ПОСТАНОВА
Іменем України
12 грудня 2019 року
Київ
справа №805/1644/17-а
адміністративне провадження №К/9901/16397/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Стрелець Т.Г.,
суддів: Стеценка С.Г., Тацій Л.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу №805/1644/17-а
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Управителі житлового фонду" до Головного управління Держпраці у Донецькій області про визнання незаконною та скасування постанови про накладення штрафу, провадження по якій відкрито
за касаційною скаргою Головного управління Держпраці у Донецькій області на ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2017 року (суддя-доповідач - Геращенко І.В.)
ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Управителі житлового фонду" звернулося до суду з позовом до Головного управління Держпраці у Донецькій області про визнання незаконною та скасування постанови про накладення штрафу уповноваженими особами від 03 квітня 2017 року № 05-18-3330/003-0023.
2. Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 11 травня 2017 року позов задоволено. Визнано незаконною та скасовано постанову про накладення штрафу уповноваженими особами від 03 квітня 2017 року № 05-18-3330/003-0023.
3. Головне управління Держпраці у Донецькій області оскаржило зазначену вище постанову суду першої інстанції до апеляційного суду.
4. Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2017 року апеляційну скаргу Головного управління Держпраці у Донецькій області залишено без руху з мотивів несплати заявником судового збору.
5. Не погоджуючись з постановою Донецького окружного адміністративного суду від 11 травня 2017 року та ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2017 року про залишення апеляційної скарги без руху, Головне управління Держпраці у Донецькій області звернулося до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
6. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 01 серпня 2017 року відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління Держпраці у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 11 травня 2017 року.
Відкрито касаційне адміністративне провадження за касаційною скаргою Головного управління Держпраці у Донецькій області на ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2017 року.
7. Верховний Суд ухвалою від 10 грудня 2019 року прийняв до провадження вищезазначену касаційну скаргу.
8. Позивач відзиву на касаційну скаргу не надавав.
9. В частині оскарження ухвали Донецького апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2017 року касатор зазначив, що у відповідності до ч.1 статті 5 Закону України "Про судовий збір" Головне управління Держпраці у Донецькій області звільнене від сплати судового збору, а тому апеляційний суд протиправно залишив без руху зазначену вище апеляційну скаргу відповідача.
ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
10. Суд касаційної інстанції наголошує на тому, що перевірка законності судових рішень судів першої та апеляційної інстанції, згідно зі статтею 341 КАС України, здійснюється виключно у частині застосування норм матеріального та процесуального права.
11. Вирішуючи питання обґрунтованості оскаржуваного судового рішення суду апеляційної інстанції, колегія суддів виходить з наступного.
12. Як вбачається з ухвали Донецького апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2017 року, залишаючи апеляційну скаргу без руху, суд виходив з того, що апеляційна скарга не відповідає вимогам статті 187 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на винесення оскаржуваної ухвали), а саме - до апеляційної скарги не додано документ про сплату судового збору.
13. Відповідно до пункту 20 частини 1 статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 8 липня 2011 року № 3674-VI від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, структурні підрозділи виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об`єднаних територіальних громад, на які покладені функції із здійснення контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.