1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



28 серпня 2019 року

Київ

справа №154/3176/16,2-а/154/176/16

адміністративне провадження №К/9901/23829/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого Тацій Л.В.,

суддів: Рибачука А.І., Стеценка С.Г.,-

розглянув у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу управління соціального захисту населення виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради Волинської області (далі - управління соцзахисту) на ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2017 року (прийняту у складі судді Святецького В.В.) у справі за позовом ОСОБА_1 до управління соцзахисту про визнання дій протиправними, -

ВСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

У листопаді 2016 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, у якому просив зобов`язати відповідача нарахувати та виплатити недоплачену суму щорічної разової грошової допомоги до 05 травня за 2016 рік як учаснику бойових дій.

Короткий зміст рішень судів першої й апеляційної інстанцій

Володимир-Волинський міський суд Волинської області постановою від 02 грудня 2016 року позов задовольнив.

Управління соцзахисту не погодилося із цим рішенням і звернулося до апеляційного суду з апеляційною скаргою від 13 грудня 2016 року.

Львівський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 27 грудня 2016 року відмовив у задоволенні клопотання управління соцзахисту про звільнення від сплати судового збору при поданні цієї апеляційної скарги та залишив її без руху.

Ухвалою цього ж суду від 14 лютого 2017 року апеляційну скаргу було повернуто заявнику через неусунення її недоліків.

Управління соцзахисту вдруге звернулося до суду апеляційної інстанції із апеляційною скаргою на постанову Володимир-Волинського міського суду від 02 грудня 2016 року та подало клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження.

Львівський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 17 березня 2017 року визнав наведені у доданому до апеляційної скарги клопотанні причини пропуску строку на касаційне оскарження неповажними і залишив її (скаргу) без руху, надавши тридцятиденний строк, з моменту отримання копії цієї ухвали, для звернення до апеляційного суду із заявою про поновлення строку на апеляційне оскарження із наведенням в ній інших причин пропуску цього строку.

Ухвалою від 15 травня 2017 року цей же суд відповідно до частини четвертої статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), у редакції, чинній до 15 грудня 2017 року, відмовив у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою управління соцзахисту, зазначивши в ухвалі про те, що станом на момент прийняття цього рішення, вимоги ухвали від 17 березня 2017 року управлінням соцзахисту не виконано - не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження із наведенням в ньому інших причин пропуску цього строку.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

29 травня 2017 року управління соцзахисту звернулося до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, у якій просить ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2017 року скасувати та направити до апеляційного суду для відкриття апеляційного провадження.

У скарзі посилається на те, що 03 квітня 2017 року управління соцзахисту додало клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження із зазначенням причин пропуску такого строку. Проте апеляційний суд 15 травня 2017 року відмовив у відкритті апеляційного провадження.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 30 травня 2017 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою управління соцзахисту.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VІІІ "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів". З цієї дати набула чинності нова редакція Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС).

Згідно з підпунктом 4 пункту 1 Перехідних положень КАС касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

На виконання вимог підпункту 7 пункту 1 Перехідних положень справа була передана до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

Відповідно до повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20 червня 2019 року визначено склад колегії суддів: головуючий суддя Тацій Л.В., судді: Рибачук А.І., Стеценко С.Г., справу передано головуючому судді.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду з`ясував обставини, на підставі яких було прийнято оскаржене рішення суду апеляційної інстанцій, обговорив доводи касаційної скарги і дійшов висновку про таке.

Відповідно до частини четвертої статті 189 КАС у редакції, чинній до 15 грудня 2017 року, апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 186 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом тридцяти днів з моменту отримання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строків або сказати інші підстави для поновлення строку.


................
Перейти до повного тексту