1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



18 жовтня 2019 року

Київ

справа №826/8361/18

адміністративне провадження №К/9901/18777/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А.,

суддів - Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,

здійснивши попередній розгляд касаційної скарги Головного управління ДСФ у м. Києві

на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 жовтня 2018 року (головуючий суддя - Патратій О.В.)

та на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 червня 2019 року (колегія суддів: головуючий суддя - Чаку Є.В., судді - Файдюк В.В., Літвіна Н.М.)

у справі №826/8361/18

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління ДФС у м. Києві

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,



ВСТАНОВИВ:



У травні 2018 року ОСОБА_1 звернулась в Окружний адміністративний суд м. Києва з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 05 квітня 2018 року №47400-1305-2655.



В обґрунтування позовних вимог зазначає про неправильність здійсненого контролюючим органом розрахунку земельного податку та протиправність оскаржуваного податкового повідомлення - рішення контролюючого органу.



Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 жовтня 2018 року, залишеною без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 червня 2019 року, адміністративний позов задоволено:



- визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 05.04.2018 №47400-1305-2655;



- стягнуто на користь ОСОБА_1 судові витрати за сплату судового збору в загальному розмірі 704 грн 80 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві.



Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій зазначили про протиправність оскаржуваного податкового повідомлення - рішення відповідача з огляду на те, що розрахунок податкового зобов`язання зі сплати земельного податку здійснювався контролюючим органом на підставі інформації, викладеної в листі Комунального підприємства "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського район м. Києва", а не відомостей державного земельного кадастру.



Не погодившись з зазначеними рішеннями судів попередніх інстанцій, відповідач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просив їх скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі. В обґрунтування вимог касаційної скарги зазначає про правомірність оскаржуваного податкового повідомлення - рішення контролюючого органу та правильність здійсненого контролюючим органом розрахунку земельного податку, а також вказує на те, що позивач є платником земельного податку незважаючи на те, що вона не вчинила жодних дій спрямованих на державну реєстрацію зазначеної земельної ділянки.



09 вересня 2019 року від позивача надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому Товариство зазначає про правомірність оскаржуваних рішень судів попередніх інстанцій та безпідставність доводів, викладених в касаційній скарзі.



Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.



Як встановлено судами попередніх інстанцій та підтверджується матеріалами справи, ОСОБА_1 зареєстрована як фізична особа-підприємець та є власницею нежилого приміщення АДРЕСА_2, що підтверджується наявною у матеріалах справи копією договору купівлі-продажу нежилого приміщення (а.с.24-25).



Відповідно до свідоцтва платника єдиного податку від 04.09.2012 серії НОМЕР_1 позивач є платником єдиного податку третьої групи, ставка єдиного податку 5%, за видами господарської діяльності - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (код КВЕД 68.20).



Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.04.2018 № 47400-1305-2655, яким позивачу визначено суму податкового зобов`язання з земельного податку з фізичних осіб у розмірі 4 340, 52 грн.



Позивач не погодившись з зазначеним податковим повідомленням-рішенням оскаржив його до суду.



Надаючи правову оцінку викладеним обставинам, колегія суддів виходить з наступного.



Спірні правовідносини регулюються Земельним кодексом України та Податковим кодексом України.



Частиною 1 статті 3 Земельного кодексу України встановлено, що Земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.



Відповідно до ч. 1 статті 120 Податкового кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.



Згідно з п. 269.1 ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі



Особливості справляння податку суб`єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV цього Кодексу.



Пунктом 270.1 статті 270 Податкового кодексу України встановлено, що об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.



Згідно з п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.



Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки .



Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб`єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) (п. 274.1, 274.2 ст. 274 Податкового кодексу України).


................
Перейти до повного тексту