1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Ухвала суду



У Х В А Л А



06 грудня 2019 року

м. Київ

Справа № 9901/804/18

Провадження № 11-1226за19

Велика Палата Верховного Суду у складі:

судді-доповідача Анцупової Т. О.,

суддів Антонюк Н. О., Бакуліної С. В., Британчука В. В., Власова Ю. Л., Гриціва М. І., Данішевської В. І., Єленіної Ж. М., Золотнікова О. С., Князєва В. С., Лобойка Л. М., Лященко Н. П., Прокопенка О. Б., Пророка В. В., Рогач Л. І., Ткачука О. С., Уркевича В. Ю., Яновської О. Г.,

розглянувши матеріали касаційної скарги ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 липня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року у справі № 9901/804/18 за позовом ОСОБА_1 до Адміністрації Президента України про зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИЛА:

08 жовтня 2018 року ОСОБА_1 звернувся до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду з позовом до Президента України Порошенка П. О., Адміністрації Президента України, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просив:

- зобов`язати Адміністрацію Президента України підготувати необхідні матеріали Президенту України для прийняття рішення про помилування ОСОБА_1 на строк двадцять років з відрахунком двадцяти років із 02 травня 1999 року;

- зобов`язати Президента України прийняти рішення про помилування ОСОБА_1 на строк двадцять років з відрахунком двадцяти років

із 02 травня 1999 року;

- стягнути з Президента України та Адміністрації Президента України на користь ОСОБА_1 1462080 доларів США в гривнях за курсом Національного банку України на день виплати всього відшкодування.

Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду ухвалою

від 18 лютого 2019 року роз`єднав позовні вимоги ОСОБА_1 з виділенням в самостійне провадження вимог до Адміністрації Президента України про зобов`язання Адміністрації Президента України підготувати необхідні матеріали Президенту України для прийняття рішення про помилування ОСОБА_1 на строк двадцять років з відрахунком двадцяти років з 02 травня 1999 року, а також стягнення з Адміністрації Президента України на користь позивача відшкодування шкоди, та передав їх на розгляд до Окружного адміністративного суду міста Києва.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 липня 2019 року, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року, у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 липня 2019 року та постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року, позивач звернувся до Великої Палати Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати зазначені судові рішення, а позов задовольнити.

Подана касаційна скарга не може бути прийнята до розгляду Великою Палатою Верховного Суду виходячи з наступного.

Відповідно до статті 24 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) Верховний Суд переглядає судові рішення місцевих та апеляційних адміністративних судів у касаційному порядку як суд касаційної інстанції.

Згідно із частиною першою статті 331 КАС України касаційна скарга подається безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Кодекс адміністративного судочинства України чітко визначає випадки, у яких перегляд судових рішень (залежно від категорії справи) здійснює саме Велика Палата Верховного Суду, а також підстави такого перегляду в окремих випадках.

Відповідно до частини третьої статті 292 КАС України Велика Палата Верховного Суду переглядає в апеляційному порядку судові рішення Верховного Суду, ухвалені ним як судом першої інстанції.


................
Перейти до повного тексту