1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



07 листопада 2019 року

Київ

справа №308/9799/15-а

адміністративне провадження №К/9901/10678/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого Тацій Л.В.,

суддів: Рибачука А.І., Стеценка С.Г., -

розглянув у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Управління соціального захисту населення Ужгородської районної державної адміністрації Закарпатської області (далі - Управління соцзахисту, РДА відповідно) на постанову Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 29 квітня 2016 року (прийняту у складі судді Леміша О.М.) та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 вересня 2016 року (постановлену судом у складі: головуючого судді Левицької Н.Г., суддів: Обрізка І.М., Сапіги В.П.) у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соцзахисту про скасування акта обстеження житлового будинку та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

У серпні 2015 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, у якому просив:

- скасувати акт обстеження житлового будинку ОСОБА_1 від 15 листопада 2011 року за адресою: АДРЕСА_1 (далі - Спірний акт);

- зобов`язати Управління соцзахисту провести обстеження житлового будинку ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати Управління соцзахисту провести безоплатний капітальний ремонт житлового будинку ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1, в повному обсязі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 565 "Про затвердження Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, а також першочерговий поточний ремонт житлових будинків і квартир осіб, які мають на це право" (далі - Порядок № 565).

Короткий зміст рішень судів першої й апеляційної інстанцій

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області постановою від 29 квітня 2016 року позов задовольнив.

Скасував акт обстеження від 15 листопада 2011 року житлового будинку ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 .

Зобов`язав Управління соцзахисту провести обстеження житлового будинку ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 .

Зобов`язав Управління соцзахисту провести безоплатний капітальний ремонт житлового будинку ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1, в повному обсязі відповідно до Порядку № 565.

Львівський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 05 вересня 2016 року рішення суду першої інстанції залишив без змін.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з рішенням якого погодився і суд апеляційної інстанції, виходив із того, що у склад комісії, створеної розпорядженням голови РДА, не залучені спеціалісти житлово-експлуатаційної та ремонтно-будівельної організацій. Згідно із вимогами пункту 7 Порядку № 565 комісія після обстеження будинку, квартири складає перелік, визначає види і обсяги робіт, які необхідно виконати, з урахуванням строку проведення останнього капітального ремонту та з урахуванням переліку основних робіт згідно з додатками 3 і 4, орієнтовної тривалості ефективної експлуатації елементів будинку, квартири, визначеної правилами.

Проте такі роботи відсутні в акті обстеження житлового будинку ОСОБА_1 від 15 листопада 2011 року, і ці обставини істотно вплинули на вартість проведеного капітального ремонту будинку позивача.

Відповідно до вимог пункту 8 Порядку № 565 за результатами обстеження будинку, квартири складаються дефектний акт, кошторисний розрахунок і визначається загальна вартість капітального ремонту.

На підставі визначеної загальної вартості капітального ремонту розраховується вартість капітального ремонту 1 кв. метра будинку, квартири.

Вартість безоплатного капітального ремонту визначається як добуток вартості капітального ремонту 1 кв. метра будинку, квартири та площі, яка належить особі, що має право на пільгу, на праві приватної, зокрема спільної власності у таких будинку, квартирі. При цьому площа не може перевищувати 21 кв. метра загальної площі будинку, квартири.

Згідно з вимогами пункту 10 Порядку № 565 кошторисний розрахунок і вартість безоплатного капітального ремонту затверджуються рішенням органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування за поданням комісії і не підлягають зміні.

При цьому, з висновку ревізії Державної фінансової інспекції в Закарпатській області від 23 жовтня 2013 року вбачається, що для ревізії не надано рішення органу виконавчої влади про затвердження кошторисного розрахунку вартості безоплатного капітального ремонту житлового будинку ОСОБА_1, вказаного документа також не було долучено до матеріалів справи, як і не було долучено рішення про проведення безоплатного капітального ремонту будинку ОСОБА_1 та дефектного акта на житловий будинок ОСОБА_1 .

Короткий зміст вимог касаційної скарги

30 вересня 2016 року Управління соцзахисту звернулося до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, у якій просить рішення судів першої та апеляційної інстанцій скасувати і ухвалити нову постанову про відмову у задоволенні позову.

У скарзі зазначає, що суди неправильно застосували норми матеріального права та допустили порушення норм процесуального права.

Посилається на те, що позов подано після закінчення процесуальних строків, встановлених законом. Вважає, що позовна заява мала бути залишена без розгляду.

Суди не дослідили всі обставини прави, так, до складу комісії з питань проведення капітального ремонту розпорядженням голови РДА від 25 березня 2011 року № 122 включені відповідні спеціалісти, а саме, головний інженер районного відділу капітального будівництва та начальник юридичного відділу Ужгородського районного комунального підприємства технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна.

Крім того, у скарзі йдеться про те, що було проведено засідання комісії, де було вирішено замовити у ТОВ "Йовро Буд" виготовлення дефектного акта, кошторису та розрахунку вартості капітального ремонту 1 кв. метру будинку і вартості капітального ремонту 21 кв. метру будинку.

Згідно з актом було виготовлено зведений кошторисний розрахунок будівництва на суму 111 007 грн 20 коп. У цьому кошторисі було враховано весь обсяг ремонтних робіт, який потрібно провести в будинку позивача на підставі поточних кошторисів та дефектного акта, проте суди першої та апеляційної інстанцій не дослідили всіх документів

У запереченнях на касаційну скаргу позивач просить залишити її без задоволення, а судові рішення - без змін.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 26 жовтня 2016 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою Управління соцзахисту.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VІІІ "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" (далі - Закон № 2147-VІІІ). З цієї дати набула чинності нова редакція Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС).

Згідно з підпунктом 4 пункту 1 Перехідних положень КАС касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

На виконання вимог підпункту 7 пункту 1 Перехідних положень справа була передана до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

Відповідно до автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 29 січня 2018 року визначено склад колегії суддів: головуючий суддя Гриців М.І., судді: Берназюк Я.О., Коваленко Н.В.

Відповідно до повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20 червня 2019 року на підставі розпорядження заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду від 20 червня 2019 року № 780/0/78-19 визначено склад колегії суддів: головуючий суддя Тацій Л.В., судді: Рибачук А.І., Стеценко С.Г., справу передано головуючому судді.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

ОСОБА_1 є інвалідом війни ІІІ групи, що підтверджується копією посвідчення серії НОМЕР_1 від 23 грудня 2014 року.

17 жовтня 2011 року ОСОБА_1 звернувся до Управління соцзахисту з проханням провести безоплатний капітальний ремонт свого будинку за адресою: АДРЕСА_1 .


................
Перейти до повного тексту