1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



17 грудня 2019 року

Київ

справа №464/3480/16-а

адміністративне провадження №К/9901/18371/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого Тацій Л.В.,

суддів: Бучик А.Ю., Рибачука А.І., -

розглянув у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Сихівського районного суду міста Львова від 17 жовтня 2016 року (прийняту судом у складі судді Радченко Е.А.) та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 січня 2017 року (постановлену судом у складі: головуючого судді Кухтея Р.В., суддів: Яворського І.О., Носа С.П.) у справі за позовом ОСОБА_1 до Львівської міської ради (далі - Міськрада) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

У січні 2016 року ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом, у якому просила:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо порушення порядку розгляду її клопотання від 06.04.2016 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) орієнтовною площею до 0,05 га, яка розташована за адресою : АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати відповідача розглянути вказане клопотання на пленарному засіданні сесії Міськради відповідно до законодавства з прийняттям вмотивованого рішення.

Короткий зміст рішень судів першої й апеляційної інстанцій

Сихівський районний суд міста Києва постановою від 17 жовтня 2016 року у задоволенні позову відмовив.

Львівський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 26 січня 2017 року рішення суду першої інстанції залишив без змін.

Приймаючи такі рішення, суди першої та апеляційної інстанцій виходили із того, що надані позивачем графічні матеріали, зокрема фрагмент Публічної кадастрової карти України, не відповідає вимогам законодавства, оскільки не відображає конкретне місце розташування земельної ділянки. Крім того, з урахуванням статті 33 Регламенту Львівської міської ради 7-го скликання, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для внесення на розгляд пленарного засідання міської ради клопотання позивача, оскільки розгляду будь-якого питання на пленарному засіданні ради передує робота з перевірки поданих документів, підготовки проекту ухвали, пояснювальної записки тощо.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

23 лютого 2017 року ОСОБА_1 08 грудня 2016 року звернулася до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, у якій просить рішення судів першої та апеляційної інстанцій скасувати і ухвалити нове рішення про задоволення позову.

У скарзі зазначає, що справа розглянута з порушенням норм матеріального та процесуального права, що унеможливило встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи.

Посилається на те, що поданий нею фрагмент Публічної кадастрової карти України, копія якого міститься у матеріалах справи, отриманий з офіційного джерела, на ньому чітко видно земельні ділянки, що знаходяться поруч з обраною земельною ділянкою, вона має чітко позначені межі та визначену площу, чого цілком достатньо для її ідентифікації.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 27 лютого 2017 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою ОСОБА_1

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VІІІ "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" (далі - Закон № 2147-VІІІ). З цієї дати набула чинності нова редакція Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС).

Згідно з підпунктом 4 пункту 1 Перехідних положень КАС касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

На виконання вимог підпункту 7 пункту 1 Перехідних положень справа була передана до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

Відповідно до повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 10 червня 2019 року визначено склад колегії суддів: головуючий суддя Тацій Л.В., судді: Бучик А.Ю., Рибачук А.І., справу передано головуючому судді.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

06.04.2016 ОСОБА_1 звернулася до Міськради про надання їй дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) орієнтовною площею до 0,05 га по АДРЕСА_1 . До клопотання було додано копію паспорта, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера та графічні матеріали (фрагмент Публічної кадастрової карти України), на яких позначене бажане місце розташування ділянки.

Листом № 2403-1595 від 14.04.2016 за підписом заступника начальника управління природних ресурсів та регулювання земельних відносин Департаменту містобудування Львівської міської ради позивача було повідомлено про те, що її клопотання не може бути вирішене у зв`язку неподанням усіх необхідних документів у відповідності до рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 605 від 08.08.2014 "Про затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, які надає Львівська міська рада".

Позивач не погодилася із цим рішенням і звернулася до суду.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у межах доводів касаційної скарги перевірив постановлені у цій справі судові рішення, обговорив доводи касаційної скарги і дійшов висновку про таке.

Відповідно до частини шостої статті 118 Земельного Кодексу України (далі - ЗК) громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.

До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.


................
Перейти до повного тексту