1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



30 липня 2019 року

Київ

справа №281/1618/14-а

адміністративне провадження №К/9901/17621/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Тацій Л.В.,

суддів: Шарапи В.М., Стеценка С.Г.,



розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами касаційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира на ухвалу Лугинського районного суду Житомирської області від 25 липня 2017 року та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 08 листопада 2017 року про зміну способу і порядку виконання рішення суду у справі № 281/1618/14-а за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області, Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира про визнання дій неправомірними і зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

В липні 2014 року ОСОБА_2 звернулась до Лугинського районного суду Житомирської області з адміністративним позовом до Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області, Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира, в якому просила:

Визнати протиправними дії відповідачів.

Зобов`язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області провести перерахунок ОСОБА_3 доплати до заробітної плати, передбаченої ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.01.2014 по 31.05.2014 в розмірі двох мінімальних заробітних плат, визначених Законом України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" з урахуванням фактично виплачених коштів та подати розрахункові документи до Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира.

Зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира виплатити позивачу доплату до заробітної плати, передбачену ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі двох мінімальних заробітних плат, визначених Законом України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" за період з 01.01.2014р. по 31.05.2014р. з урахуванням фактично виплачених коштів та відповідно до розрахунку, поданого Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Житомирській області.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

Постановою Лугинського районного суду Житомирської області від 28.07.2014, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду, позов задоволено.

Короткий зміст заяви про зміну способу і порядку виконання рішення суду

В червні 2017 року Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира звернулося до суду із заявою про зміну способу і порядку виконання рішення шляхом стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира на користь ОСОБА_1 доплати до заробітної плати, передбаченої ст.39 ЗУ "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.01.2014 по 31.05.2014 в розмірі 2 мінімальних заробітних плат та відповідно до розрахунку, поданого Територіальним управлінням в Житомирській області Державної судової адміністрації України.

Заява мотивована тим, що постановою суду зобов`язано УПСЗН Богунської районної ради м. Житомира виплатити ОСОБА_4 доплату до заробітної плати, передбаченої ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі двох мінімальних заробітних плат щомісячно, із застосуванням відповідної мінімальної заробітної плати, згідно ст. 8 Закону України про державний бюджет України на 2014 рік" за період з 01.01.2014 по 31.05.2014 з урахуванням фактично виплачених коштів та відповідно до розрахунку, поданого територіальним управлінням в Житомирській області Державної судової адміністрації України.

Постанова суду виконана в частині нарахування коштів, а в частині виплати коштів - не виконана, тому заявника просив змінити спосіб виконання постанови суду.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій, прийнятих за результатами розгляду заяви про зміну способу і порядку виконання судового рішення

Ухвалою Лугинського районного суду Житомирської області від 25.07.2017, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 08.11.2017, відмовлено у задоволенні заяви Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира про зміну способу і порядку виконання рішення суду в адміністративній справі №281/1618/14-а.

Відмовляючи в задоволенні заяви суд першої інстанції, з висновком якого погодився апеляційний суд, виходив з того, що підстави для зміни способу і порядку виконання судового рішення, передбачені статтею 263 КАС України, відсутні, оскільки суд не може встановити в такому порядку новий спосіб захисту порушеного права.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира, не погодившись з ухвалою Лугинського районного суду Житомирської області від 25.07.2017 та ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 08.11.2017, подав касаційну скаргу, в якій просить скасувати ухвали суду першої та апеляційної інстанції, постановити судове рішення, яким вимоги заяви задовольнити в повному обсязі.

У скарзі посилається на те, що зміна у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржниками за якими є державний орган, державна установа, не передбачає виконання рішень зобов`язального характеру, що унеможливлюють їх виконання.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 28.11.2017 відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VІІІ "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів". З цієї дати набула чинності нова редакція Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС).

Згідно з підпунктом 4 пункту 1 Перехідних положень КАС касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

На виконання вимог підпункту 7 пункту 1 Перехідних положень справа була передана до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

Відповідно до повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17 липня 2019 року визначено склад колегії суддів: головуючий суддя Тацій Л.В., судді: Стеценко С.Г., Шарапа В.М., справу передано головуючому судді.

Провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи (частини третя статті 3 КАС України).

Верховний Суд ухвалою від 29 липня 2019 року призначив справу до розгляду у порядку письмового провадження.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно до постанови Лугинського районного суду Житомирської області від 28.07.2014, УПСЗН Богунської районної ради м. Житомира зобов`язано виплатити ОСОБА_4 доплату до заробітної плати, передбачену ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі двох мінімальних заробітних плат щомісячно, із застосуванням відповідної мінімальної заробітної плати згідно ст. 8 Закону України про державний бюджет України на 2014 рік" за період з 01.01.2014 по 31.05.2014 з урахуванням фактично виплачених коштів та відповідно до розрахунку, поданого Територіальним управлінням в Житомирській області Державної судової адміністрації України.

Судом видано виконавчий лист № 281/1618/14-а, який був направлений на виконання до управління ДВС ГТУЮ у Житомирській області. На підставі чого, відкрито виконавче провадження за № 50177406.


................
Перейти до повного тексту