1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



13 вересня 2019 року

Київ

справа №808/402/17

адміністративне провадження №К/9901/24423/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Калашнікової О.В.,

суддів - Білак М.В., Губська О.А.

розглянувши в письмовому провадженні у касаційній інстанції адміністративну справу №808/402/17

за позовом ОСОБА_1 до Пологівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про визнання протиправним наказу та зобов`язання вчинити певні дії, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 24 квітня 2017 року (прийняту у складі головуючого судді Лазаренка М.С.) та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 13 липня 2017 року (прийняту у складі колегії суддів: головуючого судді - Чередниченка В.Є., суддів: Іванова С.М., Панченко О.М.)

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Пологівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, в якому просила:

1.1. Визнати протиправним з 01 травня 2016 року наказ № 30-О від 30 травня 2016 року "Про присвоєння рангів державних службовців працівникам Пологівського об`єднаного управління Пенсійного фонду в Запорізькій області" в частині присвоєння позивачу 9 рангу державного службовця категорії "В";

1.2. Зобов`язати Пологівське об`єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області присвоїти позивачу 6 ранг державного службовця категорії "В" з 01 травня 2016 року, внести зміни до наказу № 30-О від 30 травня 2016 року "Про присвоєння рангів державних службовців працівникам Пологівського об`єднаного управління Пенсійного фонду в Запорізькій області" та внести відповідний запис у трудову книжку;

1.3. Зобов`язати відповідача здійснити перерахунок та виплату різниці у надбавці до посадового окладу за присвоєний 6 ранг державної служби у відповідності до додатку 2 постанови КМУ від 06 квітня 2016 року №292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році" з 01 травня 2016 року.

2. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем при прийнятті Наказу № 30-0 від 30 травня 2016 року "Про присвоєння рангів державних службовців працівникам Пологівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області" необґрунтовано присвоєно позивачу замість 6 рангу державного службовця категорії "В" - 9 ранг державного службовця категорії "В". Вважає, що таким рішенням Пологівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області порушені права позивача, як державного службовця на проходження державної служби, присвоєння рангу та отримання відповідної винагороди.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 24 квітня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 13 липня 2017 року, в задоволенні позову відмовлено.

4. Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суди виходили з того, що на момент набуття чинності Законом України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII, який набрав чинності 01 травня 2016 року позивач працювала на посаді державного службовця категорії "В", яка передбачала присвоєння одного з таких рангів 6,7,8,9, а отже відповідачем цілком обґрунтовано присвоєно ОСОБА_1 9 ранг державного службовця.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. 04 серпня 2017 року до Вищого адміністративного суду України надійшла касаційна скарга ОСОБА_1 .

5.1. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 08 серпня 2017 року відкрито касаційне провадження за скаргою ОСОБА_1 на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 24 квітня 2017 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 13 липня 2017 року.

6. 16 лютого 2018 року вказана касаційна скарга надійшла до Верховного Суду як суду касаційної інстанції в адміністративних справах.

II. АРГУМЕНТИ СТОРІН

7. Доводи особи, яка подала касаційну скаргу (позивача у справі):

7.1. Свої вимоги скаржник мотивує тим, що рішення судів першої та апеляційної інстанції винесені з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому підлягають скасуванню. Позивач зазначає, що відповідачем безпідставно порушено її право, як державного службовця, на проходження державної служби, присвоєння рангу та отримання відповідної винагороди.

8. Доводи, викладені у запереченні на касаційну скаргу:

8.1. Пологівське об`єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області посилається на те, що оскаржувані рішення судів першої та апеляційної інстанцій є законними та обґрунтованими, прийняті з дотриманням процесуальних норм на підставі повно та всебічно з`ясованих обставинах справи, а тому не підлягають скасуванню.

IІI. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

9. ОСОБА_1 з 01 січня1987 року перебуває на державній службі.

10. З 01 грудня 2011 року позивач працювала на посаді завідувача юридичного сектору управління Пенсійного фонду України в Оріхівському районі Запорізької області.

11. 01 грудня 2013 року позивачу присвоєно 11 ранг державного службовця.

12. 31 березня 2016 року ОСОБА_1 звільнена з посади, у зв`язку з переведенням до Пологівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області.

13. Наказом Пологівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області № 5-О від 01 квітня 2016 року ОСОБА_1 призначена на посаду головного спеціаліста-юрисконсульта юридичного відділу.

14. Наказом № 30-О від 30 травня 2016 року ОСОБА_1 присвоєно 9 ранг державного службовця.

15. Позивач, вважаючи Наказ Пологівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області № 30-О від 30 травня 2016 року неправомірним в частині присвоєння їй 9 рангу державного службовця, звернулась до суду з даним позовом.

IV. РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

16. Статтею 327 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", що набув чинності 15 грудня 2017 року (далі - КАС України), обумовлено, що судом касаційної інстанції в адміністративних справах є Верховний Суд.

17. За правилами частини третьої статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

18. Відповідно до підпункту 4 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" КАС України касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

19. Приписами частини першої статті 341 КАС України визначено, що суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

20. Відповідно статті 1 Закону України "Про державну службу" № 889-VIII від 10 грудня 2015 року (далі - Закон № 889-VIII), державна служба - це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави, зокрема щодо: 1) аналізу державної політики на загальнодержавному, галузевому і регіональному рівнях та підготовки пропозицій стосовно її формування, у тому числі розроблення та проведення експертизи проектів програм, концепцій, стратегій, проектів законів та інших нормативно-правових актів, проектів міжнародних договорів; 2) забезпечення реалізації державної політики, виконання загальнодержавних, галузевих і регіональних програм, виконання законів та інших нормативно-правових актів; 3) забезпечення надання доступних і якісних адміністративних послуг; 4) здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства; 5) управління державними фінансовими ресурсами, майном та контролю за їх використанням; 6) управління персоналом державних органів; 7) реалізації інших повноважень державного органу, визначених законодавством.

21. Державний службовець - це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов`язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.

22. Відповідно до пункту 4 частини першої статті 2 Закону № 889-VIII, посада державної служби - визначена структурою і штатним розписом первинна структурна одиниця державного органу з установленими відповідно до законодавства посадовими обов`язками у межах повноважень, визначених частиною першою статті 1 цього Закону.


................
Перейти до повного тексту