1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України

19 липня 2019 року

Київ

справа №826/3247/16

адміністративне провадження №К/9901/29571/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду (далі - Суд):

судді-доповідача - Бевзенка В.М.,

суддів: Данилевич Н.А., Шевцової Н.В.

розглянувши у попередньому судовому засіданні в касаційній інстанції адміністративну справу 826/3247/16

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Національної поліції у м. Києві, треті особи: Апеляційна атестаційна комісія № 1 Головного управління Національної поліції в м. Києві, Апеляційна атестаційна комісія головного управління Національної поліції в м. Києві про визнання незаконними та скасування наказу про звільнення, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та моральної шкоди

за касаційною скаргою Головного управління Національної поліції у м. Києві

на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 серпня 2017 року (суддя - Вєкуа Н.Г.)

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 2 листопада 2017 року (головуючий суддя - Шурко О.І., судді: Василенко Я.М., Степанюк А.Г.)

ВСТАНОВИВ:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до

Головного управління Національної поліції у м. Києві (далі - відповідач), треті особи: Апеляційна атестаційна комісія № 1 Головного управління Національної поліції в м. Києві, Апеляційна атестаційна комісія головного управління Національної поліції в м. Києві, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати наказ відповідача № 32 о/с від 15.01.2016 року, в частині звільнення позивача з посади заступника начальника слідчого відділу Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції в м. Києві;

- поновити позивача на посаді заступника начальника слідчого відділу Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві;

- стягнути з відповідача на його користь 30 000 (тридцять тисяч) гривень завданої моральної шкоди;

- зобов`язати відповідача виплатити середній заробіток за час вимушеного прогулу.

Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 серпня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 02 листопада 2017 року позов задоволено частково:

- визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління Національної поліції у м. Києві №32 о/с від 15.01.2016 року в частині звільнення ОСОБА_1 зі служби в поліції за пунктом 5 ч. 1 ст. 77 Закону України "Про Національну поліцію";

- поновлено ОСОБА_1 на посаді заступника начальника слідчого відділу Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві; стягнуто з Головного управління Національної поліції у м. Києві на користь ОСОБА_1 заробітну плату за час вимушеного прогулу у розмірі 94 532,22 грн.;

- допущено негайне виконання постанови в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді заступника начальника слідчого відділу Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві та стягнення середнього заробітку, що підлягає виплаті за час вимушеного прогулу у межах суми стягнення за один місяць у розмірі 5 291,88 грн.;

- в іншій частині позовних вимог відмовлено.

Вказані рішення судів першої та апеляційної інстанцій мотивовані тим, що оскільки позивач був прийнятий на службу в поліцію згідно наказу № 9 о/с від 07 листопада 2015 року безстроково, подальше проведення його атестування є незаконним

Короткий зміст вимог касаційної скарги

13 листопада 2017 року відповідач звернувся з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, яка 27 лютого 2018 року була передана на розгляд до Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду.

У касаційній скарзі відповідач не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанції, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права просить скасувати зазначені судові рішення та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

II. АРГУМЕНТИ СТОРІН

Аргументи сторони, яка подала касаційну скаргу.

Касаційна скарга вмотивована тим, що суди, зокрема, при прийнятті рішення неправильно застосували у цій справі частину другу статті 57 Закону України "Про Національну поліцію" №580-VIII (далі - Закон №580-VIII).

Позивачем заперечення на касаційну скаргу не надані, що не перешкоджає її розгляду по суті.

IІI. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Матеріалами справи підтверджено, що на підставі особистої заяви позивача, наказом Головного управління Національної поліції у м. Києві від 07.11.2015 року № 9 о/с "По особовому складу" відповідно до п. 9 та 12 Розділу ХІ Закону №580 позивача, як прибулого з Міністерства внутрішніх справ, призначено заступником начальника слідчого відділу Подільського управління поліції з присвоєнням спеціального звання "капітана поліції".

Вказаний наказ не містить жодних застережень про тимчасовість призначення позивача на посаду, також свідчить про те, що відповідач визнав позивача таким, що відповідає вимогам до поліцейських, визначеними Законом №580-VIII.

Відповідно до наказу №32 о/с від 15.01.2016 року позивача звільнено зі служби в поліції згідно з пунктом 5 частини першої статті 77 Закону №580-VIII через службову невідповідність.

Підставою для видачі вказаного наказу став атестаційний лист ОСОБА_1 з висновком атестаційної комісії від 07.12.2015 року.

Спірні правовідносини виникли у зв`язку із проходженням та звільненням позивача зі служби в поліції.

IV. РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

(в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)

Закон України "Про Національну поліцію" № 580-VІІІ.

Пункт 1 розділу ХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №580-VІІІ. Цей закон набирає чинності через три місяці з дня, наступного за днем його опублікування, крім: 1) пунктів 1, 2, 3, 7-13, 15, 17-18 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" цього Закону, які набирають чинності з дня, наступного за днем його опублікування; 2) ч.7 ст.15 та ч.5 ст.21 цього Закону, які набирають чинності з 1 січня 2017 року. Закон опублікований 06.08.2015 року та набрав чинності 07.11.2015 року.

Пункти 9, 10 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №580-VІІІ.

Працівники міліції, які виявили бажання проходити службу в поліції, за умови відповідності вимогам до поліцейських, визначеним цим Законом, упродовж трьох місяців з дня опублікування цього Закону можуть бути прийняті на службу до поліції шляхом видання наказів про призначення за їх згодою чи проходження конкурсу на посади, що заміщуються поліцейськими, у будь-якому органі (закладі, установі) поліції.

Посади, що пропонуються особам, зазначеним у цьому пункті, можуть бути рівнозначними, вищими або нижчими щодо посад, які ці особи обіймали під час проходження служби в міліції.

Працівники міліції, які відмовилися від проходження служби в поліції та/або не прийняті на службу до поліції в тримісячний термін з моменту попередження про наступне вивільнення, звільняються зі служби в органах внутрішніх справ через скорочення штатів.

Вказані в цьому пункті особи можуть бути звільнені зі служби в органах внутрішніх справ до настання зазначеного в цьому пункті терміну на підставах, визначених Положенням про проходження служби рядовим та начальницьким складом органів внутрішніх справ.

Пункт 12 розділу ХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №580-VІІІ. Працівникам міліції, які у визначеному цим Законом порядку прийняті на службу до поліції, наказами про призначення на відповідні посади одночасно присвоюються відповідні спеціальні звання поліції відповідно до схеми співвідношення спеціальних звань.

Частина 1 статті 17 Закону №580-VІІІ. Поліцейським є громадянин України, який склав Присягу поліцейського, проходить службу на відповідних посадах у поліції і якому присвоєно спеціальне звання поліції.

Частина 1 статті 57 Закону №580-VІІІ. Атестування поліцейських проводиться з метою оцінки їхніх ділових, професійних, особистих якостей, освітнього та кваліфікаційного рівнів, фізичної підготовки на підставі глибокого і всебічного вивчення, визначення відповідності посадам, а також перспектив їхньої службової кар`єри.


................
Перейти до повного тексту