1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



24 жовтня 2019 року

Київ

справа №809/950/17

адміністративне провадження №К/9901/15352/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді - Бучик А.Ю.

суддів: Мороз Л.Л., Рибачука А.І.

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Міністерства внутрішніх справ України на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 13.09.2017 (колегія суддів: Коваль Р.Й., Гуляк В.В., Судова-Хомюк Н.М.) у справі № 809/950/17 за позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

В липні 2017 року ОСОБА_1 звернувся до суду із адміністративним позовом та просив:

- визнати протиправною відмову Міністерства внутрішніх справ України (далі - МВС України) щодо призначення йому одноразової грошової допомоги;

- зобов`язати МВС України прийняти рішення щодо призначення та виплати йому одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 850 (далі - Порядок № 850).

Позовні вимоги обгрунтовував тим, що відповідач безпідставно відмовив йому у виплаті одноразової грошової допомоги, у зв`язку із встановленням йому більшого відсотку втрати працездатності, оскільки відповідно до статті 23 Закону України "Про міліцію" та Порядку № 850 він не позбавлений права на виплату такої допомоги.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2017 року в задоволенні позову відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2017 року скасовано постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2017 року в адміністративній справі № 809/950/17.

Позов ОСОБА_1 задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Міністерства внутрішніх справ України щодо неприйняття рішення з питання призначення і виплати ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги.

Зобов`язано Міністерство внутрішніх справ України прийняти рішення з питання призначення та виплати ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 850.

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з постановою суду апеляційної інстанції, відповідач посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, подав касаційну скаргу, в якій просить її скасувати та залишити в силі постанову суду першої інстанції.

В обґрунтування касаційної скарги відповідач посилається на пункт 4 Порядку №850 та зазначає, що після первинного огляду МСЕК пройшло більше двох років, у зв`язку з чим відсутні підстави для виплати одноразової грошової допомоги.

У зв`язку із відсутністю клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю, ця справа розглядалася в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами відповідно до пункту 1 частини першої статті 345 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Заслухавши доповідь судді, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судами встановлено, що ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ та був звільнений зі служби 07 серпня 2002 року.

30.09.2002 згідно акта № 1641 огляду МСЕК ОСОБА_1 встановлено III групу інвалідності (50% втрати працездатності) - захворювання, яке пов`язано з участю в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, у зв`язку з чим у листопаді 2002 року страхова компанія "Оранта" виплатила йому грошову допомогу.

24.09.2008 відповідно до акта № 2093 огляду МСЕК позивачу встановлено II групу інвалідності (60% втрати працездатності), у зв`язку з чим у 2009 році йому виплачено одноразову грошову допомогу відповідно до статті 23 Закону України "Про міліцію".

Згідно акта огляду МСЕК № 1419 від 02.11.2016 позивачу встановлено 80% втрати працездатності (без зміни групи інвалідності) - захворювання, яке пов`язано з проходженням служби під час ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

18.11.2016 ОСОБА_1 звернувся із заявою до ліквідаційної комісії управління МВС України в Івано-Франківській області (далі - УМВС України в Івано-Франківській області) щодо проведення йому виплати одноразової грошової допомоги у відповідності до Порядку № 850.

08.02.2017 Головне управління Національної поліції в Івано-Франківській області (далі - ГУ НП в Івано-Франківській області) надало позивачу відповідь про відмову у виплаті одноразової грошової допомоги з посиланням на пункт 4 Порядку № 850 і вказало на відсутність правових підстав для повторного нарахування та виплати одноразової грошової допомоги у зв`язку з інвалідністю.

Вказана відмова була оскаржена відповідачем до суду.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2017 року (cправа № 809/317/17) позов ОСОБА_1 задоволено частково.

Визнано неправомірними дії ГУ НП в Івано-Франківській області щодо прийняття рішення про відмову у виплаті одноразової грошової допомоги, оформленої листом від 08.02.2017 № Г-12/108/05/8-2017.

Визнано неправомірною бездіяльність УМВС України в Івано-Франківській області та ГУ НП в Івано-Франківській області щодо неподання до МВС України документів, передбачених пунктом 8 Порядку № 850, та висновку щодо виплати грошової допомоги стосовно ОСОБА_1

Зобов`язано УМВС України в Івано-Франківській області направити до МВС України документи ОСОБА_1 з висновком щодо виплати грошової допомоги для вирішення питання про призначення одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку № 850.

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постанова суду набрала законної сили і на виконання рішення суду УМВС України в Івано-Франківській області направило документи до МВС України.

Листом від 19.06.2017 за № 15/2-2119 Департамент фінансово-облікової політики МВС України повідомив ОСОБА_1, що матеріали з питання призначення йому одноразової грошової допомоги Департаментом розглянуто і повернуто, як такі, що не відповідають вимогам законодавства. Зазначено, що та обставина, що з дати первинного огляду МСЕК пройшло більше 2 років, за умовами пункту 4 Порядку № 850, не дає йому права на отримання грошової допомоги в більшому розмірі.

Вважаючи таку відмову МВС України протиправною, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив із того, що після первинного огляду МСЕК позивача пройшло більше 2 років, тому правових підстав для призначення йому одноразової грошової допомоги відповідно до умов Порядку № 850 немає.

Скасовуючи постанову суду першої інстанції та задовольняючи позов, суди виходили з того, що Законом №565-ХІІ не встановлено обмежень щодо виплати одноразової грошової допомоги, які передбачені пунктом 4 Порядку №850. Вказана норма Порядку №850 не позбавляє позивача права на отримання одноразової грошової допомоги, а тільки встановлює обмеження у розмірі проведення виплати нарахованої суми грошової допомоги в залежності від часу повторного встановлення інвалідності із втратою працездатності після первинного встановлення втрати працездатності.


................
Перейти до повного тексту