1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Рішення



РІШЕННЯ

Іменем України



03 жовтня 2019 року

Київ

справа №9901/648/18

адміністративне провадження №П/9901/648/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого Шевцової Н. В.,

суддів Жука А. В., Мартинюк Н. М., Шишова О. О., Яковенка М. М.

за участю секретаря судового засідання Івашка О. Л.

учасники справи:

представника позивача ОСОБА_5

представника відповідача Белінської О. В.

представника третьої особи Задорожної А. П.



розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Вищої ради правосуддя, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Міністерство юстиції України, про визнання протиправним та скасування рішення,



УСТАНОВИВ:



І. ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ПРЕДМЕТ СПОРУ



1. 22 червня 2018 року ОСОБА_2 (далі - ОСОБА_2, позивач) звернулась до Верховного Суду як суду першої інстанції з позовом до Вищої ради правосуддя (далі - відповідач), в якому просила суд визнати протиправним та скасувати з моменту прийняття рішення Вищої ради правосуддя від 24 травня 2018 року № 1530/0/15-18 "Про відмову у призначенні ОСОБА_2 ".



ІІ. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЇ ПОЗИВАЧА ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ ВІДПОВІДАЧА



Аргументи позивача

2. Позивач в обґрунтування доводів позовної заяви посилається на порушення відповідачем приписів частини другої статті 56 Закону України "Про запобігання корупції" при призначенні та проведенні щодо неї, як кандидата на посаду заступника голови Державної судової адміністрації України (далі - ДСА України), спеціальної перевірки, оскільки такі повноваження належать керівнику (заступнику керівника) держаного органу, на зайняття посади в якому претендує особа - тобто керівнику (заступнику керівника) ДСА України.

3. Позивач зазначає, що Вища рада правосуддя, провівши щодо неї спеціальну перевірку, порушила принцип законності, діяла поза межами своїх повноважень, а отже перевірка була проведена неналежним органом та її результати не можуть бути підставою для прийняття відповідачем оскаржуваного рішення.

4. Також позивач указує, що відповідачем до неї безпідставно застосовано заборону, встановлену частиною третьою статті 1 Закону України "Про очищення влади", оскільки посада директора Департаменту методологічної роботи з питань оподаткування Державної фіскальної служби України (надалі по тексту - Департамент), яку вона займала протягом 2013-2014 р.р., не відноситься до посад, щодо яких здійснюється очищення влади (люстрація), оскільки Департамент не має ознак самостійного структурного підрозділу.

5. При цьому позивач уважає, що Вищою радою правосуддя при проведенні спеціальної перевірки безпідставно було враховано Звіт про результати проведення перевірки щодо виконання Державною фіскальною службою України (далі - ДФС України) норм Закону України "Про очищення влади" від 20 жовтня 2015 року, складений Міністерством юстиції України, оскільки повноваження останнього обмежуються лише наданням органу, який проводить спеціальну перевірку, інформації про наявність в Єдиному державному реєстрі осіб щодо яких застосовано положення Закону України "Про очищення влади" відомостей про претендента на посаду.

6. Крім того, позивач зазначає, що законодавством не встановлено проведення повторної перевірки щодо застосування заборон, визначених Законом України "Про очищення влади", а отже, Вища рада правосуддя при прийнятті рішення про призначення її на посаду першого заступника ДСА України мала врахувати Довідку про результати перевірки, передбаченої Законом України "Про очищення влади", складену директором Департаменту персоналу ДФС України та затверджену головою ДФС України 27 серпня 2015 року, якою встановлено, що до неї не застосовуються заборони, визначені частинами третьою або четвертою статті 1 Закону України "Про очищення влади".



Аргументи відповідача:

7. Вища рада правосуддя позов ОСОБА_2 не визнала та в обґрунтування своїх доводів зазначила, що оскаржуване рішення було прийнято на підставі та у межах повноважень Вищої ради правосуддя, як суб`єкта призначення на посаду - першого заступника ДСА України.

8. Відповідач зазначив, що відповідно до вимог статей 56-58 Закону України "Про запобігання корупції" та Порядку проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року №171, секретаріатом Вищої ради правосуддя організовано та проведено спеціальну перевірку ОСОБА_2, як переможця конкурсу на зайняття вакантної посади - заступника ДСА України.

9. З листа Міністерства юстиції України Вищою радою правосуддя було з`ясовано, що робочою групою в ході проведення перевірки щодо виконання ДФС України норм Закону України "Про очищення влади" було виявлено ряд системних порушень та не звільнення осіб, які відповідають критеріям, що передбачені частинами першою та другою статті 3 цього Закону. Так, у звіті робочою групи про результати перевірки зазначено, що стосовно 21 особи (в тому числі і ОСОБА_2 ) були складені довідки за підписом директора Департаменту персоналу ДФС України та погоджені головою ДФС України ОСОБА_3, про не застосування заборони, передбаченої Законом України "Про очищення влади", однак ці довідки не відповідають вимогам Закону.

10. Також під час спеціальної перевірки, із записів у трудовій книжці позивача, секретаріатом Вищої ради правосуддя було встановлено, що ОСОБА_2 належить до переліку осіб, щодо яких застосовуються заборони, передбачені частиною третьою статті 1 Закону України "Про очищення влади", про що зазначено в Довідці про результати спеціальної перевірки.

11. Такого висновку начальник управління по роботі з персоналом секретаріату Вищої ради правосуддя дійшов у зв`язку з тим, що позивач з 21 листопада 2013 року 22 лютого 2014 року обіймала посаду керівника самостійного структурного підрозділу центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та/або митну політику, та не була звільнена в цей період за власним бажанням.

12. Відповідач зазначив, що під час конкурсу було проведено саме спеціальну перевірку ОСОБА_2, як особи, що претендує на зайняття посади першого заступника ДСА України, яка передбачає, в тому числі перевірку відомостей щодо поширення на особу передбаченої Законом України "Про очищення влади" заборони займати відповідну посаду. Таким чином, відповідач уважає доводи позивача щодо необґрунтованого проведення повторної перевірки, передбаченої Законом України "Про очищення влади" та не врахування висновків раніше проведеної такої перевірки, яка оформлена Довідкою про результати перевірки, передбаченої Законом України "Про очищення влади" від 27 серпня 2015 року, безпідставними.

13. Відповідач уважає, що при складанні довідки про результати спеціальної перевірки, начальником управління по роботі з персоналом секретаріату Вищої ради правосуддя, з урахуванням наданих Міністерством юстиції України відомостей, обґрунтовано не було взято до уваги Довідку про результати перевірки, передбаченої Законом України "Про очищення влади" від 27 серпня 2015 року та на підставі записів у трудовій книжці ОСОБА_2 віднесено позивача до переліку осіб, щодо яких застосовуються заборони, передбачені частиною третьою статті 1 Закону України "Про очищення влади".

14. Також відповідач не погоджується з доводами позивача, що посада Директора та заступника директора Департаменту координації методології оподаткування Міністерства доходів і зборів України, які позивач займала з 19 березня 2013 по 09 липня 2014 не відносяться до посад щодо яких застосовуються заборони, встановлені частиною третьою статті 1 Закону України "Про очищення влади". Свою позицію відповідач мотивує змістом пункту 1.1 розділу першого Положення про Департамент координації нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 01 липня 2013 року, за яким Департамент є самостійним структурним підрозділом Міністерства доходів і зборів України.

15. Відповідач вважає, що з урахуванням Довідки про результати спеціальної перевірки щодо позивача та відповідно до приписів пункту 12 Порядку проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року №171 було ухвалено законне та обґрунтоване рішення щодо відмови позивачу у призначенні на посаду першого заступника ДСА України.



ІІІ. КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ ТА ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ



16. 26 червня 2018 року ухвалою Верховного Суду у складі судді Гриціва М. І. відкрито провадження в цій адміністративній справі.

17. 27 серпня 2018 року у Верховному Суді зареєстровано клопотання про зупинення провадження у справі до набрання законної сили рішенням у справі № 826/12446/18.

18. 13 листопада 2018 року Розпорядженням заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду від № 1106/0/78-18 призначено повторний автоматизований розподіл судової справи між суддями у зв`язку з відпусткою судді Бучик А. Ю.

19. Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14 листопада 2018 року визначено склад суду: головуючий суддя - Гриців М. І., Берназюк Я. О., Стародуб О. П., Мороз Л. Л., Кравчук В. М.

20. 19 листопада 2018 року ухвалою Верховного Суду задоволено заяву судді Стародуба О. П. про самовідвід.

21. 23 листопада 2018 року Розпорядженням начальника управління забезпечення автоматизованого документообігу суду секретаріату Касаційного адміністративного суду № 1148/0/78-18 призначено повторний автоматизований розподіл судової справи між суддями у зв`язку постановленням ухвали Верховного Суду про самовідвід.

22. Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 23 листопада 2018 року визначено склад суду: головуючий суддя - Гриців М. І., Берназюк Я. О., Гімон М. М., Мороз Л. Л., Кравчук В. М.

23. 13 грудня 2018 року ухвалою Верховного Суду задоволено представника позивача Бондарчука Д.М. про зупинення провадження в справі.

24. 03 квітня 2019 року у Верховному Суді зареєстровано клопотання позивача про поновлення провадження у справі.

25. 12 квітня 2019 року ухвалою Верховного Суду задоволено клопотання позивача про поновлення провадження у справі.

26. 07 травня 2019 року у Верховному Суді зареєстровано клопотання представника Вищої ради правосуддя про залучення у цій справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Міністерства юстиції України.

27. 13 травня 2019 року усною ухвалою Верховного Суду задоволено клопотання про залучення Міністерства юстиції України як третьої особи.

28. 23 травня 2019 року Розпорядженням заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду № 449/0/78-19 призначено повторний автоматизований розподіл, з підстави обрання до Великої Палати Верховного Суду судді Гриціва М. І., що унеможливлює його участь у розгляді позовних заяв.

29. Протоколом повторного автоматизованого розподілу справ між суддями від 24 травня 2019 року визначено склад суду: Шевцова Н. В. (головуючий суддя), Жук А. В., Мартинюк Н. М., Шишов О. О., Яковенко М. М.

30. 24 травня 2019 року ухвалою судді Касаційного адміністративного суду у Верховному Суді Шевцовою Н. В. справу прийнято до свого провадження.

31. 18 червня 2019 року у Верховному Суді зареєстровано клопотання представника Міністерства юстиції України про зупинення провадження у справі до прийняття Верховним Судом у складі Касаційного адміністративного суду рішення у справі № 826/12446/18.

32. 19 червня 2019 року у Верховному Суді зареєстровано клопотання представника Вищої ради правосуддя про зупинення провадження у справі до прийняття Верховним Судом у складі Касаційного адміністративного суду рішення у справі № 826/12446/18.



ІV. УСТАНОВЛЕНІ В СПРАВІ ОБСТАВИНИ ТА ЗМІСТ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН



33. ОСОБА_2 протягом 2013-2014 років працювала на посадах:

34.1 заступника директора Департаменту координації методології оподаткування Міністерства доходів і зборів України з 19 березня 2013 по 02 квітня 2013;

34.2 директора Департаменту координації нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування Міністерства доходів і зборів України з 02 квітня 2013 по 09 липня 2014;

34.3 директора Департаменту методологічної роботи з питань оподаткування Державної фіскальної служби України.

34. Зазначені відомості встановлені Судом із трудової книжки ОСОБА_2 (а.с.93-107).

35. Довідкою про результати перевірки, передбаченою Законом України "Про очищення влади", складеною директором Департаменту персоналу Державної фіскальної служби України та затвердженою головою Державної фіскальної служби України 27 серпня 2015 року (далі - Довідка від 27 серпня 2015 року) встановлено, що за результатами проведеної перевірки з`ясовано, що до ОСОБА_2 не застосовуються заборони, визначені частинами третьої або четвертої статті 1 Закону України "Про очищення влади" (а.с.26).

36. За результатами конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" в системі правосуддя позивачку визначено переможцем конкурсу на посаду першого заступника Голови Державної судової адміністрації України, відповідно до протоколу засідання Комісії з питань вищого державного корпусу державної служби у системі правосуддя № 3 від 02 лютого 2018 року.

37. За згодою ОСОБА_2, поданою 06 лютого 2018 року, та заявою позивача на проведення перевірки, передбаченої Законом України "Про очищення влади" від 10 січня 2018 року, секретаріатом Вищої ради правосуддя, відповідно до статей 56-58 Закону України "Про запобігання корупції" та Порядку проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року №171, організовано проведення щодо неї спеціальної перевірки. (а.с.108, 109).

38. Під час проведення спеціальної перевірки Вищою радою правосуддя отримано відповіді від Головного територіального управління юстиції у м. Києві, Державної судової адміністрації України, Міністерства юстиції України, Міністерства охорони здоров`я України, Міністерства освіти і науки України, Національного агентства з питань запобігання корупції, Національної поліції України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. (а.с. 15)

39. За змістом цих відповідей не виявлено інформації, що перешкоджає зайняттю ОСОБА_2 посади, яка передбачає зайняття відповідального або особливо відповідального становища, або посади з підвищеним корупційним ризиком.

40. Разом з тим, Міністерством юстиції України листом від 27 лютого 2018 року 7509/3142-26-18/13.1 "Щодо дотримання вимог Закону України "Про очищення влади" стосовно ОСОБА_2 " Вищій раді правосуддя надано відомості, що:

40.1. станом на 22 лютого 2018 року повідомлення про звільнення ОСОБА_2 разом із засвідченою копією рішення про її звільнення, на підставі Закону для внесення до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України "Про очищення влади" до Міністерства не надходило, тому відомості щодо застосування заборони, передбаченої Законом України "Про очищення влади", в цьому Реєстрі відсутні;

40.2. за результатами проведення перевірки спільною робочою групою надано пропозиції до Кабінету Міністрів України розглянути питання відповідності ОСОБА_3 займаній посаді Голови ДФС України з урахуванням невжиття заходів щодо дотримання вимог Закону України "Про очищення влади", незабезпечення належного проведення перевірки, передбаченої цим Законом, тощо. (а.с.16)

41. За наслідками проведення спеціальної перевірки начальником управління по роботі з персоналом секретаріату Вищої ради правосуддя - Ю. Л. Дудченко складено Довідку про результати спеціальної перевірки щодо ОСОБА_2 (далі - Довідка), в якій зазначено, що за записами у трудовій книжці встановлено, що ОСОБА_2 належить до переліку осіб, щодо яких застосовуються заборони, передбачені частиною третьою статті 1 Закону України "Про очищення влади" (а.с.15).

42. 24 травня 2018 року рішенням Вищої ради правосуддя № 1530/0/15-18 позивачу відмовлено у призначенні на посаду першого заступника Голови Державної судової адміністрації України. Такого рішення Вища рада правосуддя дійшла у зв`язку із віднесенням ОСОБА_2 до переліку осіб, щодо яких застосовуються заборони, передбачені частиною третьою статті 1 Закону України "Про очищення влади" через обіймання нею посади керівника самостійного структурного підрозділу центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та/або митну політику у період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року, та не звільнення в цей період за власним бажанням (а.с.14).

43. Рішенням Окружного адміністративного суду м.Києва від 17 грудня 2018 року в справі № 826/12446/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2019 року адміністративний позов ОСОБА_2 до Міністерства юстиції України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, - Міністерство фінансів України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, Національне агентство з питань державної служби - про визнання протиправними та скасування рішень - задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення у формі листа Міністерства юстиції України за №7509/3142-26-18/13.1 від 27 лютого 2018 року "Щодо дотримання вимог Закону України "Про очищення влади" стосовно ОСОБА_2 . Визнано протиправним та скасовано рішення у формі Звіту про результати проведення перевірки щодо виконання Державною фіскальною службою норм Закону України "Про очищення влади" від 20 жовтня 2015 року в частині, яка стосується ОСОБА_2



V. РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХНЬОГО ЗАСТОСУВАННЯ



ЩОДО ВІДПОВІДНИХ ПОВНОВАЖЕНЬ ВИЩОЇ РАДИ ПРАВОСУДДЯ



44. Згідно зі статтею 150 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 02 червня 2016 року № 1402-VIII (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 1402-VIII) призначення на посади державних службовців, працівників, які виконують функції з обслуговування, оплата праці та соціальні гарантії працівників апаратів місцевих, апеляційних судів, вищих спеціалізованих судів, апарату Верховного Суду, секретаріатів Вищої ради правосуддя і Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Державної судової адміністрації України регулюються нормами законодавства про державну службу з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

45. При Вищій раді правосуддя діє Комісія з питань вищого корпусу державної служби в системі правосуддя (далі - Комісія), яка утворюється відповідно до закону.

46. Комісія з питань вищого корпусу державної служби в системі правосуддя здійснює повноваження, визначені Законом України "Про державну службу", щодо питань державної служби в системі правосуддя.

47. Відповідно до статті 15 Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (далі - Закон №889-VIII) Комісія з питань вищого корпусу державної служби проводить конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" та вносить суб`єкту призначення пропозиції щодо переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на вакантну посаду.

48. Особливості проведення конкурсів для призначення на посади державних службовців у судах, органах та установах системи правосуддя визначаються Положенням, яке затверджується Вищою радою правосуддя за поданням Державної судової адміністрації України після консультацій з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби (частина третя статті 150 Закону № 1402).

49. Згідно з пунктом 13 частини першої статті 3 Закону України "Про Вищу раду правосуддя" від 21 грудня 2016 року № 1798-VIII (далі - Закон № 1798-VIII), Вища рада правосуддя затверджує Положення про проведення конкурсів для призначення на посади державних службовців у судах, органах та установах системи правосуддя.

50. Положення про проведення конкурсів для призначення на посади державних службовців у судах, органах та установах системи правосуддя затверджене рішенням Вищої ради правосуддя від 05 вересня 2017 року № 2646/0/15-17 (далі - Положення № 2646/0/15-17).

51. Пунктом першим Положення № 2646/0/15-17 встановлено, що Положення визначає процедуру проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби у судах, органах та установах системи правосуддя (далі - Конкурс), метою якого є добір осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки.

52. З питань, не врегульованих цим Положенням, та якщо інше не передбачено цим Положенням, застосовується Порядок проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №246 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2017 року №648 (далі Порядок №246).

53. Пунктом 8 Положення № 2646/0/15-17 визначено наступні етапи Конкурсу:

53.1. прийняття рішення про оголошення конкурсу;

53.2. оприлюднення рішення про оголошення конкурсу;

53.3. прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі;

53.4. перевірка поданих документів на відповідність встановленим законом вимогам;

53.5. проведення тестування та визначення його результатів;

53.6. розв`язання ситуаційних завдань та визначення результатів (крім кандидатів на посади державної служби категорії "В");

53.7. проведення співбесіди та визначення її результатів;

53.8. проведення підрахунку результатів конкурсу та призначення переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата;

53.9. оприлюднення результатів конкурсу.

54. Ідентичні етапи Конкурсу визначено пунктом шостим Порядку проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №246 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2017 року №648) - далі Порядок №246.

55. Відповідно до абзацу першого частини першої статті 56 Закону України "Про запобігання корупції" від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII (далі Закон № 1700-VII) стосовно осіб, що претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством, проводиться спеціальна перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто.

56. Згідно примітки до статті 56 Закону № 1700-VII до посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища є посади, які належать до посад державної служби категорії "А".

57. Відповідно до частини другої статті 56 Закону № 1700-VII організація проведення спеціальної перевірки покладається на керівника (заступника керівника) державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування або їх апарату, на зайняття посади в якому претендує особа, крім випадків установлених законом. Для забезпечення організації проведення спеціальної перевірки керівник відповідного державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування або їх апарату може визначити відповідальний структурний підрозділ.

59.1 Особливості організації проведення спеціальної перевірки щодо кандидатів на посаду судді визначаються Законом України "Про судоустрій і статус суддів".

59.2 Щодо кандидатів на посади члена Вищої ради правосуддя, члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, обрання яких здійснюється з`їздом суддів України, з`їздом адвокатів України, всеукраїнською конференцією прокурорів, з`їздом представників юридичних вищих навчальних закладів та наукових установ, організація проведення спеціальної перевірки покладається на секретаріат Вищої ради правосуддя, секретаріат Вищої кваліфікаційної комісії суддів України відповідно.

59.3 Щодо кандидатів на зайняття інших посад, призначення (обрання) на які здійснюється Президентом України, Верховною Радою України або Кабінетом Міністрів України, організація проведення спеціальної перевірки покладається відповідно на Главу Адміністрації Президента України, Керівника Апарату Верховної Ради України, Міністра Кабінету Міністрів України або їх заступників.

59.4 Організація проведення спеціальної перевірки у новостворених державних органах покладається на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної служби, до моменту утворення у такому новоствореному органі відповідального за це структурного підрозділу.

58. За приписами абзацу першого пункту 8 частини третьої статті 56 Закону № 1700-VII, серед іншого, спеціальній перевірці підлягають відомості про особу, яка претендує на зайняття посади зазначеної в частині першій цієї статті щодо поширення на особу заборони займати відповідну посаду, передбаченої положеннями Закону України "Про очищення влади".

59. Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, що претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 171 (далі - Порядок №171).

60. Відповідно до частини третьої цього Порядку №171 організація проведення спеціальної перевірки покладається на керівника (заступника керівника) державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування або їх апарату, на зайняття посади в якому претендує особа, крім випадків, передбачених цим Порядком.

60.1. Для забезпечення організації проведення спеціальної перевірки керівник відповідного державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування або їх апарату може визначити відповідальний структурний підрозділ.

60.2. Організація проведення спеціальної перевірки щодо претендентів на зайняття посад, призначення (обрання) на які здійснюється Президентом України, Верховною Радою України або Кабінетом Міністрів України, покладається відповідно на Главу Адміністрації Президента України, Керівника Апарату Верховної Ради України, Міністра Кабінету Міністрів України або їх заступників.

60.3. Організація проведення спеціальної перевірки у новоутворених державних органах до моменту утворення у таких органах відповідального структурного підрозділу покладається на Нацдержслужбу

61. Пунктом 4 Порядку №171 визначено, що претенденти на посади, стосовно яких спеціальна перевірка вже проводилася, під час призначення в порядку переведення на посаду до іншого державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування письмово повідомляють про це відповідному органу із зазначенням найменування органу, яким організовано проведення такої перевірки.

62. Керівник (заступник керівника) державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування або їх апарату, на зайняття посади в якому претендує особа, не пізніше наступного робочого дня після одержання повідомлення від претендента на посаду надсилає запит про надання копії довідки про результати спеціальної перевірки до органу, де проводилася така перевірка.

63. Копія зазначеної довідки надається відповідним державним органом, органом влади Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування протягом п`яти робочих днів з дня одержання запиту.

64. Питання про призначення претендента на посаду розглядається після отримання копії такої довідки.

65. За змістом пунктів 5-7 Порядку № 171 спеціальній перевірці, серед іншого, підлягають відомості щодо поширення на особу заборони, передбаченої Законом України "Про очищення влади" займати відповідну посаду. Спеціальна перевірка проводиться за письмовою згодою претендента на посаду на її проведення за формою згідно з додатком 1, яка подається разом із заявою про призначення. У разі конкурсного добору згода надається протягом трьох днів з дати одержання кандидатом повідомлення про результати конкурсу. Спеціальна перевірка проводиться у строк, що не перевищує 25 календарних днів з дати надання згоди на її проведення.

66. Відповідно до підпунктів 3, 4 пункту 9 Порядку №171 під час проведення спеціальної перевірки Міністерством юстиції України проводиться перевірка відомостей щодо претендента на посаду - наявності у особи корпоративних прав та наявності в Єдиному державному реєстрі осіб, щодо яких застосовано положення Закону України "Про очищення влади", відомостей про претендента на посаду.


................
Перейти до повного тексту