в реєстрі 7858, відповідно до якого запропоновано звернути стягнення на наступне майно:

- квартиру НОМЕР_2 , що складається з шести кімнат, загальною площею 359,3 кв.м, жилою площею 122,60 кв.м, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ;

- квартиру НОМЕР_1 , що складається з восьми кімнат, загальною площею 749,90 кв.м, жилою площею 358,90 кв.м, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1;

- нежитлове приміщення НОМЕР_3, загальною площею 1414,4 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1;

- нежитлове приміщення НОМЕР_4, загальною площею 71,0 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1;

- нежитлове приміщення НОМЕР_5, загальною площею 72,6 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1, яке належить на праві власності Фірмі "Т.М.М." - товариство з обмеженою відповідальністю на користь Публічного акціонерного товариства "Укрсоцбанк", а за рахунок коштів, отриманих від реалізації майнового комплексу задовольнити вимоги Публічного акціонерного товариства "Укрсоцбанк" виключно щодо заборгованості за тілом кредиту (без врахування заборгованості за відсотками) у розмірі 14 857 932 євро 43 євроценти, що станом на 13 листопада 2017 року становить еквівалент 459 147 256,92 грн.

Постановою головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Рубель І.В. від 23 січня 2018 року відкрито виконавче провадження № 55614130 щодо примусового виконання вказаного вище виконавчого напису приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Осипенка Д.О. №7858 від 20 грудня 2017 року.

14 червня 2018 року постановою головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Рубель І.В. вирішено описати та накласти арешт на квартиру НОМЕР_2 , що складається з шести кімнат, загальною площею 359,3 кв.м, жилою площею 122,60 кв.м, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, квартиру НОМЕР_1 , що складається з восьми кімнат, загальною площею 749,90 кв.м, жилою площею 358,90 кв.м, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, нежитлове приміщення НОМЕР_3, загальною площею 1414,4 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1, нежитлове приміщення НОМЕР_4, загальною площею 71,0 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1, нежитлове приміщення НОМЕР_5, загальною площею 72,6 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1.

Постановою головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Рубель І.В. від 02 липня 2018 року в рамках виконавчого провадження №55614130 призначено суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання ТОВ "Приватна експертна служба", якому доручено надати письмовий висновок, звіт про оцінку майна (акт оцінки майна), а саме: квартира НОМЕР_1, що складається з восьми кімнат, загальною площею 749,90 кв.м, жилою площею 358,90 кв.м, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, нежитлове приміщення НОМЕР_3, загальною площею 1414,4 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1, нежитлове приміщення НОМЕР_4, загальною площею 71,0 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1, нежитлове приміщення НОМЕР_5, загальною площею 72,6 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1, а також останнього попереджено про кримінальну відповідальність за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків під час здійснення виконавчого провадження, за надання завідомо неправдивого звіту з питань, що містяться в постанові.

Відповідно до наявної копії звіту про оцінку майна за результатами проведення незалежної оцінки квартири 114, що складається з восьми кімнат, загальною площею 749,90 кв.м, жилою площею 358,9 кв.м, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 від 17 липня 2018 року, складеного оцінювачем Товариства з обмеженою відповідальністю "Приватна експертна служба", вартість майна, отримана в результаті оцінки, становить 16 123 885,00 грн без ПДВ.

Відповідно до наявної копії звіту про оцінку майна за результатами проведення незалежної оцінки нежитлового приміщення НОМЕР_3, загальною площею 1414,4 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1, нежитлового приміщення НОМЕР_4, загальною площею 71,0 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1, нежитлового приміщення НОМЕР_5, загальною площею 72,6 кв.м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 від 17 липня 2018 року, складеного оцінювачем ТОВ "Приватна експертна служба", вартість майна, отримана в результаті оцінки, становить 17 586 391,00 грн без ПДВ.

26 липня 2018 року за вих. №20.1/55614130/8 головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Рубель І.В. на адресу сторін виконавчого провадження №55614130 направлено повідомлення про оцінку арештованого майна (а.с. 185 том №1, а.с. 202 том №3).

При цьому, з наданих суду копій матеріалів виконавчого провадження також вбачається, що 06 липня 2018 року представником фірми "Т.М.М." - товариство з обмеженою відповідальністю на адресу відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України подано заяву про відвід суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання Товариство з обмеженою відповідальністю "Приватна експертна служби" в особі ОСОБА_1, у задоволенні якого постановою державного виконавця від 18 липня 2018 року відмовлено.

20 грудня 2017 року приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Осипенком Д.О. вчинено виконавчий напис, зареєстрований в реєстрі 7862, відповідно до якого запропоновано звернути стягнення на наступне майно:

- нежилі приміщення з №1 по №45, №№І, ІІ, тераса 30% (групи приміщень №25) - офіс (літера А), загальною площею 1831,60 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4;

- нежилі приміщення з №1 по №6 (групи приміщень №33) - офіс (літера А), загальною площею 473,5 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4;

- нежилі приміщення з №1 по №7 (групи приміщень №40) - офіс (літера А), загальною площею 400,90 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4;

- нежилі приміщення з №1 по №7, №ІІ, тераса 30% (групи приміщень №43) - офіс (літера А), загальною площею 469,60 кв.м, що знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4, яке належить на праві власності Фірмі "Т.М.М." - товариство з обмеженою відповідальністю на користь Публічного акціонерного товариства "Укрсоцбанк", а за рахунок коштів, отриманих від реалізації майнового комплексу задовольнити вимоги ПАТ "Укрсоцбанк" виключно щодо заборгованості за тілом кредиту (без врахування заборгованості за відсотками) у розмірі 14 857 932 євро 43 євроценти, що станом на 13 листопада 2017 року становить еквівалент 459 147 256,92 грн.

Постановою головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Рубель І.В. від 23 січня 2018 року відкрито виконавче провадження № 55614317 щодо примусового виконання вказаного вище виконавчого напису приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Осипенка Д.О. №7862 від 20 грудня 2017 року.

07 червня 2018 року постановою головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Рубель І.В. вирішено описати та накласти арешт на нежилі приміщення з №1 по №45, №№І, ІІ, тераса 30% (групи приміщень №25) - офіс (літера А), загальною площею 1831,60 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4, нежилі приміщення з №1 по №6 (групи приміщень №33) - офіс (літера А), загальною площею 473,5 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4, нежилі приміщення з №1 по №7 (групи приміщень №40) - офіс (літера А), загальною площею 400,90 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4, нежилі приміщення з №1 по №7, №ІІ, тераса 30% (групи приміщень №43) - офіс (літера А), загальною площею 469,60 кв.м, що знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4.

Постановою головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Рубель І.В. від 02 липня 2018 року в рамках виконавчого провадження №55614317 призначено суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання ТОВ "Приватна експертна служба", якому доручено надати письмовий висновок, звіт про оцінку майна (акт оцінки майна), а саме: нежилі приміщення з №1 по №45, №№І, ІІ, тераса 30% (групи приміщень №25) - офіс (літера А), загальною площею 1831,60 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4, нежилі приміщення з №1 по №6 (групи приміщень №33) - офіс (літера А), загальною площею 473,5 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4, - нежилі приміщення з №1 по №7 (групи приміщень №40) - офіс (літера А), загальною площею 400,90 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4, нежилі приміщення з №1 по №7, №ІІ, тераса 30% (групи приміщень №43) - офіс (літера А), загальною площею 469,60 кв.м, що знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4, а також останнього попереджено про кримінальну відповідальність за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків під час здійснення виконавчого провадження, за надання завідомо неправдивого звіту з питань, що містяться в постанові.

Відповідно до наявної копії звіту про оцінку майна за результатами проведення незалежної оцінки нежилих приміщень з №1 по №45, №№І, ІІ, тераса 30% (групи приміщень №25) - офіс (літера А), загальною площею 1831,60 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4, нежилих приміщень з №1 по №6 (групи приміщень №33) - офіс (літера А), загальною площею 473,5 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4, нежилих приміщень з №1 по №7 (групи приміщень №40) - офіс (літера А), загальною площею 400,90 кв.м, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4 та нежилих приміщень з №1 по №7, №ІІ, тераса 30% (групи приміщень №43) - офіс (літера А), загальною площею 469,60 кв.м, що знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Луначарського, №4 від 16 липня 2018 року, складеного оцінювачем Товариства з обмеженою відповідальністю "Приватна експертна служба", вартість майна, отримана в результаті оцінки, становить 63 748 583,32 грн без ПДВ.

26 липня 2018 року за вих. №20.1/55614317/8 головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Рубель І.В. на адресу сторін виконавчого провадження №55614317 направлено повідомлення про оцінку арештованого майна (а.с. 33 том №5).

Вважаючи дії державного виконавця по проведенню оцінки неправомірними, а звіт про оцінку майна необґрунтованим, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Релевантні джерела права й акти їх застосування.

Згідно з статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (1950 року) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 02 червня 2016 року №1404-VIII "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі виконавчих написів нотаріусів (пункт 3 частини першої статті 3 Закону України "Про виконавче провадження").


................
Перейти до повного тексту