1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



12 вересня 2019 року

м. Київ

справа №826/14161/18

адміністративне провадження №К/9901/18547/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Рибачука А.І.,

суддів: Стрелець Т.Г., Стеценка С.Г.,

розглянувши у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами у касаційній інстанції адміністративну справу № 826/14161/18

за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області (далі - ГУ ПФУ), Київського обласного військового комісаріату (далі - Київський облвійськкомат) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, провадження у якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1

на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.05.2019, постановлену у складі колегії суддів: головуючого судді Епель О.В., суддів Карпушової О.В., Літвінової Н.М. -

ВСТАНОВИВ:

І. РУХ СПРАВИ

1. 30.08.2018 ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, у якому висловив прохання:

визнати протиправною бездіяльність Київського облвійськкомату щодо відмови скласти, оформити і подати до ГУ ПФУ довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії;

зобов`язати Київський облвійськкомат скласти, оформити і подати до ГУ ПФУ в Київській області довідку про розмір його грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення: премія - 90 %, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 50 %, надбавка за службу в умовах режимних обмежень військовослужбовцям (за роботу з таємними виробами, носіями, документами) - 15 %;

визнати протиправною бездіяльність ГУ ПФУ щодо непроведення позивачу перерахунку пенсії та зобов`язати ГУ ПФУ нарахувати і виплатити ОСОБА_1 пенсію, з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення: премія - 90 %, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 50 %, надбавка за службу в умовах режимних обмежень військовослужбовцям (за роботу з таємними виробами, носіями, документами) - 15 %, починаючи з 01.01.2018.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що Київський облвійськкомат із порушенням положень Конституції України, Закону України від 20.12.1991 № 2011-ХІІ "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон № 2262-ХІІ), Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45, постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 № 393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей", постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб", постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" було протиправно не включено до довідки від 20.03.2018 № ФК64809 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, у порядку, визначеному рішенням Кабінету Міністрів України такі види грошового забезпечення: премія - 90 %, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 50 %, надбавка за службу в умовах режимних обмежень військовослужбовцям (за роботу з таємними виробами, носіями, документами) - 15 %.

В наслідок протиправних дій Київського облвійськкомату ГУ ПФУ протиправно не нараховує і не виплачує йому пенсію з урахуванням таких додаткових видів грошового забезпечення: премія - 90 %, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 50 %, надбавка за службу в умовах режимних обмежень військовослужбовцям (за роботу з таємними виробами, носіями, документами) - 15 %.

2. Рішенням окружного адміністративного суду міста Києва від 28.11.2018 частково задоволено позовні вимоги:

зобов`язано Київський облвійськкомат скласти і подати до ГУ ПФУ довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку пенсії з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення: премія - 90 %, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 50 %, надбавка за службу в умовах режимних обмежень військовослужбовцям (за роботу з таємними виробами, носіями, документами) - 15 %.

в решті позовних вимог - відмовлено.

3. Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції Київський облвійськкоматом подано апеляційну скаргу.

4. Шостий апеляційний адміністративний суд ухвалами від 01.04.2019 відкрив апеляційне провадження за вказаною апеляційною скаргою та призначив справу до розгляду.

5. Ухвалою від 29.05.2019 Шостий апеляційний адміністративний суд зупинив апеляційне провадження у цій справі до набрання законної сили судовим рішенням Великої Палати Верховного Суду у справі № 240/6263/18.

6. 27.06.2019 до Верховного Суду надіслано касаційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.05.2019 у справі №826/14161/18, в якій позивач просить скасувати постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.05.2019 і передати справу до суду апеляційної інстанції для продовження розгляду.

7. Ухвалою Верховного Суду від 08.07.2019 відкрито касаційне провадження за вказаною касаційною скаргою та витребувано матеріали справи.

ІІ. ОЦІНКА СУДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ

8. Зупиняючи апеляційне провадження у справі Шостий апеляційний адміністративний суд виходив із того, що ухвалою Великої Палати Верховного Суду від 17.04.2019 відкрито апеляційне провадження у справі № 240/6263/18, в якій предметом спору є подібні правовідносини що й у спорі, який розглядається, зокрема, щодо можливості включення та врахування у складі грошового забезпечення позивача для перерахунку його пенсії додаткових видів грошового забезпечення.

ІІІ. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

9. Касаційна скарга мотивована, зокрема тим, що позовні вимоги у даній справі відрізняються від зразкової справи № 240/6263/18, отже відсутні підстави для зупинення провадження у справі № 826/14161/18.

ІV. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

10. Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам касаційної скарги, а також виходячи з меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 КАС України, колегія суддів зазначає наступне.

11. Положеннями статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розмежовано підстави, за яких суд має право зупинити провадження, а також, з настанням яких, суд зобов`язаний вчинити дану процесуальну дію.

12. Перелік даних підстав є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

13. У частині другій названої вище статті процесуального закону визначено перелік підстав, за яких суд має право зупинити провадження у справі.

14. Так, відповідно до пунктів 5 та 9 частини другої статті 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі:


................
Перейти до повного тексту