1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



18 липня 2019 року

Київ

справа №826/4812/17

адміністративне провадження №К/9901/15548/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Білак М.В.,

суддів Губської О.А., Калашнікової О.В.,

розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за касаційною скаргою ОСОБА_1

на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 травня 2017 року (у складі головуючого судді Костенка Д.А., суддів Вєкуа Н.Г., Шрамко Ю.Т.)

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 3 липня 2017 року (колегія суддів у складі головуючого судді: Мєзєнцева Є.І., суддів Літвінової Н.М., Шелест С.Б.)

у справі №826/4812/17

за позовом ОСОБА_1

до Пенсійного фонду України

про стягнення заробітної плати

I. ПРОЦЕДУРА

1. У квітні 2017 року позивач звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києві з позовом до Пенсійного фонду України про стягнення заробітної плати в сумі 3095,45 гривень.

2. Постановою Окружного адміністративного суду м. Києві від 31 травня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 3 липня 2017 року, у задоволенні позовних вимог відмовлено.

3. У касаційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати, та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

4. Наказом голови правління Пенсійного фонду України від 1квітня 2009 року №108-о у зв`язку із впорядкуванням структури центрального апарату та введенням в дію штатного розпису на 2009 рік позивача з 1 квітня 2009 року переведено на посаду головного спеціаліста відділу бухгалтерського обліку та звітності департаменту персоналу та бухгалтерського обліку з посадовим окладом 1707 грн. на місяць, звільнивши її з посади головного спеціаліста відділу бухгалтерського обліку та звітності департаменту адміністративно-господарського забезпечення. Позивач мала 11 ранг державного службовця.

5. Наказом голови правління Пенсійного фонду України від 21 червня 2012 року №190-о відповідно до статті 26 Закону України "Про державну службу" та враховуючи сумлінну роботу на займаній посаді протягом 2 років позивачу присвоєно черговий 9 ранг державного службовця з 24 червня 2012 року.

6. Наказом голови правління Пенсійного фонду України від 15 травня 2015 року №353-о на підставі заяви позивача від 14 травня 2015 року, відповідно до пункту 11 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року №280, та у зв`язку із введенням в дію з 1 травня 2015 року штатного розпису центрального апарату Пенсійного фонду України на 2015рік (в новій редакції), позивача 15 травня 2015 року призначено на посаду головного спеціаліста відділу бухгалтерського обліку бюджетно-фінансового департаменту, звільнивши її з посади головного спеціаліста відділу бухгалтерського обліку та звітності департаменту персоналу та бухгалтерського обліку.

7. Наказом голови правління Пенсійного фонду України від 30 травня 2016 року №529-о відповідно до статті 39 Закону України від 10 грудня 2015 року №889-VIII "Про державну службу" взято до відома, що позивач, головний спеціаліст відділу бухгалтерського обліку бюджетно-фінансового департаменту, має 9 ранг державного службовця.

8. Позивач, не погоджуючись зі присвоєним 9 рангом державного службовця, звернулась до голови правління Пенсійного фонду України з заявою від 25 жовтня 2016 року, у якій просила видати наказ про присвоєння їй 6 рангу державного службовця з 1 травня 2015 року (категорія "В").

9. Департаментом персоналу та адміністративного забезпечення Пенсійного фонду України на підставі статті 49-2 КЗпП та частини третьої статті 87 Закону України "Про державну службу" та з огляду на попередження позивача наказом Пенсійного фонду України від 3 січня 2017 року №2-о "Про попередження працівників Пенсійного фонду України" про зміну істотних умов праці у зв`язку із скороченням штату та наступним вивільненням, їй запропоновано переведення на посаду головного спеціаліста відділу бухгалтерського обліку управління фінансового забезпечення бухгалтерського обліку та звітності фінансово-економічного департаменту, а також попереджено, що у випадку відмови від переведення на запропоновану посаду її буде звільнено на підставі пункту 1 частини першої статті 87 Закону.

10. Позивач не погодилась на пропозицію, про що свідчить її розписка від 19 січня 2017 року на письмовому повідомленні, внаслідок чого наказом від 7 березня 2017року №115-о ОСОБА_1 звільнено з посади головного спеціаліста відділу бухгалтерського обліку бюджетно-фінансового департаменту у зв`язку із скороченням посади згідно зі статтями 83, 87 Закону України "Про державну службу", про що у трудовій книжці зроблено відповідний запис.

11. Позивач зазначає, що отримавши найнижчий ранг державного службовця отримує меншу заробітну плату, просить стягнути з Пенсійного фонду України недоотриману різницю в сумі 3 095,45 гривень.

III. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ.

12. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суди попередніх інстанцій зазначили, що відповідач, присвоюючи позивачу 9 ранг державного службовця, діяв на підставі вимог Закону України "Про державну службу" та згідно Порядку присвоєння рангів державних службовців, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року №306 ( у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

13. Позивач у своїй касаційній скарзі наголошує на тому, що судами попередніх інстанцій не надано належної оцінки доказам, що містяться у матеріалах справи та невірно застосовано норми законодавства, що призвело до ухвалення незаконних судових рішень, які просить скасувати.

V. ОЦІНКА ВЕРХОВНОГО СУДУ

14. Верховний Суд, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених статтею 341 КАС України, вважає за необхідне зазначити наступне.

16. Спірні правовідносини, що виникли у сфері державної служби та стосуються присвоєння державним службовцям рангів під час прийняття на державну службу та її проходження регулюються Законом України "Про державну службу".

17. Згідно з абз. 6 частини першої статі 26 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-XII "Про державну службу" службовцям, які займають посади, віднесені до п`ятої категорії, міг бути присвоєний 11, 10 і 9 ранг.


................
Перейти до повного тексту