1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



13 листопада 2019 року



м. Київ

справа №461/2782/17

адміністративне провадження №К/9901/37517/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.,



розглянув у попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу Львівської міської ради

на постанову Галицького районного суду м. Львова від 30 червня 2017 року (суддя Котельва К.О.) та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 02 листопада 2017 року (колегія у складі суддів Богаченко С. І., Рибачук А. І., Старунський Д. М.)

у справі №461/2782/17

за позовом ОСОБА_1

до Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради

про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити дії.



І. РУХ СПРАВИ



1. 19.04.2017 до Галицького районного суду м. Львова надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради.

2. Позивач просив суд:

- визнати неправомірною бездіяльність Львівської міської ради з розгляду його заяви від 13.02.2017 про погодження вибору місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,10га в АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку.

- зобов`язати Львівську міську раду розглянути на пленарному засіданні сесії, подану ОСОБА_1 13.02.2017 заяву про погодження вибору місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,10 га в АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку - в строки, порядку та у спосіб передбачений Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Земельним кодексом України

- прийняти відповідне рішення.

3. Постановою Галицького районного суду м. Львова від 30.06.2017, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 02.11.2017, позов задоволено.

4. 24.11.2017 Львівська міська рада подала до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу. Просить скасувати рішення суду першої та апеляційної інстанції та ухвалити нове рішення про відмову в позові, справу розглядати за його участі.

5. Ухвалою від 28.11.2017 Вищий адміністративний суд України відкрив касаційне провадження.

6. У зв`язку з ліквідацією Вищого адміністративного суду України справу передано на розгляд до Верховного Суду.



IІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ



7. Судами попередніх інстанцій встановлено, що 13.02.2017 ОСОБА_1 звернувся з письмовою заявою №3 -А-11024/АП-2403 до Львівської міської ради про погодження вибору місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, орієнтовною площею 0.10 га в АДРЕСА_1. До заяви додано: план земельної ділянки масштабу 1:500, виконаний спеціалізованою організацією із зазначеними межами ділянки, вирахуваною загальною її площею, нанесеними червоними лініями; довідка про правовий статус земельної ділянки, видана відділом Держгеокадастру у м. Львові Львівської області; довідка про наявність/відсутність зареєстрованих на заявника правовстановлюючих документів на земельні ділянки, видана відділом Держземагенства у м. Львові Львівської області; копія паспорта громадянина України та ідентифікаційного коду, копія посвідчення учасника бойових дій.

8. З довідок, виданих відділом Держгеокадастру у м. Львові Львівської області вбачається, що земельна ділянка в АДРЕСА_1 відноситься до земель м. Львова, що не надані у власність або користування.

9. Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради листом № 2403-1663 від 21.03.2017 надало відповідь ОСОБА_1, що запропонована ним до закріплення земельна ділянка відповідно до плану зонування Шевченківського району м. Львова, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2015 року №4657, входить в зону Ж-2 (зона малоповерхової забудови 4 поверхи). Також повідомлено що питання щодо надання земельних ділянок для індивідуального будівництва учасникам антитерористичної операції перебуває на стадії опрацювання. Звернення та пакет документів повернуто.



ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН



10. Позивач вважав, що неприйняття жодного рішення за результатами розгляду його заяви, є протиправною бездіяльністю Львівської міської ради, що порушує його право на розгляд звернення компетентним органом місцевого самоврядування, оскільки виконавчому органу Управлінню земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради не надано повноважень вирішувати вказані вище питання щодо регулювання земельних відносин. Вирішення таких питань належать до компетенції виключно Львівської міської ради шляхом прийняття відповідних рішень на її пленарному засіданні сесії. Таким чином, Львівська міська рада порушила порядок розгляду поданої позивачем заяви, не розглянувши її в місячний термін зяву на пленарному засіданні сесії ради та не прийнявши у відповідності до Закону належне, законне та обґрунтоване рішення.

11. Відповідач проти задоволення позову заперечував. Вважає, що земельна ділянка, яку позивач бажає отримати, знаходиться в зоні території малоповерхової квартирної забудови. Звернувшись до Львівської міської ради позивач вказав цільове призначення земельної ділянки - для будівництва та обслуговування житлового будинку, що не відповідає розробленому плану зонування території Шевченківського району, згідно з яким вказана земельна ділянка відносяться до категорії Ж-2 - зона малоповерхової забудови 4 поверхи. Зазначає, що за таких обставин існують підстави для відмови у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Крім того, розгляду будь-якого питання на пленарному засіданні сесії Львівської міської ради передує робота з перевірки питань, перевірки наданих документів, підготовки проекту ухвали, пояснювальної записки, тощо. Враховуючи те, що були підстави для відмови у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не було необхідності виносити на розгляд пленарного засідання Львівської міської ради клопотання позивача.



ІV. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ



12. Задовольняючи позов, суди виходили з того, що для передачі земельної ділянки у власність зацікавлена особа звертається до відповідних органів із заявою для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для надання її у власність, за результатами розгляду якої визначені статтею 118 Земельного кодексу України органи приймають одне з відповідних рішень. Відмова в наданні такого дозволу повинна бути мотивованою і можлива лише у визначених випадках. При цьому, розгляд клопотання заінтересованої особи щодо вирішення зазначеного питання повинно прийматися виключно на пленарному засіданні сільської, селищної, міської ради.


................
Перейти до повного тексту