1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



11 липня 2019 року



Київ



справа №369/9003/16-а

адміністративне провадження №К/9901/44644/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Бучик А.Ю.,

суддів: Мороз Л.Л., Рибачука А.І.,



розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області на постанову Києво-Святошинського районного суду Київської області від 26.01.2017 у складі Ковальчук Л.М. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 20.04.2017 у складі колегії суддів: Мельничук В.П., Лічевецького І.О., Мацедонської В.Е. у справі №369/9003/16-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМОКС" до Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області, третя особа - Державне підприємство "Український науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва "УКРНДПІЦИВІЛЬБУД" зобов`язання вчинити певні дії,



УСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив визнати протиправною відмову у видачі містобудівних вимог, яка міститься в листі Відділу містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області № 303 від 23 вересня 2016 року, зобов`язати Відділ містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "ОМОКС" містобудівні умови на підставі заяви, зареєстрованої 19 вересня 2016 року за № 250, та доданих до неї документів.

Постановою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 26 січня 2017 року позов задоволено частково.

Визнано протиправною відмову у видачі містобудівних вимог, яка міститься в листі Відділу містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області № 303 від 23 вересня 2016 року.

Зобов`язано Києво-Святошинську районну державну адміністрацію Київської області в особі Відділу містобудування та архітектури розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМОКС" на видачу містобудівних умов та обмежень від 29 серпня 2016 року № 695/08, яка надійшла до Відділу містобудування і архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації 19 вересня 2016 року за вхідним номером 250, та прийняти відповідне рішення згідно вимог чинного законодавства України. У решті вимог відмовлено.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 20 квітня 2017 року постанову Києво-Святошинського районного суду Київської області від 26 січня 2017 року скасовано та ухвалено нову постанову, якою адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправною відмову у видачі містобудівних вимог, яка міститься в листі Відділу містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області № 303 від 23 вересня 2016 року.

Зобов`язано Відділ містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Омокс" містобудівні умови на підставі заяви, зареєстрованої 19 вересня 2016 року за № 250, та доданих до неї документів.

Не погоджуючись з судовими рішеннями, відповідач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову.

Касаційну скаргу обгрунтовано тим, що відсутні підстави для видачі містобудівних умов та обмежень, оскільки подана заява не відповідає положенням містобудівної документації. Ряд земельних ділянок не можуть бути використані для містобудівних потреб, оскільки не всі земельні ділянки із заявленого масиву мають цільове призначення для громадської забудови, а й товарного сільськогосподарського виробництва та інші.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судами встановлено, що 19 вересня 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ОМОКС" звернулося із заявою за вих. № 250 на видачу містобудівних умов та обмежень до виконуючого обов`язки начальника відділу містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації, в якій просив надати містобудівні умови та обмеження забудови земельних ділянок загальною площею 28,1343 га (нове будівництво житлового комплексу "Чайка-2", що прилягає до вул. Лобановського, вул. Печерської та вул. Дачної в с. Чайки, Києво-Святошинського району, Київської області ), права на які посвідчуються відповідними документами, які перелічені у заяві. В заяві заявник надав згоду відповідно до Закону України "Про захист персональних даних" на обробку особистих персональних даних у картотеках та/або за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем з метою підготовки відповідно до вимог законодавства статистичної, адміністративної та іншої інформації з питань діяльності уповноваженого органу містобудування і архітектури.

23 вересня 2016 року виконуючим обов`язки начальника відділу містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області директору ТОВ "ОМОКС" було надано відповідь, в якій вказано, що детальний план території багатоквартирної житлової забудови з об`єктами громадського, соціально-культурного та освітнього призначення в с. Чайки, Києво-Святошинського району, Київської області" розроблений ДП "УКРНДПІЦИВІЛЬБУД", затверджений рішенням 7 сесії 7 скликання на 2 пленарному засіданні Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради від 27 травня 2016 року за № 23, протокол громадських слухань від 29 квітня 2016 року, рецензія на детальний план проектного інституту "Київський Промбудпроект" з зауваженнями щодо проекту.

Листом від 23.09.2016 за вих. № 909 Відділ містобудвуання та архітектури Києво-Святошинської РДА зазначв, що відповідно до вимог ст. 16 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" планування території на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території. Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.

З урахуванням того, що ряд земельних ділянок не можуть бути використані для містобудівних потреб; обмеження на зміну цільового призначення у відповідності до детального плану території; невідповідність цільовому призначенню та категорії земель; детальний план території розроблено для розміщення цілісного комплексу багатоквартирних житлових будинків з відповідним комплексом для обслуговування з розрахунку щільності населення та необхідної площі; в поданому містобудівному розрахунку не зазначено черговості будівництва; та інше, Відділ містобудування та архітектури не має можливості в зв`язку з невідповідністю положення зазначеної містобудівної документації видати містобудівні умови та обмеження на забудову земельних ділянок під розміщення багатоквартирних житлових будинків.

Не погоджуючись з вказаною відмовою відповідача, позивач звернувся з вказаним адміністративним позовом до суду.

Задовольняючи адміністративний позов частково, суд першої інстанції виходив з того, що відмова відповідача суперечить нормам чинного законодавства, а тому, з урахуванням дискреційних повноважень, зобов"язав повторно розглянути подану заяву.

Апеляційний суд, скасовуючи постанову суду першої інстанції та задовольняючи позов в повному обсязі, виходив з того, що для ефективного судового захисту прав позов підлягає задоволенню повністю.

Дослідивши спірні правовідносини, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій. Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.


................
Перейти до повного тексту