1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



17 вересня 2019 року

Київ

справа №718/1304/16-а

адміністративне провадження №К/9901/12497/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого Тацій Л.В.,

суддів: Рибачука А.І., Стеценка С.Г., -

розглянув у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області (далі - ГУ ПФУ) на постанову Кіцманського районного суду Чернівецької області від 19 липня 2016 року (прийняту судом у складі судді Мізюка В.М.) та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2016 року (постановлену судом у складі: головуючого судді Сушка О.О., суддів: Смілянця Е.С., Залімського І.Г.) у справі за позовом ОСОБА_1 до ГУ ПФУ про зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

У червні 2016 року ОСОБА_1 звернувся до суду із адміністративним позовом, у якому просив визнати протиправною бездіяльність ГУ ПФУ по неперерахуванню пенсії та зобов`язати ГУ ПФУ здійснити перерахунок пенсії.

На обґрунтування послався на те, що він з 31 грудня 2014 року перебуває на обліку в ГУ ПФУ, є пенсіонером внутрішніх справ України, який звільнений зі служби по хворобі і йому призначена пенсія за вислугу років, відповідно до Закону України від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон № 2262-ХІІ). Після призначення пенсії продовжує працювати державним службовцем.

Короткий зміст рішень судів першої й апеляційної інстанцій

Кіцманський районний суд Чернівецької області постановою від 19 липня 2016 року позов задовольнив.

Визнав протиправною бездіяльність ГУ ПФУ по неперерахуванню пенсії згідно з Законом України від 23 грудня 2015 року № 900 "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей", статтею 63 Закону № 2262-ХІІ, постанов Кабінету Міністру України від 11 листопада 2015 року № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", від 18 листопада 2015 року № 947 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268" (далі - постанови КМУ №№ 988, 947 відповідно).

Зобов`язав ГУ ПФУ провести перерахунок розміру пенсії ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, за нормами нового законодавства щодо розрахунку пенсії з урахуванням розмірів грошового забезпечення поліції та в строки, вказані у законодавстві України та в подальшому проводити виплати пенсії у новому збільшеному розмірі відповідно до змін, проведених у законодавстві України.

Вінницький апеляційний адміністративний суд ухвалою від 21 вересня 2016 року рішення суду першої інстанції залишив без змін.

Суди виходили із того, що відповідно до вимог Закону № 2262-XII та постанови № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" (далі - постанова № 988) та дійшов висновку, що позивач як колишній працівник міліції та пенсіонер органів внутрішніх справ має право на здійснення перерахунку розміру пенсії.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

12 жовтня 2016 року ГУ ПФУ звернулося до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, у якій просить рішення судів першої та апеляційної інстанцій скасувати та прийняти нове - про відмову у задоволенні позову.

У скарзі посилається на те, що після Закону України від 23 грудня 2015 року № 900- VІІІ "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей", тобто з 29 грудня 2015 року, рішення Уряду про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для поліцейських чи введення нових не приймалось, підстав для перерахунку пенсій колишнім працівникам органів внутрішніх справ України та членів їх сімей немає.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 16 листопада 2016 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою ГУ ПФУ.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VІІІ "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" (далі - Закон № 2147-VІІІ). З цієї дати набула чинності нова редакція Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС).

Згідно з підпунктом 4 пункту 1 Перехідних положень КАС касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

На виконання вимог підпункту 7 пункту 1 Перехідних положень справа була передана до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

Відповідно до повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20 червня 2019 року визначено склад колегії суддів: головуючий суддя Тацій Л.В., судді: Рибачук А.І., Стеценко С.Г., справу передано головуючому судді.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

ОСОБА_1 з 31 грудня 2014 року перебуває на обліку в ГУ ПФУ, є пенсіонером органів внутрішніх справ відповідно до посвідчення серії НОМЕР_1, який звільнений зі служби по хворобі і йому призначена пенсія за вислугу років, відповідно до норм Закону № 2262-ХІІ. Після призначення пенсії продовжує працювати державним службовцем.


................
Перейти до повного тексту