1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



14 листопада 2019 року

Київ

справа №820/1240/17

адміністративне провадження №К/9901/45717/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Стрелець Т.Г.,

суддів: Стеценка С.Г., Тацій Л.В.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу №820/1240/17

за позовом Першого заступника керівника Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області до Юрченківської сільської ради Вовчанського району Харківської області, третя особа - Вовчанська районна державна адміністрація Харківської області, про визнання незаконним та скасування рішення, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою Заступника прокурора Харківської області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2017 року (головуючий суддя - Зінченко А.В.) та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2017 року (колегія суддів у складі головуючого судді - Зеленського В.В., суддів: Чалого І.С., П`янової Я.В.)



ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. У березні 2017 року Перший заступник керівника Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Юрченківської сільської ради Вовчанського району Харківської області, третя особа Вовчанська районна державна адміністрація Харківської області, в якому просив визнати незаконним та скасувати рішення XV сесії VII скликання Юрченківської сільської ради Вовчанського району Харківської області "Про санітарну чистку лісосмуг та порості по узбіччя доріг" №166 від 14.02.2017 року.

2. Позовна заява мотивована тим, що прийняття оскаржуваного рішення Юрченківської сільської ради суперечить конституційним засадам держави, яка відповідно до статті 3 Конституції України відповідає перед людиною за свою діяльність.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2017 року, адміністративний позов першого заступника керівника Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області до Юрченківської сільської ради Вовчанського району Харківської області визнання незаконним та скасування рішення задоволено частково. Визнано незаконним та скасовано п. 5 Рішення XV сесії VII скликання Юрченківської сільської ради Вовчанського району Харківської області "Про санітарну чистку лісосмуг та порості по узбіччя доріг" №166 від 14.02.2017 року. В іншій частині позовних вимог відмовлено.

4. Рішення судів мотивовані тим, що при прийнятті пунктів 1-4 оскаржуваного рішення XV сесії VII скликання Юрченківської сільської ради Вовчанського району Харківської області "Про санітарну чистку лісосмуг та порості по узбіччя доріг" №166 від 14.02.2017 року відповідач діяв в межах та у спосіб, визначені чинним законодавством. Однак щодо пункту 5 оскаржуваного рішення XV сесії VII скликання Юрченківської сільської ради Вовчанського району Харківської області "Про санітарну чистку лісосмуг та порості по узбіччя доріг" № 166 від 14.02.2017 року, суди дійшли висновку, що він є незаконним, а тому підлягає скасуванню.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. Не погоджуючись з ухваленими по справі рішеннями, Заступник прокурора Харківської області звернувся до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати та прийняти по справі нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

6. Касаційна скарга мотивована тим, що оскаржуване рішення прийняте з порушенням пункту 4 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабміну від 01.08.2006 року №1045.

Зокрема, касатор звертає увагу, що відповідачем не з`ясовано стан зелених посаджень та необхідність їх видалення, не створено спеціальної комісії, чим порушено процедуру, встановлену зазначеним вище пунктом.

Подані звернення громадян до голови Юрченківської сільської ради про необхідність видалення зелених насаджень не зареєстровані, а тому, на думку касатора, не можуть бути прийняті у якості доказів дотримання зазначеного вище пункту 4 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабміну від 01.08.2006 року №1045.

Крім того, у касаційній сказі заявник також зазначає про кримінальне провадження, яке перебуває в провадженні СВ Вовчанського ВП ГУ НП в Харківській області за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.246 Кримінального кодексу України.

7. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 19 липня 2017 відкрито провадження за касаційною скаргою Харківського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2017 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2017 року.

8. Верховний Суд ухвалою від 13 листопада 2019 року прийняв до провадження вищезазначену касаційну скаргу.

9. Відповідач відзиву на касаційну скаргу не надавав.



ОБСТАВИНИ СПРАВИ

10. Юрченківська сільська рада Вовчанського району Харківської області на XV сесії VII скликання від 14.02.2017 прийняла рішення № 166 "Про санітарну чистку лісосмуг та порості по узбіччя доріг", яким вирішила:

1. Дозволити знесення аварійних сухостійних і фаутних дерев, а також самостійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більше 5 см.

2. Санітарну обрізку дерев (узбіччя доріг вул. Центральна, лісосмуги від с. Юрченково до смт. Білий Колодязь).

3. Санітарну обрізку дерев та порості на цвинтарі.

4. Санітарну обрізку дерев, кущів у паркових зонах (вул. Центральна, вул. Одеська, вул. Польова).

5. Санітарну обрізку дерев та порості за межами населеного пункту (с. Юрченкове - с. II-Шевченкове, с. Юрченкове - Харченківський Яр).

11. Перший заступник керівника Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області, не погодившись з даним рішенням, звернувся до адміністративного суду як самостійний позивач, оскільки орган, уповноважений здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, відсутній у зв`язку з тим, що над органами місцевого самоврядування не існує органів вищого рівня або будь-яких контролюючих органів, які можуть звернутися до суду із позовом про визнання незаконним та скасування рішень органу місцевого самоврядування, якщо ними були допущені порушення вимог Конституції України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".



ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

12. Суд касаційної інстанції наголошує на тому, що перевірка законності судових рішень судів першої та апеляційної інстанції, згідно зі статтею 341 КАС України, здійснюється виключно у частині застосування норм матеріального та процесуального права.

13. Аналізуючи доводи, викладені у касаційній скарзі, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для її задоволення з огляду на наступне.

14. У відповідності до ч.3 ст. 28 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

15. Постановою Кабінету Міністрів України № 1045 від 01.08.2006 року затверджено "Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах" (далі - Порядок №1045).


................
Перейти до повного тексту