1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



03 жовтня 2019 року



м. Київ

справа №607/12324/17

адміністративне провадження №К/9901/63444/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.,



розглянув у попередньому судовому засіданні адміністративну справу

за касаційною скаргою ОСОБА_2

на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.08.2018 (колегія суддів у складі головуючого судді Святецького В.В., суддів Гудим Л.Я., Шинкар Т.І.)

у справі №607/12324/17

за позовом ОСОБА_2

до Тернопільського обʼєднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області

про визнання дій протиправними та зобовʼязання здійснити перерахунок та виплату пенсії.



I. РУХ СПРАВИ



1. ОСОБА_2 звернувся в суд з позовом до Тернопільського обʼєднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області, в якому просив визнати протиправними дії відповідача щодо відмови йому у перерахунку пенсії за вислугу років на підставі довідки прокуратури Тернопільської області від 06.09.2017 № 10 про заробітну плату з розрахунку 90% від суми місячного (чинного) заробітку, щодо обмеження її максимальним розміром та виплати різниці в пенсії за минулий час - в межах дванадцятимісячного терміну.

2. Постановою Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 07.07.2017 позов задоволено.

3. Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.08.2018 рішення суду першої інстанції скасовано та прийнято нове, яким у задоволенні позову відмовлено.

4. У поданій касаційній скарзі ОСОБА_2 із посиланням на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати оскаржуване судове рішення та залишити в силі рішення суду першої інстанції.



II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ



5. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач ОСОБА_2 працював на посаді прокурора Підволочиського району Тернопільської області та з 01 жовтня 2003 року йому призначено пенсію за вислугою років у розмірі 90% від суми її заробітної плати.

6. Згідно наявної при матеріалах трудової книжки серії НОМЕР_1 ОСОБА_2 з 21 лютого 2006 року працював на посаді керівника підрозділу - старшого помічника прокурора Тернопільської області, а з 12.06.2012 - старшого прокурора прокуратури Тернопільської області з міжнародно-правових доручень.

7. 01 березня 2016 року ОСОБА_2 звільнено з роботи відповідно до наказу прокурора Тернопільської області №136-к у звʼязку з реорганізацією органів прокуратури та скороченням кількості прокурорів прокуратури Тернопільської області.

8. Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 року № 1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення до деяких нормативно-правових актів" з 01.12.2015 року збільшено посадові оклади працівникам прокуратури.

9. 06 вересня 2017 року прокуратурою Тернопільської області позивачу видано довідку за №10 про збільшений розмір заробітної плати станом на 01 березня 2016 року.

10. 07 вересня 2017 року ОСОБА_2 звернувся із заявою до Тернопільського обʼєднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області про здійснення перерахунку пенсії виходячи з 90% від суми заробітної плати зазначеної у довідці про збільшення заробітної плати за № 10 від 06.09.2017 року.

11. Тернопільське обʼєднане Управління Пенсійного фонду України Тернопільської області відмовило позивачу в перерахунку пенсії з мотивів відсутності законодавчо визначених підстав для такого перерахунку.

12. Вважаючи незаконними зазначені дії відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.



IІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ



13. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що позивач має право на перерахунок пенсії відповідно до ст. 501 Закону України "Про прокуратуру" №1789-ХІІ.

14. Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позову, суд апеляційної інстанції, виходив з того, що на час звернення позивача до відповідача із заявою про перерахунок пенсії ч. 13 та 18 ст. 501 Закону України "Про прокуратуру" №1789-ХІІ втратили чинність, у звʼязку з чим відсутні підстави для перерахунку пенсії позивача.



IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ



15. Позивач у своїй касаційній скарзі наголошує, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законодавчих актів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. У даному випадку, на думку позивача, Пенсійний фонд незаконно обмежує його право на перерахунок пенсії, набуте в момент призначення пенсії. На думку позивача, рішення суду апеляційної інстанції суперечить практиці Європейського суду з прав людини та Верховного Суду України.

16. Відповідач відзиву на касаційну скаргу не подав.



V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ



17. Верховний Суд, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених ст. 341 КАС України, вважає за необхідне зазначити наступне.

18. Відповідно до ч. 18 ст. 501 Закону України "Про прокуратуру" №1789-ХІІ у редакції, що діяла до 01.01.2015, призначені працівникам прокуратури пенсії перераховувались у звʼязку з підвищенням заробітної плати відповідних категорій прокурорсько-слідчих працівників.

19. Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28.12.2014 № 76-VIII внесені зміни до ст. 501 Закону України "Про прокуратуру" №1789-ХІІ, зокрема ч. 18 викладено у такій редакції: "Умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України".

20. 15.07.2015 набув чинності Закон України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 №1697-VII.

21. Відповідно до Розділу ХІІ Прикінцевих положень Закону України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 №1697-VII положення Закону України "Про прокуратуру" №1789-ХІІ (крім окремих статей) визнано такими, що втратили чинність із набранням чинності Законом України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 №1697-VII.

22. Таким чином, на час звернення позивача до відповідача із заявою про перерахунок пенсії (вересень 2017 року) ч. 13 та ч. 18 ст. 501 Закону України "Про прокуратуру" №1789-ХІІ, які регулювали порядок перерахунку пенсій, втратили чинність.

23. Згідно з ч. 20 ст. 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 №1697-VII у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин, умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України.

24. Відповідно до п. 13 Розділу ХІІІ Перехідних положень Закону України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 №1697-VII на Кабінет Міністрів України покладено обовʼязок у тримісячний строк з дня, наступного за днем опублікування цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити приведення нормативно-правових актів міністерств та інших відповідних центральних органів виконавчої влади України у відповідність із цим Законом.

25. На час звернення позивача за перерахунком пенсії Кабінетом Міністрів України нормативно-правовий акт, яким визначено умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури, прийнято не було, що в кінцевому випадку призвело до виникнення даного спору.


................
Перейти до повного тексту