ПОСТАНОВА
Іменем України
04 грудня 2019 року
Київ
справа №529/427/17
адміністративне провадження №К/9901/18800/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Мороз Л.Л.,
суддів: Бучик А.Ю., Рибачука А.І.,
розглянувши у порядку попереднього розгляду у касаційній інстанції адміністративну справу №529/427/17
за позовом ОСОБА_1 до головного державного інспектора Управління держагенства рибного господарства в Полтавській області Ельченка Миколи Григоровича про скасування постанови про адміністративне правопорушення, провадження по якій відкрито
за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Диканського районного суду Полтавської області від 23 травня 2017 року, ухвалену у складі головуючого судді Гвоздика А.Є., та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 18 липня 2017 року, постановлену у складі колегії суддів: головуючого судді Ральченка І.М., суддів: Катунова В.В., Бершова Г.Є.,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просив скасувати постанову від 11.04.2017 головного державного інспектора Управління держагенства рибного господарства в Полтавській області Ельченка Миколи Григоровича про накладення на нього адміністративного стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого ч.3 ст.85 КУпАП у вигляді штрафу в сумі 170 грн., а справу про адміністративне правопорушення закрити.
Постановою Диканського районного суду Полтавської області від 23 травня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 18 липня 2017 року, поновлено строк звернення до суду, у задоволенні позову відмовлено.
Судами установлено, що 23.03.2017 приблизно 19год.00 хв. ОСОБА_1 здійснював підводне полювання на рибу на "Троянівському водосховищі" (с. Трояни Диканського району Полтавської області), з порушенням вимог пункту 4.3 Правил любительського та спортивного лову, тобто без посвідчення підводного мисливця на ділянках водосховища, не визначеного для проведення любительського рибальства.
При цьому, позивач вполював 1 карася вагою 0,9 кг, 1 щуку вагою 0,5 кг, 1 судака вагою 0,5 кг.
У зв`язку з наведеним, головним інспектором Управління держагенства рибного господарства Ельченком М.Г. було складено постанову про накладення на позивача адміністративного стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого ч.3 ст.85 КУпАП у вигляді штрафу в сумі 170 грн.
Не погоджуючись з вказаною постановою, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції, з висновками якого погодився апеляційний суд, виходив з доведеності факту вчинення позивачем правопорушення, передбаченого ч.3 ст.85 КУпАП, оскільки посвідчення підводного мисливця від 14.01.2014, видане клубом "Пеленгас" м. Алушти АР Крим, яке дає право на здійснення підводного полювання на території України, не відповідає вимогам чинного законодавства, тобто не надає права на здійснення підводного полювання.
Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, позивач подав касаційну скаргу. Просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанції, а справу направити на новий судовий розгляд. В обґрунтування своїх вимог заявник посилається на неправильне застосування судами норм матеріального та порушення норм процесуального права, зокрема вказує на неправильність висновків суду щодо відсутності у нього належним чином оформленого посвідчення підводного мисливця.
Заперечення на касаційну скаргу не надходили.
Суд, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення скарги з огляду на таке.
Статтею 245 КУпАП встановлено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Згідно зі статтею 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності. Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності. Протокол не складається у випадках, передбачених ст.258 цього Кодексу.
Як вбачається з ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складанні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються її права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
В протоколі про адміністративне правопорушення, складеного держінспектором Управління державного агентства рибного господарства в Полтавській області Ельченком М.Г. в графі №5 зазначено місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення, нормативно-правовий акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушння, що повністю відповідає вимогам зазначеної вище статті КУпАП.