1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



10 жовтня 2019 року

Київ

справа №826/16913/16

адміністративне провадження №К/9901/63703/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Бучик А.Ю.,

суддів: Рибачука А.І., Стародуба О.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.05.2018 (Добрівська Н.А.) та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 11.09.2018 (колегія суддів: Федотов І.В., Літвіна Н.М., Сорочко Є.О.) у справі № 826/16913/16 за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення Святошинської у місті Києві Державної адміністрації (далі - відповідач), в якому просила:

- визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Святошинської у місті Києві Державної адміністрації щодо відмови у встановленні статусу потерпілого від Чорнобильської катастрофи та видачі посвідчення категорії 4;

- зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Святошинської у місті Києві Державної адміністрації видати ОСОБА_1 посвідчення постраждалого від Чорнобильської катастрофи категорії 4.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 травня 2018 року, залишеним без змін постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 11 вересня 2018 року адміністративний позов задоволено.

У касаційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права просить скасувати та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову.

В обґрунтування касаційної скарги посилається на те, що 01 січня 2015 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" (далі - Закон № 76-VIII), яким виключено статтю 2 Закону № 796-XII (визначення категорій зон радіоактивно забруднених територій), внаслідок чого м. Боярка, в якому проживає позивач не належить до зони посиленого радіоекологічного контролю.

У зв`язку із відсутністю клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю, ця справа розглядалася в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами відповідно до пункту 1 частини першої статті 345 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Заслухавши доповідь судді, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судами встановлено, що 03 серпня 2016 року позивач звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Святошинської у місті Києві Державної адміністрації з заявою про видачу посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 4, обґрунтовуючи це тим, що при попередньому зверненні процедура отримання посвідчення не була завершена, скільки бланки встановленого зразка були відсутні.

Однак, Управління праці та соціального захисту населення Святошинської у місті Києві Державної адміністрації листом від 05.08.2016 №9629/35-01-15 повідомило позивача про відсутність підстав для видачі відповідного посвідчення, оскільки Законом України від 28.12.2014 "Про внесення змін до та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" внесені зміни до Закону України "Про статус та соціальний захист населення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", яким виключено статтю 2 та статтю 23 Закону, якими передбачено визначення категорії зон радіоактивного забруднених територій та компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 4. Не погодившись з отриманою відмовою, позивач звернувся із вказаним позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з яким і погодився апеляційний суд, виходили з того, що позивач має право на отримання посвідчення постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи четвертої категорії, оскільки вона проживала та працював у зоні посиленого радіоекологічного контролю не менше чотирьох років станом на 01 січня 1993 року.

Дослідивши спірні правовідносини, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 11 Закону № 796-XII до потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зоні не менше чотирьох років.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 14 Закону № 796-XII до осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи належать особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зоні не менше чотирьох років, - категорія 4.

Згідно з частиною третьою статті 15 цього Закону підставою для визначення статусу потерпілих від Чорнобильської катастрофи, які проживають або працюють на забруднених територіях, є довідка про період проживання, роботи на цих територіях.

Видача довідок про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами та організаціями (військкоматами), а про період проживання на територіях радіоактивного забруднення, евакуацію, відселення, самостійне переселення - органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 65 Закону № 796-XII учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілим від Чорнобильської катастрофи видаються посвідчення, виготовлені за зразками, затвердженими Кабінетом Міністрів України. При зміні категорії, а також у випадках, передбачених статтею 17 цього Закону, посвідчення підлягає заміні. Посвідчення "Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС" та "Потерпілий від Чорнобильської катастрофи" є документами, що підтверджують статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надають право користування пільгами, встановленими цим Законом.


................
Перейти до повного тексту