ПОСТАНОВА
Іменем України
31 липня 2019 року
м. Київ
справа № 803/688/18
адміністративне провадження № К/9901/54470/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Яковенка М. М.,
суддів - Дашутіна І. В., Шишова О. О.,
розглянувши у порядку письмового провадження в касаційній інстанції адміністративну справу № 803/688/18
за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області, голови Ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області про визнання протиправною бездіяльності, скасування постанови та зобов`язання вчинити дії,
за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Волинського окружного адміністративного суду (головуючий суддя Плахтій Н. Б.) від 26 квітня 2018 року та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду (у складі колегії суддів: Ільчишин Н. В., Пліш М. А., Большакова О. О.) від 25 травня 2018 року,
ВСТАНОВИВ:
І. РУХ СПРАВИ
1. У квітні 2018 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області, голови Ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області, в якому просив:
- визнати протиправною та скасувати постанову ВП № 55225088 головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області про закінчення виконавчого провадження від 28 березня 2018 року за виконавчим документом Волинського окружного адміністративного суду № 752 у справі № 803/866/17, виданого 21 листопада 2017 року;
- визнати протиправною бездіяльність голови ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області щодо невжиття заходів до виконання постанови Волинського окружного адміністративного суду від 21 липня 2017 року у справі № 803/866/17;
- зобов`язати голову ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області вжити заходів щодо виконання постанови Волинського окружного адміністративного суду від 21 липня 2017 року у справі № 803/866/17.
2. Вимоги адміністративного позову мотивовано тим, що 28 березня 2018 року головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області винесено постанову про закінчення виконавчого провадження № 55225088, відкритого на підставі виконавчого листа № 752/2017, виданого 21 листопада 2017 року Волинським окружним адміністративним судом про зобов`язання Голови ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області подати до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 з урахуванням доплати за роботу в нічний час в розмірі 35 % посадового окладу та інших складових грошового забезпечення для перерахунку пенсії по інвалідності з 01 січня 2007 року по 31 жовтня 2010 року, з 01 січня 2013 року по 30 червня 2015 року та з 07 листопада 2015 року по даний час. Позивач зазначає, що оскаржувана постанова є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки судове рішення боржником у виконавчому провадженні не виконано. При цьому зазначає, що в довідці Ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області розмір нарахованої доплати за роботу в нічний час розрахований шляхом ділення посадового окладу в залежності від кількості відпрацьованих годин в нічний час, що не відповідає резолютивній частині судового рішення у справі № 803/866/17.
3. Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року, залишеним без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 25 травня 2018 року, відмовлено у задоволенні адміністративного позову.
4. Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, 25 червня 2018 року ОСОБА_1 звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Волинського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 25 травня 2018 року, та ухвалити нове судове рішення про задоволення позовних вимог.
5. Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 25 червня 2018 року, визначено склад колегії суддів: Стрелець Т. Г. - головуючий суддя, Білоус О. В., Желтобрюх І. Л.
6. Ухвалою Верховного Суду від 04 липня 2018 року відкрито провадження за касаційною скаргою ОСОБА_1 та установлено десятиденний строк з моменту отримання копії зазначеної ухвали для подачі відзиву на касаційну скаргу.
7. На підставі розпорядження заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду № 656/0/78-19 від 07 червня 2019 року призначено повторний автоматизований розподіл цієї справи, у зв`язку зі зміною спеціалізації та введенням до іншої судової палати судді-доповідача Стрелець Т. Г., що унеможливлює її участь у розгляді касаційної скарги.
8. Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 07 червня 2019 року, визначено склад колегії суддів: Яковенко М. М. - головуючий суддя, Дашутін І. В., Шишов О. О.
9. Ухвалою Верховного Суду від 29 липня 2019 року справу прийнято до провадження, закінчено підготовку даної справи до касаційного розгляду та призначено її касаційний розгляд в порядку письмового провадження.
10. Станом на 31 липня 2019 року відзив на касаційну скаргу до Верховного Суду не надходив.
IІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
11. Судами попередніх інстанцій встановлено, що постановою Волинського окружного адміністративного суду від 21 липня 2017 року у справі № 803/866/17, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2017 року, задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 .
Визнано протиправною відмову голови Ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області щодо не направлення до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області довідки про грошове забезпечення ОСОБА_1 з урахуванням в грошовому забезпеченні 35 % доплати за роботу у нічний час для перерахунку пенсії по інвалідності; зобов`язано голову Ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області подати до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 з урахуванням доплати за роботу у нічний час в розмірі 35 % посадового окладу та інших складових грошового забезпечення для перерахунку пенсії по інвалідності з 01 січня 2007 року по 31 жовтня 2010 року, з 01 січня 2013 року по 30 червня 2015 року та з 07 листопада 2015 року по даний час.
12. На виконання зазначеної постанови суду, Волинським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист від 21 листопада 2017 року № 752/2017 про зобов`язання голови Ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області подати до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області довідку про розмір грошового забезпечення з урахуванням в ній доплати за роботу в нічний час в розмірі 35% посадового окладу та інших складових грошового забезпечення для перерахунку пенсії по інвалідності з 01 січня 2007 року по 31 жовтня 2010 року, з 01 січня 2013 року по 30 червня 2015 року та з 07 листопада 2015 року по даний час.
13. 21 листопада 2017 року ОСОБА_1 звернувся до відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області із заявою про прийняття до виконання зазначеного виконавчого листа.
14. 23 листопада 2017 року головний державний виконавець відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області виніс постанову про відкриття виконавчого провадження (ВП № 55225088) з виконання виконавчого листа № 752/2017, виданого 21 листопада 2017 року Волинським окружним адміністративним судом, копія якої надіслана сторонам виконавчого провадження згідно з супровідним листом від 23 листопада 2017 року № 04-35/6016.
15. Листом від 11 грудня 2017 року № 7/732 Ліквідаційна комісія УМВС України у Волинській області скерувала на адресу Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 з урахуванням в ній доплати за роботу в нічний час в розмірі 35 % посадового окладу та інших складових грошового забезпечення, для перерахунку пенсії по інвалідності з 01 січня 2007 року по 31 жовтня 2010 року, з 01 січня 2013 року по 30 червня 2015 року та з 07 листопада 2015 року по даний час.
16. 11 грудня 2017 року № 7/732 Ліквідаційна комісія УМВС України у Волинській області направила довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області.
17. Листом від 12 грудня 2017 року № 7/737 Ліквідаційна комісія УМВС України у Волинській області повідомила державного виконавця про направлення до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 на виконання постанови про відкриття виконавчого провадження від 23 листопада 2017 року ВП №55225088.
18. 28 березня 2018 року головний державний виконавець відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області виніс постанову про закінчення виконавчого провадження (ВП № 55225088) на підставі п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України "Про виконавче провадження".
19. Вважаючи протиправною бездіяльність Ліквідаційної комісії щодо невиконання рішення суду та незаконною постанову державного виконавця про закінчення виконавчого провадження, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
IІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
20. Суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, виходив з того, що у межах розгляду цієї справи не встановлено правових підстав для задоволення позовних вимог.
21. Так, суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що постанова про закінчення виконавчого провадження від 28 березня 2018 року № 55225088 винесена головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області у відповідності до вимог чинного законодавства, оскільки на підтвердження факту виконання постанови Волинського окружного адміністративного суду від 21 липня 2017 року Ліквідаційна комісія УМВС України у Волинській області 12 грудня 2017 року надіслала до виконавчої служби довідку від 11 грудня 2017 року № 7/731 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 з урахуванням в ній доплати за роботу в нічний час в розмірі 35 % посадового окладу та інших складових грошового забезпечення для перерахунку пенсії по інвалідності з 01 січня 2007 року по 31 жовтня 2010 року, з 01 січня 2013 року по 30 червня 2015 року та з 07 листопада 2015 року по даний час, а також лист від 11 листопада 2017 року № 7/732 про направлення зазначеної довідки до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області.
22. Отже, суди першої та апеляційної інстанцій, враховуючи факт повідомлення Ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області про виконання рішення суду, наявних доказів в матеріалах справи, дійшли висновку, що у державного виконавця були законні підстави для винесення оскаржуваної постанови про закінчення виконавчого провадження на підставі п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України "Про виконавче провадження".
23. Щодо позовних вимог скаржника про визнання протиправною бездіяльності голови Ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області щодо невжиття заходів до виконання постанови Волинського окружного адміністративного суду від 21 липня 2017 року у справі № 803/866/17 та зобов`язання голову Ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області вжити заходів щодо виконання зазначеної постанови, суди попередніх інстанцій дійшли висновку про відсутність підстав для задоволення зазначених вимог адміністративного позову, оскільки рішення суду, яке набрало законної сили, виконувалось в порядку, визначеному Законом України "Про виконавче провадження", і суд не вправі зобов`язувати відповідача виконати рішення суду, яке набрало законної сили, шляхом ухвалення іншого рішення.
IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ
24. Скаржник у своїй касаційній скарзі не погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, вважає їх необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню, оскільки судами неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права, що призвело до ухвалення незаконних судових рішень у справі.
25. Зокрема, скаржник зазначив, що довідка Ліквідаційної комісії про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1, з урахуванням в ній доплати за роботу в нічний час в розмірі 35 % посадового окладу, не може вважатися виконанням рішення суду, яким зобов`язано видати таку довідку, оскільки розмір нарахованої доплати за роботу в нічний час (8,84 грн.) розрахованої шляхом ділення посадового окладу в залежності від кількості відпрацьованих годин в нічний час не відповідає резолютивній частині судового рішення у справі № 803/866/17.