ПОСТАНОВА
Іменем України
23 серпня 2019 року
Київ
справа №826/13660/17
адміністративне провадження №К/9901/64174/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Олендера І.Я.,
суддів: Гончарової І.А., Ханової Р.Ф.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Київської міської митниці Державної фіскальної служби на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2018 року (судді: Кузьмишина О.М. (головуючий), Костюк Л.О., Пилипенко О.Є.) у справі № 826/13660/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями "Данфосс ТОВ" до Київської міської митниці Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування рішень про визначення коду товару від 27.09.2017 № KT-UA100000-0164-2017 та від 29.09.2017 № KT-UA100000-0166-2017,
УСТАНОВИВ:
ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
1. Товариство з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями "Данфосс ТОВ" (далі - позивач, ТОВ з ІІ "Данфосс ТОВ") звернулось до суду з позовом до Київської міської митниці Державної фіскальної служби (далі - відповідач, контролюючий орган, Київська митниця ДФС) про визнання протиправними та скасування рішень про визначення коду товару від 27.09.2017 № KT-UA100000-0164-2017 та від 29.09.2017 № KT-UA100000-0166-2017.
2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що контролюючим органом всупереч та не у відповідності до вимог чинного законодавства, на підставі необґрунтованих висновків, було прийнято оскаржувані рішення про визначення коду товару від 27.09.2017 № KT-UA100000-0164-2017 та від 29.09.2017 № KT-UA100000-0166-2017.
Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
3. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 травня 2018 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю. Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що ТОВ з ІІ "Данфосс ТОВ" не було надано доказів того, що заявлений позивачем товар є комплектним, а тому, контролюючим органом, відповідно до встановлених правил інтерпретації УКТ ЗЕД, було правомірно визначено для датчиків температури класифікацію в товарній позиції 9025 19 80 98 УКТ ЗЕД.
4. Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи просив скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 травня 2018 року та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги ТОВ з ІІ "Данфосс ТОВ" у повному обсязі.
5. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2018 року апеляційну скаргу ТОВ з ІІ "Данфосс ТОВ" задоволено повністю. Скасовано рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 травня 2018 року у справі № 826/13660/17 та прийнято нове рішення, яким позовні вимоги ТОВ з ІІ "Данфосс ТОВ" задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано рішення Київської міської митниці ДФС від 27.09.2017 № КТ-UA100000-0164-2017 та від 29.09.2017 № КТ-UA100000-0166-2017. Зобов`язано Київську міську митницю ДФС прийняти рішення про присвоєння коду 9032 90 00 00 згідно УКД ЗЕД товарам: датчик температури з кабелем NTC, 300 мм, 2% арт. 077F8798 торгівельної марки Epcos, виробник Epcos AG; датчик температури MBT 5252-0011-0100-0300-G110, арт. 084Z8235 торгівельної марки Danfoss, виробник Danfoss (Tianjin) LTD; датчик температури MBT 5252-0011-0150-0300-G110, арт. 084Z8236 торгівельної марки Danfoss, виробник Danfoss (Tianjin) LTD; датчик температури NTC 10K 3,5 м до EKS 221 арт. 084N3206 торгівельної марки Danfoss, виробник Danfoss Electronics S.p.a; датчик температури MBT 5252-0011-0150-0201-G420, арт. 084Z3072 торгівельної марки Danfoss, виробник Danfoss (Tianjin) LTD.
Короткий зміст вимог касаційної скарги
6. Не погодившись із рішенням суду апеляційної інстанції, Київська митниця ДФС подала касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2018 року та залишити в силі рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 травня 2018 року у справі № 826/13660/17.
СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
7. Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ТОВ з ІІ "Данфосс ТОВ" (покупець) та компанією Danfoss A/S Нордборг, Данія (продавець), 01.02.2016 укладено договір № DU-99275 щодо поставки продукції такої як енергозберігаючого обладнання, засобів автоматичного і механічного регулювання, автоматики, модулів, елементів та комплектуючих до систем тепло,- водопостачання, опалення, холодильних систем, промислових виробничих ліній, а також рекламну та інформаційну продукцію.
У зв`язку із надходженням поставленого товару на митну територію України, позивачем 12.09.2017 було подано до контролюючого органу митні декларації від 18.09.2017 № UA100120/2017/185771 та від 25.09.2017 № UA100120/2017/186370 із зазначенням відповідних кодів УКТ ЗЕД.
Однак, контролюючим органом прийнято рішення від 27.09.2017 № КТ-UA100000-0164-2017 та від 29.09.2017 № КТ-UA100000-0166-2017 про визначення коду товарів, відповідно до яких, відповідачем змінено коди УКТ ЗЕД, визначених позивачем.
Вказані рішення винесено по відношенню до таких товарів: датчик температури з кабелем NTC, 300 мм, 2% арт. 077F8798 торгівельної марки Epcos, виробник Epcos AG; датчик температури MBT 5252-0011-0100-0300-G110, арт. 084Z8235 торгівельної марки Danfoss, виробник Danfoss (Tianjin) LTD; датчик температури MBT 5252-0011-0150-0300-G110, арт. 084Z8236 торгівельної марки Danfoss, виробник Danfoss (Tianjin) LTD; датчик температури NTC 10K 3,5 м до EKS 221 арт. 084N3206 торгівельної марки Danfoss, виробник Danfoss Electronics S.p.a; датчик температури MBT 5252-0011-0150-0201-G420, арт. 084Z3072 торгівельної марки Danfoss, виробник Danfoss (Tianjin) LTD.
Вказані товари були задекларовані позивачем під кодом 9032 90 00 00 згідно УКТ ЗЕД (прилади та апаратура для автоматичного регулювання або керування: - частини приладдя), однак змінені відповідачем на код 9025 19 80 98 УКТ ЗЕД (ареометри та аналогічні занурю вальні прилади, термометри, пірометри, барометри, гігрометри та психрометри, із записувальними пристроями або без них, будь-які комбінації цих приладів: - термометр та пірометри, не об`єднані з іншими приладами).
ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
8. В доводах касаційної скарги контролюючий орган цитує норми матеріального та процесуального права, вказує на порушення допущені позивачем при визначенні відповідного коду товару та неврахування судом апеляційної інстанції окремих положень Митного кодексу України, наказу ДФС України від 09.06.2015 № 401, що у своїй сукупності призвело до неправильного застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права та порушень норм процесуального права при прийнятті рішення.
9. Позивач надіслав відзив на касаційну скаргу, в якому вказує на правильність застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права та просить залишити скаргу без задоволення, а рішення суду апеляційної інстанції без змін.
10. Касаційний розгляд справи проведено у попередньому судовому засіданні, відповідно до статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону від 3 жовтня 2017 року №2147-VІІІ, що діє з 15 грудня 2017 року).
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ
11. Митний кодекс України (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин):
11.1. Стаття 67.
Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом проМитний тариф України.
В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.
Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
11.2. Частини перша, друга, третя, четверта, п`ята статті 69.
Товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.
11.3. Частина перша статті 246.
Метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
11.4. Стаття 248.
Митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Засвідчення органом доходів і зборів прийняття товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів на них до митного оформлення здійснюється шляхом проставляння відбитків відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.
11.5. Частини перша та шоста статті 264.
Митна декларація реєструється та приймається органом доходів і зборів у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою органу доходів і зборів, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо), у тому числі з використанням інформаційних технологій.
11.6. Частина третя статті 318.
Митний контроль передбачає виконання органами доходів і зборів мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи.