1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



26 липня 2019 року

Київ



справа №815/5485/14

адміністративне провадження №К/9901/10164/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Соколова В.М.,

суддів: Єресько Л.О., Загороднюка А.Г.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт Авто" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 29 липня 2016 року (суддя Стеценко О.О.) та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 09 грудня 2016 року (судді Вербицька Н.В., Джабурія О.В., Крусян А.В.) у справі №815/5485/14 за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Одеської обласної державної адміністрації, Управління морегосподарського комплексу транспорту та зв`язку Одеської обласної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Комфорт Авто", Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничий центр "Економінформ" про скасування рішення в частині, скасування наказів, зобов`язання вчити певні дії,



УСТАНОВИВ:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - ФОП ОСОБА_1, позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Одеської обласної державної адміністрації (далі - Облдержадміністрація), Управління морегосподарського комплексу транспорту та зв`язку Одеської обласної державної адміністрації (далі - Управління), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Комфорт Авто" (далі - ТОВ "Комфорт Авто"), Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничий центр "Економінформ" (далі - ТОВ "Науково-виробничий центр "Економінформ"), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив:

- скасувати протокольне рішення конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньо обласних автобусних маршрутах загального користування Управління від 19 вересня 2014 року в частині визначення переможцем конкурсу з обслуговування маршруту № 2045/2046 Дмитрівка - Одеса АС "АВ Привоз" ТОВ "Комфорт Авто";

- скасувати наказ Управління від 06 жовтня 2014 року № 36/у-2014 "Про введення в дію рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування", зміненого наказом Управління від 03 листопада 2014 року № 42/у-2014 "Про внесення змін до наказу управління морегосподарського комплексу транспорту та зв`язку Одеської обласної державної адміністрації від 06 жовтня 2014 року № 36/у-2014" в частині введення в дію цього рішення стосовно визначення переможцем конкурсу з обслуговування маршруту №2045/2046 Дмитрівка - Одеса АС "АВ Привоз" ТОВ "Комфорт Авто";

- зобов`язати Облдержадміністрацію внести зміни до протокольного рішення конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньо обласних автобусних маршрутах загального користування Управління від 19 вересня 2014 року в частині визначення переможцем конкурсу з обслуговування маршруту № 2045/2046 Дмитрівка - Одеса АС "АВ Привоз" ТОВ "Комфорт Авто", зазначивши про недопущення ТОВ "Комфорт Авто" до участі у конкурсі, як такого, що подало недостовірну інформацію на конкурс, та про оголошення переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 ;

- укласти з ФОП ОСОБА_1 договір про організацію перевезень пасажирів на маршруті № 2045/2046 Дмитрівка - Одеса АС "АВ Привоз" на встановлений законодавством строк.

На обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що 19 вересня 2019 року протокольним рішенням конкурсного комітету Управління з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньо обласних автобусних маршрутах загального користування в частині, визначено переможцем конкурсу з обслуговування маршруту № 2045/2046 Дмитрівка - Одеса АС "АВ Привоз" ТОВ "Комфорт Авто". При цьому, як вважає позивач, ТОВ "Комфорт Авто" надано недостовірну та не підтверджену документально інформацію про кількісну наявність працівників підприємства, що призвело до неправомірного нарахування балів та визначення останнього переможцем конкурсу.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 15 квітня 2015 року, в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 30 червня 2015 року, судові рішення першої та апеляційної інстанції скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції. Судом касаційної інстанції зазначено, що основним предметом доказування у розгляді даної справи є встановлення наявності належного третій особі працюючого персоналу на відповідних умовах, в поєднанні із тривалістю здійснення ними своїх обов`язків на підприємстві, зокрема в поєднанні з формою 1-Ф.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 29 липня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 09 грудня 2016 року, адміністративний позов задоволено частково. Скасовано протокольне рішення конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньо обласних автобусних маршрутах загального користування Управління від 19 вересня 2014 року в частині визначення переможцем конкурсу з обслуговування маршруту № 2045/2046 Дмитрівка - Одеса АС "АВ Привоз" ТОВ "Комфорт Авто". Скасовано наказ Управління від 06 жовтня 2014 року № 36/у-2014 "Про введення в дію рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування" та наказ Управління від 03 листопада 2014 року № 42/у-2014 "Про внесення змін до наказу управління морегосподарського комплексу транспорту та зв`язку Одеської обласної державної адміністрації від 06 жовтня 2014 року № 36/у-2014" в частині введення в дію цього рішення стосовно визначення переможцем конкурсу з обслуговування маршруту № 2045/2046 Дмитрівка - Одеса АС "АВ Привоз" ТОВ "Комфорт Авто". В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

У касаційній скарзі, посилаючись на порушення судами норм процесуального права, неправильне застосування норм матеріального права, ТОВ "Комфорт Авто" просить скасувати оскаржувані судові рішення та прийняти нове рішення, яким відмовити ФОП ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог. Скаргу мотивує тим, що ТОВ "Комфорт Авто" надало на конкурс достовірну інформацію з дотриманням норм Закону України "Про автомобільний транспорт" та Правил проведення конкурсів, а тому відповідачем обґрунтовано визнано його переможцем конкурсу на автобусному маршруті № 2045/2046. Відтак, просив вимоги касаційної скарги задовольнити в повному обсязі.

Заперечення (відзиву) на касаційну скаргу не надходило.

Суддя Вищого адміністративного суду України ухвалою від 27 грудня 2016 року відкрив провадження у справі за касаційною скаргою ТОВ "Комфорт Авто".

15 грудня 2017 року розпочав роботу Верховний Суд і набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" (далі - Закон № 2147-VIII), яким Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України) викладено в новій редакції.

Підпунктом 4 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" КАС України в редакції Закону № 2147-VIII передбачено, що касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

У січні 2018 року касаційну скаргу передано на розгляд Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено склад судової колегії: Шарапа В.М.(суддя-доповідач), Бевзенко В.М., Данилевич Н.А.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, який здійснено на підставі розпорядження від 30 травня 2019 року

548/0/78-19, у зв`язку зі зміною спеціалізації та введенням до іншої судової палати судді-доповідача Шарапи В.М. (рішення зборів суддів Верховного Суду в Касаційному адміністративному суді від 20 травня 2019 року № 14), визначено новий склад суду: Соколов В.М. - головуючий суддя (суддя-доповідач), Єресько Л.О., Загороднюк А.Г.

За правилами частини третьої статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Суди попередніх інстанцій установили, що 14 серпня 2014 року Облдержадміністрацією в особі управління морегосподарського комплексу транспорту та зв`язку облдержадміністрації в газеті "Одесские известия" № 87 (4652) оголошений конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області.

Організатором перевезень визначено - Облдержадміністрацію в особі управління морегосподарського комплексу транспорту та зв`язку облдержадміністрації, робочий орган - ТОВ "Науково-виробничий центр "Економінформ".

Для участі у конкурсі, у відповідності до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 62/63 від 03 грудня 2008 року, ФОП ОСОБА_1 було подано заяву з доданими до неї документами на об`єкт конкурсу № 35, а саме: міжміський автобусний маршрут № 2045/2046 Дмитрівка - Одеса АС "АВ Привоз".

Також, для участі у конкурсі на об`єкт № 35 заява подана ТОВ "Комфорт-Авто".

За результатами конкурсу, проведеного 18-19 вересня 2014 року, конкурсною комісією прийняте рішення, оформлене протоколом 35-го засідання обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування від 25 вересня 2014 року.

Пункт 35.1 зазначеного протоколу містить відомості про кількість балів у ТОВ "Комфорт Авто" - 21, у ФОП ОСОБА_1 - 13. Переможцем конкурсу визначено ТОВ "Комфорт Авто", друге місце посів позивач.

Як вбачається з розрахунків кількості балів перевізника - претендента по номеру об`єкта конкурсу № 35 ТОВ "Комфорт Авто" за строк експлуатації автобусів нараховано 4 бали, середньооблікова кількість працівників - 6 балів, щоденний контроль за технічним станом автобусів - 5 балів, щоденний контроль за станом здоров`я водіїв - 4 бали, а усього - 21 бал.

Наказом Управління від 06 жовтня 2014 року № 36/у-2014, з урахуванням змін внесених наказом від 03 листопада 2014 року № 42/у-2014, введено в дію рішення конкурсного комітету щодо визначення переможців конкурсів (протокол № 12 від 25 вересня 2014 року).

Вважаючи незаконним вказане рішення, а свої права та інтереси порушеними, позивач звернувся з до суду з даним адміністративним позовом.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог частково суд першої інстанції, з мотивами якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку, що ТОВ "Комфорт Авто" не дотримано такої обов`язкової умови для нарахування балів за працюючий персонал, як перебування у штаті працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів, та працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров`я водіїв, не менш як один рік до дати оголошення конкурсу. За шатними розкладами ТОВ "Комфорт Авто" до 31 грудня 2013 року у штаті був лише один медичний робітник, інший визначений за сумісництвом, а таких працівників, як окремо - механіки не передбачено шатним розкладом, визначено лише посаду механік (сторож), що не відповідає умовам, визначеним Додатку 4 до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 03 грудня 2008 року № 1081.


................
Перейти до повного тексту