1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



27 вересня 2019 року

Київ

справа №501/766/16-а

адміністративне провадження №К/9901/10181/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Білак М.В.,

суддів: Губської О.А., Калашнікової О.В.,



розглянув у порядку письмового провадження справу

за касаційною виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області

на постанову Іллічівського міського суду Одеської області від 9 червня 2016 року (у складі головуючого судді Смирнова В.В.)

та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2016 року (колегія суддів у складі головуючого судді Бітова А.І., суддів: Лук`янчук О.В., Ступакової І.Г.)

у справі №501/766/16-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Іллічівськавтотранс"

до виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області,

третя особа: Мале підприємство товариство з обмеженою відповідальністю "Швидкі автобусні маршрути",

про визнання протиправними та скасування рішення.

I. ПРОЦЕДУРА

1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Іллічівськавтотранс" (далі - ТОВ "Іллічівськавтотранс") звернулось до суду з позовом до виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області, третя особа: Мале підприємство товариство з обмеженою відповідальністю "Швидкі автобусні маршрути" (далі - МП ТОВ "Швидкі автобусні маршрути"), в якому просило визнати протиправними та скасувати рішення:

- конкурсного комітету з проведення конкурсу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування при виконавчому комітеті Чорноморської міської ради Одеської області від 30 березня 2016 року в частині допуску до конкурсу МП ТОВ "Швидкі автобусні маршрути" на право перевезення пасажирів по маршруту №1 (місто Чорноморськ (вул. Олександрійська) - с. Малодолинське (завод ЗБК. вул. Шмідта), по маршруту №11 автостанція "Чорноморськ" - с. Малодолинське (вул. Шмідта), по маршруту №12 (автостанція "Чорноморськ" - Міське кладовище);

- конкурсного комітету з проведення конкурсу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування при виконавчому комітеті Чорноморської міської ради Одеської області від 30 березня 2016 року в частині визнання МП ТОВ "Швидкі автобусні маршрути" переможцем конкурсу на право перевезення по маршруту №1 (м. Чорноморськ (вул. Олександрійська) - с. Малодолинське (завод ЗБК. вул. Шмідта), по маршруту №11 автостанція "Чорноморськ" - с. Малодолинське (вул. Шмідта), по маршруту №12 (автостанція "Чорноморськ" - Міське кладовище);

- рішення виконавчого комітету Чорноморської міської ради від 25 лютого 2016 року №84 в частині затвердження умов конкурсу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №№1, 11, 12.

2. Постановою Іллічівського міського суду Одеської області від 9 червня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2016 року, позов задоволено, визнано протиправними та скасовано спірні рішення.

3. У поданій касаційній скарзі виконавчий комітет Чорноморської міської ради Одеської області із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просив скасувати оскаржувані судові рішення та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

4. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що до початку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, депутатом Одеської обласної ради Биб Н.А. голові конкурсного комітету був наданий лист Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху від 29 березня 2016 року №01.14\720, в якому зазначено, що Департаментом зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради з міським підприємством перевізником МП ТОВ "Швидкі автобусні маршрути" укладені договори від 21 грудня 2011 року №№39, 40 на обслуговування міських (Одеських) автобусних маршрутів загального користування №№221, 129 та №№126, 200, 200а, 220 відповідно.

5. Депутатом Чорноморської міської ради Марченко А.А. голові конкурсного комітету було надано лист та докази, в яких зазначено, що автомобілі І-VАN А07А, державний номер НОМЕР_1, БАЗ-А079 "Еталон", державний номер НОМЕР_2, БАЗ-А079, 14 "Підсніжник" державний номер НОМЕР_3, ZАZ А10С30, держаний номер НОМЕР_4, Мercedes-Benz Sprinter 410D, державний номер НОМЕР_5, які заявлені на конкурс МП ТОВ "Швидкі автобусні маршрути" вже використовуються на інших маршрутах, а саме №№220, 221 в місті Одеса.

6. Зважаючи на вказані обставини, позивач звернувся до суду з цим позовом про визнання протиправними та скасування спірних рішень.

III. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ.

7. Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що третьою особою заявлено до участі у конкурсі транспортні засоби, які вже використовуються на інших маршрутах, що свідчить про надання претендентом-перевізником для участі в конкурсі недостовірної інформації.

8. Крім того суд апеляційної інстанції виходив з того, що відповідачем порушено права позивача щодо участі у конкурсі, оскільки виключено автобуси класу В на маршрутах №№1, 11, 12.

IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

9. Відповідач у своїй касаційній скарзі зазначає, що суд помилково послався на пункт 7.2 Порядку визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 12 квітня 2007 р. N 285, оскільки до спірних правовідносин необхідно застосовувати, зокрема, статтю 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", згідно з якою остаточне визначення потреб організатора конкурсу та структури рухомого складу визначається саме організатором в межах умов, визначених законодавством.

10. Також суди не врахували практику Верховного Суду України, що міститься у його постанові від 10 листопада 2015 року у справі №826/17640/14.

11. Крім того, звертає увагу відповідач, листи департаменту транспорту Одеської ОДА до депутата ОСОБА_1 та депутата Чорноморської міськради ОСОБА_2 не є належними доказами, про що він вказував в судах попередніх інстанцій.

12. Водночас навіть вказані докази свідчать про те, що у власності ТОВ "Швидкі автобусні маршрути" наявні 22 транспортні засоби класу А та 3 транспортні засоби класі І, що не списані та незадіяні на жодному маршруті, тому виконавчий комітет Чорноморської міської ради Одеської області правомірно допустив ТОВ "Швидкі автобусні маршрути" до участі у конкурсі, зазначає відповідач.

V. ОЦІНКА ВЕРХОВНОГО СУДУ

13. Верховний Суд, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), вважає за необхідне зазначити наступне.

14. Відповідно до частини першої статті 43 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

15. Положеннями статті 44 вказаного Закону передбачено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

16. До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

17. Відповідно до пункту 10 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. N 1081 (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт". Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо).


................
Перейти до повного тексту