ПОСТАНОВА
Іменем України
27 листопада 2019 року
м. Київ
справа №191/5099/16-а
адміністративне провадження №К/9901/17044/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Стародуба О.П., Коваленко Н.В.,
розглянув у попередньому судовому засіданні адміністративну справу
за касаційною скаргою ОСОБА_1
на постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 25.05.2017 (колегія суддів у складі головуючого судді Ясенова Т.І., суддів Суховарова А.В., Головко О.В.)
у справі №191/5099/16-а
за позовом ОСОБА_1
до Дніпровського приміського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області
про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії.
I. РУХ СПРАВИ
1. ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Дніпровського приміського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області про визнання неправомірними дій щодо відмови у перерахунку її пенсії державного службовця у зв`язку з підвищенням зарплати працюючих державних службовців.
2. Постановою Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 15.03.2017 позов задоволено.
3. Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 25.05.2017 рішення суду першої інстанції скасовано та прийнято нове, яким у задоволенні позову відмовлено.
4. У касаційній скарзі ОСОБА_1 із посиланням на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просила скасувати оскаржуване судове рішення та залишити в силі рішення суду першої інстанції.
II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
5. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Синельниківському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України Дніпропетровської області та з 2011 року отримує пенсію за віком, призначену на підставі Закону України "Про державну службу".
6. 10 вересня 2016 року позивач звернулась до Пенсійного органу із заявою про перерахунок пенсії у зв`язку з підвищенням заробітної плати державним службовцям на підставі довідки від 09.06.2016 №11-86, виданої Державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області.
7. Листом відповідача від 20.09.2016 №Г-58/02/09 позивачу відмовлено у здійсненні перерахунку пенсії у зв`язку з відсутністю підстав для проведення такого перерахунку.
8. Вважаючи незаконними зазначені дії Пенсійного органу, позивач звернулась до суду з адміністративним позовом.
IIІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
9. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що право на перерахунок пенсії позивачу було гарантоване Законом України "Про державну службу" у редакції, чинній на час призначення їй пенсії. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законодавчих актів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, а тому, на думку суду першої інстанції, позивач має право на перерахунок пенсії у зв`язку з підвищенням посадових окладів державних службовців.
10. Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позову, суд апеляційної інстанції виходив з того, що оскільки на час звернення позивача з заявою про перерахунок пенсії положення ст. 371 Закону України "Про державну службу" №3723-ХІІ втратили чинність, то у відповідача відсутні підстави для перерахунку пенсії позивача у зв`язку з підвищенням розміру заробітної плати працюючим державним службовцям
IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ
11. Позивач у своїй касаційній скарзі наголошує, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законодавчих актів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. У даному випадку, на думку позивача, Пенсійний фонд незаконно обмежує її право на перерахунок пенсії, набуте в момент призначення пенсії, та передбачене рядом постанов Кабінету Міністрів України.
12. Відповідач проти задоволення касаційної скарги заперечив та зазначив, що суд апеляційної інстанції не допустив порушень норма матеріального права.
V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ
13. Верховний Суд, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених ст. 341 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за необхідне зазначити наступне.
14. У грудні 2015 року Верховною радою України прийнято закон, який регулює відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, а саме: Закон України "Про державну службу" від 10.12.2015 №889-VIII.