УХВАЛА
08 листопада 2019 року
м. Київ
Справа № 705/4542/15-а
Провадження № 11-1186за19
Велика Палата Верховного Суду у складі:
судді-доповідача Гриціва М. І.,
суддів Антонюк Н. О., Анцупової Т. О., Бакуліної С. В., Британчука В. В., Власова Ю. Л., Єленіної Ж. М., Золотнікова О. С., Князєва В. С., Лобойка Л. М., Лященко Н. П., Прокопенка О. Б., Пророка В. В., Рогач Л. І., Ткачука О. С., Яновської О. Г.
перевірила заяву ОСОБА_1 на постанову Уманського міськрайонного суду Черкаської області від 10 травня 2016 року, ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 05 липня 2016 року та постанову Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 15 серпня 2019 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Уманської районної державної адміністрації Черкаської області, Сушківської сільської ради Уманського району Черкаської області, Виконкому Сушківської сільської ради Уманського району Черкаської області, КП "Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації" про скасування фіктивного та незаконного будівельного паспорту, скасування рішень, і
ВСТАНОВИЛА:
У серпні 2015 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому з урахуванням уточнення позовних вимог, просив скасувати: Будівельний паспорт на забудову земельної ділянки ОСОБА_1 на будівництво гаража, замовлення № 482 від 14 грудня 1993 року повністю на 6 аркушах; План забудови земельної ділянки ОСОБА_1 в селі АДРЕСА_1, на будівництво гаража; виписку з рішення № 20 від 09 липня 1993 року Сушківської сільської ради Уманського району, на підставі яких і був виготовлений будівельний паспорт у відповідності до архівної довідки архівного відділу Уманської райдержадміністрації № 225 від 24 жовтня 2008 року; пункт 9 рішення виконавчого комітету Сушківської сільської ради Уманського району № 11 від 18 березня 1994 року, в якому зазначено "Дозволити будівництво сараю гр. ОСОБА_1 на його присадибній ділянці при погодженні з районною архітектурою"; рішення виконкому Сушківської сільської ради про розгляд заяв громадян села, а саме пункт 9 вказаного рішення про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у вигляді попередження.
Уманський міськрайонний суд Черкаської області постановою від 10 травня 2016 року в задоволенні позову відмовив.
Київський апеляційний адміністративний суд ухвалою суду від 05 липня 2016 року постанову Уманського міськрайонного суду Черкаської області від 10 травня 2016 року скасував, а позовну заяву залишив без розгляду.
Позивач не погодився із зазначеними рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій і звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою.
15 грудня 2017 року розпочав роботу Верховний Суд і набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", яким Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України) викладено в новій редакції.
Відповідно до підпункту 4 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" КАС касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду постановою від 15 серпня 2019 року залишив без змін ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 05 липня 2016 року.
ОСОБА_1 не погодився з рішенням суду касаційної інстанції і надіслав на адресу Великої Палати Верховного Суду заяву, у якій просить здійснити касаційний перегляд судових рішень саме Великою Палатою Верховного Суду, за наслідками якого скасувати всі судові рішення судів попередніх інстанцій і ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
КАС України визначений вичерпний перелік підстав перегляду судових рішень Великою Палатою Верховного Суду.
Відповідно до частини третьої статті 23 КАС України у випадках, визначених цим Кодексом, Велика Палата Верховного Суду переглядає в апеляційному порядку як суд апеляційної інстанції судові рішення у справах, розглянутих Верховним Судом як судом першої інстанції.
Частиною четвертою статті 22 цього Кодексу визначено, що Верховному Суду як суду першої інстанції підсудні справи щодо встановлення Центральною виборчою комісією результатів виборів або всеукраїнського референдуму, справи за позовом про дострокове припинення повноважень народного депутата України, а також справи щодо оскарження актів, дій чи бездіяльності Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів.
Згідно з частиною третьою статті 292 КАС України Велика Палата Верховного Суду переглядає в апеляційному порядку судові рішення Верховного Суду, ухвалені ним як судом першої інстанції.
Відповідно до статті 24 КАС України Верховний Суд переглядає судові рішення місцевих та апеляційних адміністративних судів у касаційному порядку як суд касаційної інстанції.
Згідно з частиною п`ятою статті 355 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення суду касаційної інстанції є остаточними і оскарженню не підлягають.
Зі змісту та спрямованості аргументів заяви ОСОБА_1 можна узагальнити, що її автор насправді пропонує, щоб Велика Палата Верховного Суду насамперед проревізувала і переглянула постанову Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 15 серпня 2019 року про залишення без змін ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 05 липня 2016 року, яку цей суд ухвалив як суд касаційної інстанції за наслідками касаційного перегляду справи.
Заявник просить також переглянути судові рішення судів попередніх інстанцій в порядку повторного касаційного провадження.
За правилами частин третьої-шостої статті 346 цього Кодексу суд, який розглядає справу в касаційному порядку у складі колегії суддів, палати або об`єднаної палати, передає справу на розгляд Великої Палати Верховного Сулу, якщо