ПОСТАНОВА
Іменем України
24 липня 2019 року
Київ
справа №752/18234/16-а
адміністративне провадження №К/9901/39107/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.,
розглянув у попередньому судовому засіданні адміністративну справу
за касаційною скаргою ОСОБА_1
на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 01.06.2017 (колегія у складі суддів Троян Н.М., Бужак Н.П., Твердохліб В.А.)
у справі №752/18234/16
за позовом ОСОБА_1
до Правобережного об`єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві
про визнання дій протиправним та зобов`язання вчинити дії.
I. РУХ СПРАВИ
1. ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Правобережного об`єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві, в якому просила визнати неправомірними дії відповідача щодо відмови у перерахунку її пенсії державного службовця у зв`язку з підвищенням зарплати працюючих державних службовців.
2. Постановою Голосіївського районного суду міста Києва від 29.03.2017 позов задоволено.
3. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 01.06.2017 рішення суду першої інстанції скасовано та прийнято нове, яким у задоволенні позову відмовлено.
4. У касаційній скарзі ОСОБА_1 із посиланням на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просила скасувати оскаржуване судове рішення та залишити в силі рішення суду першої інстанції.
II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
5. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 22 грудня 2014 року ОСОБА_1 призначено пенсію державного службовця по інвалідності 2 групи (встановленої вперше 28.11.2014) з розрахунку 70 відсотків від заробітної плати та в розмірі 90 відсотків від пенсії за віком.
6. 27 вересня 2016 року ОСОБА_1 звернулась із заявою до Правобережного об`єднаного управління ПФУ м. Києва про перерахунок пенсії у зв`язку з підвищенням заробітної плати державним службовцям у зв`язку з підвищенням зарплати працюючих державних службовців.
7. Листом Пенсійного органу від 05.10.2016 №30267/05 позивачу відмовлено у здійсненні перерахунку пенсії у зв`язку з відсутністю підстав для проведення такого перерахунку.
8. Вважаючи незаконними зазначені дії Пенсійного органу, позивач звернулась до суду з даним адміністративним позовом.
IIІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
9. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що право на перерахунок пенсії позивачу було гарантоване Законом України "Про державну службу" у редакції, чинній на час призначення їй пенсії. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законодавчих актів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, а тому, на думку суду першої інстанції, позивач має право на перерахунок пенсії у зв`язку з підвищенням посадових окладів державних службовців.
10. Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позову, суд апеляційної інстанції виходив з того, що оскільки на час звернення позивача з заявою про перерахунок пенсії положення ст. 371 Закону України "Про державну службу" №3723-ХІІ втратили чинність, то у відповідача відсутні підстави для перерахунку пенсії позивача у зв`язку з підвищенням розміру заробітної плати працюючим державним службовцям.
IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ
11. Позивач у своїй касаційній скарзі наголошує, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законодавчих актів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. У даному випадку, на думку позивача, Пенсійний фонд незаконно обмежує її право на перерахунок пенсії, набуте в момент призначення пенсії, та передбачене рядом постанов Кабінету Міністрів України.
12. Відповідач проти задоволення касаційної скарги заперечив та зазначив, що суд апеляційної інстанції не допустив порушень норма матеріального права.
V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ
13. Верховний Суд, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених ст. 341 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за необхідне зазначити наступне.
14. 10 грудня 2015 року прийнято Закон України "Про державну службу", який регулює відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням.
15. У зв`язку з набуттям з 01.05.2016 чинності зазначеним Законом, положення Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 № 3723-ХІІ втратили чинність, в тому числі норми, якими було врегульоване пенсійне забезпечення державних службовців.