1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України

23 жовтня 2019 року

м. Київ

справа №826/7997/18

адміністративне провадження №К/9901/18726/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Усенко Є.А.,

суддів: Гімона М.М., Гусака М.Б.,

розглянув у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.05.2019 (судді А.Ю. Кучма, В.О. Аліменко, Н.В. Безименна) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайк Сіті" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

У С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лайк Сіті" (далі - ТОВ "Лайк Сіті", позивач) звернулось з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач-1), Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області (далі - ГУ ДФС у Вінницькій області, відповідач-2) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ГУ ДФС у Вінницькій області від 05.02.2018 №0001031412, від 05.02.2018 №0001041412, рішення ДФС України від 18.04.2018 №13450/6/99-99-11-01-02-25.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.12.2018 адміністративний позов задоволено.

ГУ ДФС у Вінницькій області оскаржило це рішення, подавши апеляційну скаргу, яку суд апеляційної інстанції ухвалою від 01.02.2019 повернув на підставі пункту 1 частини 4 статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України.

ГУ ДФС у Вінницькій області повторно звернулося з апеляційною скаргою, яку суд апеляційної інстанції ухвалою від 25.03.2019 повернув з тих підстав, що скаржник на вимогу суду (ухвала від 25.02.2019) не сплатив судовий збір у встановленому законом порядку.

ГУ ДФС у Вінницькій області втретє звернулося з апеляційною скаргою, яку суд апеляційної інстанції ухвалою від 02.05.2019 залишив без руху як таку, що подана з порушенням вимог статей 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України (пропущений строк на апеляційне оскарження, а підстави, вказані відповідачем у заяві про поновлення строку на апеляційне оскарження, визнані неповажними; до апеляційної скарги не додано документ про сплату судового збору).

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.05.2019 відмовлено у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою ГУ ДФС у Вінницькій області з тих підстав, що відповідач пропустив встановлений законом строк на подання апеляційної скарги, а наведені ним у заяві про поновлення строку на апеляційне оскарження підстави (відсутність належного фінансування) визнані судом апеляційної інстанції неповажними.

ГУ ДФС у Вінницькій області подало касаційну скаргу, у якій, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм процесуального права, просить скасувати ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.05.2019, а справу направити на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.

Доводи, наведені в касаційній скарзі, про порушення судом апеляційної інстанції норм процесуального права обґрунтовані посиланням на те, що апеляційним судом не надано належної правової оцінки клопотанню ГУ ДФС у Вінницькій області про поновлення строку на апеляційне оскарження.

ТОВ "Лайк Сіті" не реалізувало право подати відзив на касаційну скаргу.

Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду перевірив правильність застосування судом апеляційної інстанції норм процесуального права та дійшов висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Згідно з частиною другою статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.

Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом (частина восьма статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України).

Пунктом 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними.

Згідно з частиною першою статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

При цьому норми Кодексу адміністративного судочинства України не містять вичерпного переліку підстав, які вважаються поважними для вирішення питання про поновлення пропущеного процесуального строку. Такі причини визначаються в кожному конкретному випадку з врахуванням обставин у справі.

Як свідчать матеріали адміністративної справи, вперше ГУ ДФС у Вінницькій області подало апеляційну скаргу на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.12.2018 у межах строку, встановленого статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга повернута згідно з ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.02.2019 на підставі пункту 1 частини 4 статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України (апеляційна скарга підписана особою, повноваження якої не підтверджені в установленому законом порядку: світлокопія довіреності, якою посадова особа ГУ ДФС у Вінницькій області Козлачкова Ю.В. уповноважувалася представляти інтереси ГУ ДФС у Вінницькій області в судах, не завірена в установлений законом спосіб), копія якої була направлена на адресу ГУ ДФС у Вінницькій області 08.02.2019 (відповідно до штемпелю на супровідному листі Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.02.2019 (а.с. 50 т. 4). Отримавши ухвалу від 01.02.2019, ГУ ДФС у Вінницькій області 15.02.2019 (відповідно до штемпелю на конверті) повторно подало апеляційну скаргу, додавши до останньої клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження, яке ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.02.2019 задоволено.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.02.2019 апеляційну скаргу ГУ ДФС у Вінницькій області залишено без руху як таку, що не відповідала вимогам пункту 4 частини 2, пункту 1 частини 5 статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачу запропоновано усунути недоліки апеляційної скарги: зазначити найменування всіх учасників у справі та надати суду апеляційної інстанції документ про сплату судового збору в розмірі 927 693,00 грн в п`ятиденний строк з дня вручення копії ухвали.


................
Перейти до повного тексту