1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ф

ПОСТАНОВА

Іменем України



17 жовтня 2019 року

Київ

справа №806/1267/16

адміністративне провадження №К/9901/10934/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Бучик А.Ю.,

суддів: Рибачука А.І., Тацій Л.В.,

розглянвши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Міністерства внутрішніх справ України на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 15 серпня 2016 року (колегія суддів: Нагірняк М.Ф., Попова О.Г., Семенюк М.М.) та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 02 листопада 2016 року (колегія суддів: Зарудяна Л.О., Котік Т.С., Жизневська А.В.) у справі за позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

В липні 2017 року ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом про протиправну бездіяльність Міністерства внутрішніх справ України щодо не надіслання на його письмове звернення інформації про зміни у грошовому утриманні до Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області для здійснення перерахунку пенсії з 01.01.2016року та зобов`язання її надіслати.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 15.08.2016, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 02 листопада 2016 року, позов ОСОБА_1 задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Міністерства внутрішніх справ України щодо неповідомлення до Пенсійного фонду України про підстави перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2016 року.

Зобов`язано Міністерство внутрішніх справ України надіслати до Пенсійного фонду України інформацію про наявність підстав для перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2016 року.

У касаційній скарзі відповідач - МВС України, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказані судові рішення та ухвалити нове про відмову в задоволенні позову.

Касаційну скаргу обґрунтовано тим, що для здійснення перерахунку пенсій пенсіонерам з числа колишніх осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, у зв"язку з прийняттям Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23 грудня 2015 року N 900-VIII, відсутні законні підстави, оскільки цей Закон не має зворотної дії у часі; зазначає, що постанову КМУ № 988 не можна вважати підставою для перерахунку пенсій, зазначену в пункті 1 Порядку № 45, так як цей акт не змінює розмір та не вводить нові додаткові види грошового забезпечення для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), а встановлює види і розмір грошового забезпечення для поліцейських. Також посилається на те, що дана справа підсудна місцевому загальному суду, як адміністративному суду, а не окружному.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 25.11.2016 відкрито касаційне провадження за вищевказаною скаргою.

Справу передано до Верховного Суду.

Відзиву на касаційну скаргу не надходило.

Відповідно до ч. 1 ст. 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

У зв`язку із відсутністю клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю, ця справа розглядалася в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами відповідно до пункту 1 частини першої статті 345 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Заслухавши суддю - доповідача, колегія суддів прийшла до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судами встановлено, що ОСОБА_1 є пенсіонером органів внутрішніх справ, якому пенсія призначена відповідно до положень Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 9 квітня 1992 pоку N 2262-XII (надалі - Закон N 2262-XII).

01.06.2016 представник позивача звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області щодо проведення перерахунку пенсії позивачу.

07.06.2016 Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області листом № 920/М-12 повідомило про неможливість проведення такого перерахунку, оскільки перерахунок пенсії проводиться на підставі довідок про розмір грошового забезпечення на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням, наданих уповноваженими структурними підрозділами міністерств та відомств.

08.06.2016 представник позивача звернувся до Міністерства внутрішніх справ України із заявою про направлення до органів Пенсійного фонду України інформації про зміну грошового забезпечення, зумовлену Постановою Кабінету Міністрів України N 988 від 11.11.2015.

Листом від 22.06.2016 відповідач відмовив позивачу у направленні такої інформації. Обґрунтовуючи таку відмову, вказав, що факт прийняття Постанови Кабінету Міністрів України N 988 від 11.11.2015 не породжує підстав для перерахунку пенсії Позивачу.

Позивач, вважаючи бездіяльність відповідачів протиправною, звернувся до суду з даним позовом за захистом своїх порушених прав та законних інтересів.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суди попередніх інстанцій виходили з того, що за приписами п. 2 Порядку № 45 після прийняття вказаного рішення Кабінету Міністрів України на набрання чинності наказу МВС України № 260, МВС України зобов`язане було повідомити у п`ятиденний строк Пенсійний фонд України про підстави перерахунку пенсій пенсіонерам МВС України, а тому бездіяльність Міністерства внутрішніх справ України щодо невиконання вимог п. 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 є протиправною.

Колегія суддів, дослідивши спірні правовідносини, зазначає наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 9 квітня 1992 pоку N 2262-XII усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за вказаним Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені ч. 2 ст. 51 цього Закону


................
Перейти до повного тексту