ПОСТАНОВА
Іменем України
15 жовтня 2019 року
Київ
справа №812/8227/13-а
адміністративне провадження №К/9901/4102/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
Судді-доповідача - Васильєвої І.А.,
суддів - Пасічник С.С., Юрченко В.П.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні
касаційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування
великих платників у м. Луганську Міжрегіонального головного управління Міндоходів
на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 18.03.2014 (суддя Шембелян В.С.)
та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 14.05.2014 (судді Шальєва В.А., Компанієць І.Д., Бишов М.В.)
у справі № 812/8227/13-а
за позовом Публічного акціонерного товариства "Луганськтепловоз"
до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Луганську Міжрегіонального головного управління Міндоходів
про скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
У вересні 2013 року Публічне акціонерне товариство "Луганськтепловоз" (далі - позивач, ПАТ "Луганськтепловоз") звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Луганську Міжрегіонального головного управління Міндоходів (далі - відповідач, СДПІ з обслуговування ВП у м. Луганську МГУ Міндоходів), в якому просило суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 16.09.2013 № 0000141901.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 18.03.2014, яка залишена без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 14.05.2014, позов задоволено.
Не погоджуючись із прийнятими рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, з посиланням на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову Луганського окружного адміністративного суду від 18.03.2014 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 14.05.2014 і прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Касаційну скаргу обґрунтовано тим, що податковий кредит за період травень, червень, липень, листопад, грудень 2011 року не підтверджений первинними документами, оскільки надані ВМД за відповідні періоди не відповідають ВМД задекларованим в реєстрі отриманих податкових накладних.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 15.01.2018 касаційну скаргу було передано судді-доповідачу Васильєвій І.А. та визначено склад колегії суддів, до якої також входять судді: Пасічник С.С. та Юрченко В.П.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 10.03.2016 відновлено втрачене провадження в адміністративній справі № 812/8227/13-а в частині адміністративного позову, повідомлення від 22.08.2013 № 20, податкового повідомлення-рішення від 16.09.2013 № 0000141901, розрахунку суми визначеного податкового зобов`язання та штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення, акта перевірки, заперечень до акта перевірки, відповіді на заперечення до акта перевірки, заперечень проти позову, пояснень по справі позивача, апеляційної скарги, заперечень на апеляційну скаргу та процесуальних рішень судів першої та апеляційної інстанції, рішень по суті.
Суд касаційної інстанції, в силу положень частини першої статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України, переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
Позивач у письмових запереченнях проти доводів касаційної скарги заперечував, вважає оскаржувані судові рішення законними, обґрунтованими та прийнятими у відповідності до норм законодавства, а тому просив суд касаційну скаргу податкового органу залишити без задоволення, рішення судів першої та апеляційної інстанцій залишити без змін.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 15.01.2018 касаційну скаргу разом з матеріалами справи було передано судді-доповідачу Васильєвій І.А. та визначено склад колегії суддів, до якої також входять судді: Пасічник С.С. та Юрченко В.П.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що 27.08.2013 посадовими особами відповідача на підставі повідомлення про проведення перевірки від 22.08.2013 № 20 та наказу від 22.08.2013 № 76, згідно із підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України посадовими особами відповідача була проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ПАТ "Луганськтепловоз" з питань правомірності декларування бюджетного відшкодування податку на додану вартість за період з 01.05.2011 по 31.01.2012, за результатами якої складено акт від 29.08.2013 № 37/19-0/05763797 та зроблено висновок про порушення пункту 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.3, 200.4 статті 200; пункту 201.12 статті 201 Податкового кодексу України та зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов`язань наступних періодів) з податку на додану вартість на суму 9 571 714,00 грн. та нараховано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 4 475 355,50 грн.
За наслідками перевірки відповідачем 16.09.2013 р. прийняте податкове повідомлення-рішення № 0000141801 про зменшення ПАТ "Луганськтепловоз" суми бюджетного відшкодування (в тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов`язань наступних періодів) з податку на додану вартість у загальному розмірі 9 571 714 грн., в тому числі по податковій декларації з цього податку за червень 2011 р. - на 621005 грн., за липень 2011 р. - на 6 930 348 грн., за серпень 2011 р. - на 1 178 454 грн., за грудень 2011 р - на 665 844 грн., за січень 2012 р. - на 176 023 грн., та застосування штрафних (фінансових) санкцій в загальному розмірі 4 475 355,5 грн.