1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



27 листопада 2019 року



м. Київ

справа №345/4689/16-а

адміністративне провадження №К/9901/24179/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Берназюка Я.О., Стародуба О.П.,



розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу

за касаційною скаргою ОСОБА_1

на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 20.04.2017 (колегія суддів у складі головуючого судді Носа С.П., суддів Кухтея Р.В., Обрізка І.М.)

у справі № 345/4689/16-а

за позовом ОСОБА_1

до Калуського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області

про зобов`язання вчинити дії,



I. РУХ СПРАВИ



1. У грудні 2016 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Калуського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області, у якому просив суд зобов`язати відповідача перерахувати раніше призначену позивачу пенсію, розраховану з 21.01.2008 в розмірі 80% заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу, з моменту звернення до суду у розмірі 80% заробітної плати працюючого державного службовця, також посадовим особам органів місцевого самоврядування окладів на 25% згідно Постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів" № 1013 від 09.12.2015 та провести її виплату з місяця звернення до суду.

2. Постановою Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 02 лютого 2017 року позов задоволено частково. Зобов`язано Калуське об`єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 починаючи з 01.01.2017, виходячи із 80% розміру його заробітної плати з урахуванням довідки про розмір заробітної плати № 1359 від 07.11.2016, виданої Пійлівською сільською радою Калуського району Івано-Франківської області. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

3. Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 20.04.2017 скасовано рішення суду першої інстанції та прийнято нову постанову, якою у задоволенні позову відмовлено.

4. У касаційній скарзі позивач, із посиланням на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду апеляційної інстанції, а рішення суду першої інстанції залишити в силі.



II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ



5. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач працював на посаді сільського голови с. Пійло Калуського району Івано-Франківської області та з 21.01.2008 отримує пенсію державного службовця відповідно до Закону України "Про державну службу" при стажі роботи на державній службі 10 років 10 місяців та 28 днів.

6. Із довідки про заробітну плату № 1359 від 07.11.2016, виданої Пійлівською сільською радою слідує, що заробітна плата сільського голови станом на 01.12.2015 становить: посадовий оклад 3126,00 грн., надбавка за вислугу років на державній службі на рівні 20% посадового окладу 647,20 грн., надбавка до посадового окладу державного службовця за ранг 110 грн.

7. Листом Калуського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області № 536/с-15 від 27.12.2016 позивачу було відмовлено у здійсненні перерахунку пенсії відповідно до п. 5 розділу ІІІ Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" від 02.03.2015 № 213-VІІІ, так як з 01.06.2015 року скасовано норми статей 37 та 37-1 Закону України "Про державну службу" в редакції від 16.12.1993 зі змінами та доповненнями щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії призначаються та перераховуються відповідно до даного Закону.

8. Не погоджуючись із зазначеною відмовою, позивач звернувся до суду.



IIІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ



9. Задовольняючи позов частково суд першої інстанції дійшов висновку, що позивач має право на відповідний перерахунок.

10. Відмовляючи у задоволенні позову суд апеляційної інстанції вказав, що на момент звернення позивача за перерахунком пенсії у законодавстві відсутні норми, які б регламентували умови та порядок проведення такого перерахунку, то у відповідача не було правових підстав для здійснення перерахунку пенсії.



IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ



11. Позивач у касаційній скарзі наголошує на тому, що має право на перерахунок пенсії.

12. Посилаючись на ст. 58 Конституції України, вказує на те, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. 11. Відповідач заперечень на касаційну скаргу не подав.



V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ



13. Верховний Суд, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених ст. 341 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за необхідне зазначити наступне.

14. Відповідно до статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

15. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

16. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом. Відповідно до частини сьомої статті 21 Закону України від 07.06.2001 № 2493-III "Про службу в органах місцевого самоврядування" у редакції, яка діяла на момент призначення пенсії позивачу пенсійне забезпечення посадових осіб місцевого самоврядування, які мають стаж служби в органах місцевого самоврядування та/або державної служби не менше 10 років, здійснюється у порядку, визначеному законодавством України про державну службу.

17. Умови пенсійного забезпечення державних службовців до 01.05.2016 визначалися Законом України від 16.12.1993 № 3723-XII "Про державну службу" (далі - № 3723-XII). Зокрема, відповідно до статті 37 цього Закону позивачу у цій справі призначено пенсію.


................
Перейти до повного тексту