1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Ухвала суду




У Х В А Л А


23 жовтня 2019 року

м. Київ


Справа № 450/4094/18

Провадження № 11-545апп19

Велика Палата Верховного Суду у складі:

судді-доповідача Князєва В. С.,

суддів Антонюк Н. О., Анцупової Т. О., Бакуліної С. В., Британчука В. В., Власова Ю. Л., Данішевської В. І., Єленіної Ж. М., Золотнікова О. С., Кібенко О. Р., Лобойка Л. М., Лященко Н. П., Прокопенка О. Б., Рогач Л. І., Ситнік О. М., Уркевича В. Ю., Яновської О. Г.


розглянула в порядку письмового провадження справу за позовом Пустомитівської міської ради до Львівської обласної державної адміністрації, Пустомитівської районної державної адміністрації, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, третя особа - Львівське міське комунальне підприємство "Львівтеплоенерго", про визнання протиправними та скасування розпоряджень, зобов`язання вчинити дії, у якій Пустомитівською міською радою подано касаційну скаргу на ухвалу судді Пустомитівського районного суду Львівської області від 11 грудня 2018 року (суддя Мусієвський В. Є.) та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 березня 2019 року

(судді Старунський Д. М., Багрій В. М., Курилець А. Р.),

У С Т А Н О В И Л А :

У грудні 2018 року Пустомитівська міська рада звернулась до суду з позовом до Львівської обласної державної адміністрації (далі - Львівська ОДА), Пустомитівської районної державної адміністрації (далі - Пустомитівська РДА), Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, третя особа - Львівське міське комунальне підприємство "Львівтеплоенерго" (далі - ЛМКП "Львівтеплоенерго"), у якому просила:

- визнати протиправними та скасувати розпорядження голови Львівської ОДА

від 14 травня 2018 року "Про затвердження проекту землеустрою" №№ 443/0/5-18 453/0/5-18, 455/0/5-18, 456/0/5-18;

- скасувати рішення державних кадастрових реєстраторів Головного управління Держгеокадастру у Львівській області щодо державної реєстрації у Державному земельному кадастрі земельних ділянок із кадастровими номерами 4623610100:04:001:0005, 4623610100:04:001:0007 , 4623610100:04:001:0008, 4623610100:04:001:0014, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води);

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області скасувати відомості про державну реєстрацію вказаних земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та Поземельній книзі;

- визнати протиправними та скасувати розпорядження Пустомитівської РДА

від 23 травня 2018 року №№ 411, 412, 414, 424 про передачу у власність земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту ОСОБА_2, ОСОБА_3,

ОСОБА_1 , ОСОБА_4 відповідно.

На обґрунтування своїх позовних вимог Пустомитівська міська рада зазначила, що оскаржувані розпорядження голови Львівської ОДА, Пустомитівської РДА та рішення державних реєстраторів прийняті всупереч вимогам чинного законодавства, оскільки до повноважень відповідачів не віднесено затвердження проектів землеустрою для відведення земельних ділянок, зміни їх цільового призначення та надання у власність ділянок, які знаходяться у межах села Наварія Пустомитівської міської ради. Крім того, відсутнє погодження ЛМКП "Львівтеплоенерго", як землекористувача спірних земельних ділянок.

Суддя Пустомитівського районного суду Львівської області ухвалою

від 11 грудня 2018 року справу передав на розгляд до Львівського окружного адміністративного суду за підсудністю.

Восьмий апеляційний адміністративний суд постановою від 03 квітня 2018 року ухвалу судді Пустомитівського районного суду Львівської області

від 11 грудня 2018 року залишив без змін.

Судові рішення мотивовано тим, що враховуючи положення частини першої статті 20 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), цей спір підлягає розгляду окружним адміністративним судом, а не місцевим загальним судом як адміністративним.

Не погоджуючись із зазначеними судовими рішеннями, Пустомитівська міська рада подала касаційну скаргу, в якій посилається на порушення судами норм процесуального права, зокрема, вважає, що суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, протиправно передав справу на розгляд окружного адміністративного суду, при цьому зазначає, що оскільки спір у цій справі є приватноправовим, то суд першої інстанції повинен був розглядати цю справу в порядку цивільного судочинства. Просить рішення судів попередніх інстанцій скасувати та направити справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду ухвалою

від 22 квітня 2019 року відкрив провадження за касаційною скаргою Пустомитівської міської ради, а ухвалою від 27 травня 2019 року призначив справу до розгляду.

Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду ухвалою

від 30 травня 2019 року справу за позовом Пустомитівської міської ради до Львівської ОДА, Пустомитівської РДА, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, третя особа - ЛМКП "Львівтеплоенерго", про визнання протиправними та скасування розпоряджень, зобов`язання вчинити дії передав на розгляд Великої Палати Верховного Суду на підставі частини шостої статті 346 КАС, зазначаючи, що учасник справи оскаржує судове рішення з підстав порушення правил предметної юрисдикції.

Велика Палата Верховного Суду ухвалою від 11 червня 2019 року прийняла та призначила цю справу до розгляду в порядку письмового провадження без виклику її учасників.

Перевіривши матеріали справи та наведені в касаційній скарзі доводи, Велика Палата Верховного Суду зазначає наступне.

Судова юрисдикція - це інститут права, який покликаний розмежувати між собою компетенцію як різних ланок судової системи, так і різні види судочинства - цивільне, кримінальне, господарське та адміністративне. Критеріями розмежування судової юрисдикції, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних правовідносин у їх сукупності.

КАС розрізняє предметну, інстанційну та територіальну юрисдикцію (підсудність). Зокрема, у статті 19 КАС закріплений перелік справ, на які поширюється

юрисдикція адміністративних судів, а правила розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів визначені у статті 20 цього Кодексу.


................
Перейти до повного тексту