ПОСТАНОВА
Іменем України
26 листопада 2019 року
Київ
справа №802/1854/15-а
адміністративне провадження №К/9901/24981/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Хохуляка В.В.,
суддів - Бившевої Л.І., Олендера І.Я.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Іллінецької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 29.07.2015 (суддя - Воробйова І.А.) та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 08.09.2015 (головуючий суддя - Совгира Д.І., судді: Білоус О.В., Курко Д.І.) у справі № 802/1854/15-а за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Іллінецької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
встановив:
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - ФОП ОСОБА_1 ) звернулася до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом, в якому просила суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Іллінецької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області (далі - Іллінецька ОДПІ) від 06.04.2015 №0000801700.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 29.07.2015, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 08.09.2015, позов задоволено.
Не погодившись з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, Іллінецька ОДПІ оскаржила їх у касаційному порядку.
У касаційній скарзі відповідач просить скасувати постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 29.07.2015, ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 08.09.2015 та прийняти нове рішення, яким відмовити в позові повністю.
В обґрунтування доводів касаційної скарги Іллінецька ОДПІ зазначає про порушення судами норм пункту 181.1 статті 181, пункту 183.2 статті 183 Податкового кодексу України, оскільки при перевищені загальної суми доходу 300000 грн. сукупно від здійснення операцій з постачання товарів, що підлягають оподаткуванню податком на додану вартість протягом 12 календарних місяців, позивач не подала реєстраційну заяву про реєстрацію як платника ПДВ та податкові зобов`язання не декларувала
Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційних скарг, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційні скарги задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
Як з`ясовано судами попередніх інстанцій, Іллінецькою ОДПІ проведено документальну планову виїзну перевірку ФОП ОСОБА_1 щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів за період з 01.01.2012 по 31.12.2014, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012 по 31.12.2014.
За результатами проведеної перевірки складено акт від 25.03.2015 № 15/17-026/ НОМЕР_1, в якому відображено висновок про порушення позивачем вимог пункту 183.2 статті 183 Податкового Кодексу України, що призвело до заниження податкового зобов`язання по податку на додану вартість в сумі 61443,00 грн.
В обґрунтування цього висновку відповідач зазначає, що згідно з фіскальними звітними чеками за період з 11.10.2013 по 31.12.1014 ФОП ОСОБА_1 надійшли кошти, як оплата за реалізований товар, на загальну суму 307215,00 грн., проте у встановленому законом порядку не подала заяву про реєстрацію платника ПДВ.
На підставі названого акту перевірки Іллінецькою ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.04.2015 №0000801700, згідно з яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість в розмірі 76803,75 грн., в тому числі 61443,00 грн. - за основним платежем та 15360,75 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.
За результатами адміністративного оскарження зазначене податкове повідомлення-рішення залишено без змін.
Платником податку на додану вартість відповідно до підпункту 2 пункту 180.1. статті 181 Податкового кодексу України є будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.
Згідно з пунктом 181.1. статті 181 Податкового кодексу України у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп`ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов`язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку.
Відповідно до пункту 183.2. статті 183 Податкового кодексу України у разі обов`язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу.
Пунктом 183.10. статті 183 Податкового кодексу України передбачено, що будь-яка особа, яка підлягає обов`язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.