1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



14 листопада 2019 року

м. Київ

справа № 588/481/17

адміністративне провадження № К/9901/32294/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :

Судді-доповідача Саприкіної І. В.,

суддів Єзерова А. А., Чиркіна С. М.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Тростянецького районного суду Сумської області (у складі головуючого судді Щербаченко М. В.) від 02 серпня 2017 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду (колегія у складі головуючого судді Бартош Н. С., суддів Ральченка І. М., Шевцової Н. В.) від 04 жовтня 2017 року у справі за позовом ОСОБА_1 до державного інспектора - головного спеціаліста управління контролю за використанням і охороною земель Головного управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у Сумській області Мовчана Євгена Петровича, Головного управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у Сумській області про скасування постанов у справі про адміністративне правопорушення,

УСТАНОВИВ:

У квітні 2017 року ОСОБА_1 звернувся до головного спеціаліста управління контролю за використанням і охороною земель Головного управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у Сумській області Мовчана Є. П. (далі - державний інспектор ГУ Держгеокадастру у Сумській області) та Головного управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у Сумській області (далі - ГУ Держгеокадастру у Сумській області), у якому просив: скасувати постанови державного інспектора ГУ Держгеокадастру у Сумській області від 04 квітня 2017 року № 5-1 та № 6-1 про накладення на ОСОБА_1 адміністративних стягнень у вигляду штрафу в розмірі 340,00 грн кожний на підставі ст. 53-1 (самовільне зайняття земельної ділянки), ст. 53-3 (зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу) Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).

На обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відповідно до актів перевірки ГУ Держгеокадастру у Сумській області від 31 березня 2017 року № 50-1 та № 53-1 виявлені порушення вчинені підприємством Райагробуд, а тому позивач, як керівник Товариства з обмеженою відповідальністю "Тростянецький агропромбуд" (далі - ТОВ "Тростянецький агропромбуд"), жодних вимог земельного законодавства не порушував, доказів, які б підтверджували його вину, відсутні, а тому, на його думку, оскаржувані постанови про накладення на нього адміністративного стягнення у вигляді штрафу є протиправними та підлягають скасуванню.

Тростянецький районний суд Сумської області постановою від 02 серпня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року, у задоволені позову відмовив.

Не погодившись із зазначеними судовими рішеннями першої та апеляційної інстанцій, у жовтні 2017 року ОСОБА_1 подав до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу, у якій просив скасувати постанову Тростянецького районного суду Сумської області від 02 серпня 2017 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року і направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

На обґрунтування касаційної скарги позивач зазначив, що судові рішення першої та апеляційної інстанцій прийняті з порушенням вимог чинного законодавства України. При цьому, на думку ОСОБА_1, судами не в повному обсязі з`ясовано обставини, які мають значення для правильного вирішення адміністративного спору, що призвело до невідповідності висновків судів обставинам справи, а тому така справа підлягає новому судовому розгляду.

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 30 жовтня 2017 року відкрив провадження у цій справі за вказаною касаційною скаргою.

15 грудня 2017 року розпочав роботу Верховний Суд і набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" (далі - Закон № 2147-VII), яким Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України) викладено в новій редакції.

Відповідно до підп. 4 п. 1 розд."Перехідні положення" КАС України касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду ухвалою від 13 листопада 2019 року прийняв цю справу до провадження та призначив її до розгляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 341 КАС України (у редакції Закону № 2147-VIII) суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права.

Дослідивши наведені в касаційній скарзі доводи та перевіривши матеріали справи, колегія суддів встановила таке.

15 березня 2017 року ОСОБА_2, який є власником земельної ділянки (для ведення особистого селянського господарства) за адресою: АДРЕСА_1, звернувся до прокурора Сумської області із заявою з приводу проведення незаконних земельних робіт на його земельній ділянці.

Відповідно до плану меж м. Тростянця Сумської області вказана земельна ділянка межує із ділянками Тростянецької міської ради та землями Тростянецького РЕМ.

На підставі такого звернення та згідно з наказом ГУ Держгеокадастру у Сумській області від 23 березня 2017 року № 41, 31 березня 2017 року державний інспектор ГУ Держгеокадастру у Сумській області провів перевірки дотримання вимог земельного законодавства ТОВ "Тростянецький агропромбуд", за результатами яких того ж дня склав акти перевірки № 50-1 та № 53-1.

Актом перевірки від 31 березня 2017 року № 50-1 установлено, що ТОВ "Тростянецький агропромбуд" без відповідних погоджень з власником ( ОСОБА_2 ) самовільно зайняло земельну ділянку на площею 0,1164 га, де вирило рів глибиною приблизно 1 метр, на якій вмонтувало водогінну трубу, а в кінці огороду встановило бетонний колодязь. При цьому товариство розрило земельну ділянку із глиняного покрову довжиною 97 метрів та шириною 12 метрів.

З акту перевірки від 31 березня 2017 року № 53-1 убачається, що ТОВ "Тростянецький агропромбуд" без відповідних погоджень з власником ( ОСОБА_2 ), самовільно зайняло земельну ділянку з проведенням зняття родючого шару ґрунту на площі 0,1164 га без будь-яких дозволів.

На підставі виявлених та зафіксованих у зазначених вище актах перевірки порушень, 31 березня 2017 року державний інспектор ГУ Держгеокадастру у Сумській області склав відносно директора ТОВ "Тростянецький агропромбуд" ОСОБА_1 два протоколи про адміністративні правопорушення: 1) № 5-1 за фактом самовільного зайняття товариством, керівником якого є ОСОБА_1, земельної ділянки в АДРЕСА_1, яка належить на праві власності ОСОБА_2 ; 2) № 8-1 за фактом проведення зняття родючого шару ґрунту без будь-яких дозволів на площі 0,1164 га самовільно зайнятої земельної ділянки в АДРЕСА_1, власником якої є ОСОБА_2 .

Зазначені вище протоколи були підписані ОСОБА_1, у яких останній надав свої пояснення щодо виконання підприємством, керівником якого він є, робіт з прокладення водогону згідно з проектно-кошторисною документацією на землях Тростянецької міської ради.

На підставі вказаних протоколів про адміністративні правопорушення від 31 березня 2017 року № 5-1 та № 8-1, 04 квітня 2017 року державний інспектор ГУ Держгеокадастру у Сумській області виніс постанови про накладення на ОСОБА_1, як керівника ТОВ "Тростянецький Агропромбуд", адміністративних стягнень у вигляду штрафу в розмірі 340,00 грн кожний № 5-1 за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 53-1 КУпАП (самовільне зайняття земельної ділянки), та № 6-1 за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 53-3 КУпАП (зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу).


................
Перейти до повного тексту