1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ф

ПОСТАНОВА

Іменем України



19 вересня 2019 року

Київ

справа №822/1586/14

адміністративне провадження №К/9901/26830/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача - Юрченко В.П., суддів - Васильєвої І.А., Пасічник С.С., за участю секретаря судового засідання - Титенко М.П, розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТСЦ Поділля" на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 березня 2016 року (суддя Шевчук О.П.) та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 31 травня 2016 року (колегія у складі суддів: Гонтарука В.М., Білої Л.М., Граб Л.С.) у справі № 822/1586/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТСЦ Поділля" до Хмельницької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -



ВСТАНОВИВ:



Товариство з обмеженою відповідальністю "ТСЦ Поділля" (надалі позивач, Товариство) звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Хмельницької міжрайонної державної податкової інспекції Хмельницької області (після реорганізації Хмельницької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області) (надалі відповідач, податковий орган) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що вказаними податковими повідомленнями-рішеннями протиправно донараховані податкові зобов`язання та штрафні санкції, оскільки позивачем не було допущено порушень вимог податкового законодавства.

Розгляд справи здійснювався судами різних інстанцій неодноразово, судові рішення, які є предметом цього касаційного перегляду прийняті в порядку нового розгляду на виконання ухвали Вищого адміністративного суду України від 12 січня 2016 року.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 березня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 31 травня 2016 року, адміністративний позов залишено без задоволення.

Приймаючи рішення, суд першої інстанції, з доводами якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку, що наявними в матеріалах справи письмовими доказами підтверджуються висновки контролюючого органу, викладені у акті перевірки №941/230/33363890 від 12 травня 2009 року, а тому адміністративний позов Товариства про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень необхідно залишити без задоволення.

Не погодившись з рішеннями судів попередніх інстанцій, позивач подав касаційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій та прийняти нове рішення, яким повністю задовольнити адміністративний позов.

Відзив на касаційну скаргу не надходив, що не перешкоджає її розгляду по суті.

Переглянувши судові рішення в межах доводів касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, Верховний Суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги, з таких підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що 12 травня 2009 року податковим органом проведено планову виїзну перевірку Товариства з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 24 лютого 2005 року по 31 грудня 2008 року, валютного та іншого законодавства за період з 24 лютого 2005 року по 31 грудня 2008 року. За результатами перевірки складено акт №941/230/33363890 від 12 травня 2009 року.

Висновками акта перевірки встановлено, зокрема, порушення:

- підпункту 4.1.1 пункту 4.1 статті 4, підпункту 5.3.9 пункту 5.3 статті 5, підпункту 7.7.2 пункту 7.7, підпункту 7.9.1, підпункту 7.9.2 пункту 7.9 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" в результаті чого занижено податок на прибуток на суму 1 314 195 грн;

- підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3, підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5, підпункту 7.3.1 пункту 7.3, підпункту 7.4.1, підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" в результаті чого занижено податок на додану вартість на суму 165 296 грн;

- підпункту 7.7.2 "б" пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" в результаті чого завищено залишок від`ємного значення грудня 2008 року, що включається до складу податкового кредиту січня 2009 року на суму 37 972 грн;

- пункту 1.15 статті 1, статті 11 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" в результаті чого не перераховано до бюджету податок з доходів фізичних осіб в сумі 3 510 грн

- підпункту 8.1.2 пункту 8.1 статті 8 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" в результаті чого рахується заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в сумі 1 361,82 грн

- статті 203, пунктів 1, 2 статті 215, статті 228, статті 875, статті 877, статті 1134 Цивільного кодексу України, частини 2 статті 318 Господарського кодексу України, в частині здійснення Товариством як уповноваженою особою операцій з фінансово-грошовими потоками на виконання будівельних робіт на суму 149 990 грн;

- статті 203, пунктів 1, 2 статті 215, статті 228, статті 655, статті 1134, частини2 статті 1135 Цивільного кодексу України, статті 318 Господарського кодексу України в частині здійснення Товариством як уповноваженою особою операцій з фінансово-грошовими потоками з фізичними особами на поставку металевих павільйонів на суму 1 860 000 грн та 1 786 986 грн;

- пункту 2 статті 166 Господарського кодексу України, пункту 2 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" за здійснення діяльності на ринку цінних паперів без спеціального дозволу;

- пункту 1 статті 227 Цивільного кодексу України, пункту 3 статті 16, пункту 1 статті 17 Закону України "Про цінні папери і фондовий ринок" встановлено здійснення діяльності з операцій з цінними паперами - продажу товариством не емітованих цінних паперів без наявності ліцензії на суму 4 169 000 грн.

На підставі висновків акта податковим органом прийняті податкові повідомлення-рішення від 25 червня 2009 року:

- № 0000722310/0/1367, яким визначено суму податкового зобов`язання Товариства за платежем податок на додану вартість у розмірі 247 944,00 грн, в тому числі за основним платежем 165 296,00 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 82 648,00 грн,

- № 0000732310/0/1368, яким визначено суму податкового зобов`язання Товариства за платежем податок на прибуток приватних підприємств у розмірі 2 494 081,00 грн, в тому числі за основним платежем 1 314 119,00 грн та штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 1 179 962,00 грн.

За результатами процедури апеляційного оскарження позивачем вказаних рішень до Хмельницької МДПІ прийняти податкові повідомлення-рішення від 28 серпня 2009року:

- № 0000722310/1/1777 яким визначено суму податкового зобов`язання Товариства за платежем податок на додану вартість у розмірі 247 944,00 грн, в тому числі за основним платежем 165 296,00 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 82 648,00 грн

- № 0000732310/1/1776 яким визначено суму податкового зобов`язання Товариства за платежем податок на прибуток приватних підприємств у розмірі 2 494 081,00 грн, в тому числі за основним платежем 1 314 119,00 грн та штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 1 179 962,00 грн.

За результатами процедури апеляційного оскарження позивачем вказаних рішень до Державної податкової адміністрації у Хмельницькій області прийняти податкові повідомлення-рішення від 9 листопада 2009 року:

- № 0000722310/2/2353 яким визначено суму податкового зобов`язання Товариства за платежем податок на додану вартість у розмірі 247 944,00 грн, в тому числі за основним платежем 165 296,00 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 82 648,00 грн

- № 0001172310/2/2352 яким визначено суму податкового зобов`язання Товариства за платежем податок на прибуток приватних підприємств у розмірі 2 478 439,00 грн, в тому числі за основним платежем 1 303 691,00 грн та штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 1 174 748,00 грн.

За результатами процедури апеляційного оскарження позивачем вказаних рішень до Державної податкової адміністрації України прийняти податкові повідомлення-рішення від 19 січня 2010 року:

- № 0000722310/3/34 яким визначено суму податкового зобов`язання Товариства за платежем податок на додану вартість у розмірі 247 944,00 грн, в тому числі за основним платежем 165 296,00 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 82 648,00 грн;

- № 0001172310/3/35 яким визначено суму податкового зобов`язання Товариства за платежем податок на прибуток приватних підприємств у розмірі 2 478 439,00 грн, в тому числі за основним платежем 1 303 691,00 грн та штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 1 174 748,00 грн.

За приписами частин 1 та 2 статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

В свою чергу, частиною 1 статті 195 Кодексу адміністративного судочинства (в редакції, яка діяла на час розгляду справи судом апеляційної інстанції) встановлено, що суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що Товариство 4 жовтня 2006 року виступило однією із сторін, які уклали договір № 01 про сумісну діяльність по будівництву та експлуатації торгівельно-сервісного центру "Поділля" (том 2 арк. с. 74-85).

Відповідно до пункту 2.8 Договору № 01 реєстрація договору, здійснення обліку, звітності, загальної організації і загального керівництва спільною діяльністю по реалізації договору, здійснення бухгалтерських та фінансових операцій, ведення окремого бухгалтерського та податкового обліку по спільній діяльності за договором покладається на Сторону 1 - Товариство.

Учасниками спільної діяльності для Товариства видана довіреність від 4 жовтня 2006 року, підписана ТОВ "Коммандос", ТОВ "Р-Квадрат Україна Дельта". Цією довіреністю надано право: провести реєстрацію Договору № 01 як платника податків та зборів, відкрити рахунки (в національній та іноземній валюті) в банківських установах України для ведення сумісної діяльності відповідно до умов Договору № 01, вчиняти правочини із третіми особами від імені всіх учасників та виконувати зобов`язання від імені учасників договору відповідно до укладених правочинів, вчиняти інші дії, які прямо чи опосередковано випливають з умов Договору чи законодавства України та необхідні для досягнення мети учасників Договору № 01. Для реалізації вказаних прав Уповноваженій особі надається право підпису необхідних документів (том 2 арк. с. 97).


................
Перейти до повного тексту