1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

Іменем України

09 липня 2019 року

м. Київ

справа №820/2135/17

касаційне провадження №К/9901/70/17

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Шипуліної Т.М.,

суддів: Бившевої Л.І., Хохуляка В.В.

розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Одеської митниці ДФС на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.09.2017 (суддя Мельников Р.В.) та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.11.2017 (головуючий суддя - Яковенко М.М., судді: Лях О.П., Старосуд М.І.) у справі № 820/2135/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Олві-Дон» до Одеської митниці ДФС, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Олві-Дон» звернулось до адміністративного суду з позовом до Одеської митниці ДФС, в якому просило: визнати протиправним та скасувати рішення відповідача, викладене в листі від 30.11.2016 № 4270/10/15-70-18-01, про відмову у внесенні змін до митної декларації від 31.10.2016 № 500060702/2016/015165 та зобов`язати Одеську митницю ДФС внести зміни до митної декларації від 31.10.2016 № 500060702/2016/015165 із зазначенням правильного коду товару 0303909000; зобов`язати Одеську митницю ДФС прийняти висновок про повернення з Державного бюджету України позивачу суми, надмірно сплаченої за митне оформлення товару відповідно до платіжного доручення від 31.10.2016 № 349, та подати його для виконання Головному управлінню Державної казначейської служби України у м. Києві.

Харківський окружний адміністративний суд постановою від 05.09.2017 адміністративний позов задовольнив частково. Скасував рішення Одеської митниці ДФС, викладене в листі від 30.11.2016 № 4270/10/15-70-18-01, про відмову у внесенні змін до митної декларації від 31.10.2016 № 500060702/2016/015165. Зобов`язав Одеську митницю ДФС повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Олві-Дон» про внесення змін до митної декларації від 31.10.2016 № 500060702/2016/015165 з урахуванням висновків суду в даній справі. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовив.

Харківський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 22.11.2017 залишив постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.09.2017 без змін.

Одеська митниця ДФС звернулась до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.09.2017, ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.11.2017 в частині задоволення позовних вимог та прийняти нове судове рішення про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування своїх вимог відповідач посилається на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, а саме - частин першої, другої, четвертої, сьомої статті 269, частини першої статті 356, частини другої статті 357 Митного кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), частини першої статті 94, пункту 1 частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на час вирішення спору в судах попередніх інстанцій).

Зокрема, наголошує, що Одеська митниця ДФС з об`єктивних причин не мала можливості внести зміни до митної декларації від 31.10.2016 № 500060702/2016/015165 щодо зміни коду товару згідно з УКТ ЗЕД з 1604320000 на 0303909000.

Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 31.10.2016 позивачем через свого представника - Товариство з обмеженою відповідальністю «СТН Брок Сервіс» до митного органу подано вантажну митну декларацію форми МД-2 № 500060702/2016/015165, відповідно до якої товар - ікра горбуші морожена, 695 коробок по 22,5 кг. задекларовано за кодом згідно з УКТ ЗЕД 1604320000, зі ставкою ввізного мита на рівні 10 відсотків. При поданні вантажної митної декларації представником також долучено додаткові документи та сертифікати.

Посадовими особами Одеської митниці ДФС у присутності представників уповноваженої особи декларанта проведено митний огляд товарів, заявлених до митного оформлення в митній декларації від 31.10.2016 № 500060702/2016/015165, та встановлено відповідність кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації. При цьому проводилось фотографування товару, про що складено акт митного огляду від 31.10.2016 № 500060702/2016/015165.

31.10.2016 на підставі положень частин першої, п`ятої статті 255 Митного кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) завершено митне оформлення товарів, заявлених у митній декларації від 31.10.2016 № 500060702/2016/015165 в митному режимі «імпорт», та випущено їх у вільний обіг.

В подальшому, Товариством з обмеженою відповідальністю «Олві-Дон» встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «СТН Брок Сервіс» при поданні вантажної митної декларації замість правильного коду товару 0303909000 зі ставкою ввізного мита на рівні 0 відсотків, помилково задекларовано товар - ікра горбуші морожена, 695 коробок по 22,5 кг. за кодом згідно з УКТ ЗЕД 1604320000 зі ставкою ввізного мита 10 відсотків. Внаслідок помилкового зазначення невірного коду згідно з УКТ ЗЕД для товару була застосована інша ставка мита та сплачено ввізне мито в розмірі 10 відсотків у загальній сумі 915800,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 31.10.2016 № 349.

В зв`язку з цим позивач та його декларант неодноразово звертались до митного органу із заявами в порядку статті 269 Митного кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) про надання дозволу на внесення змін до митної декларації № 500060702/2016/015165, в якій помилково вказано код 1604320000, замість правильного коду товару 0303909000.

Листами від 30.11.2016 № 4270/10/15-70-18-01, від 14.03.2017 № 994/10/15-70-18-01, від 18.05.2017 № 1890/10/15-70-61 Одеська митниця ДФС повідомила, що при митному оформленні товарів за митною декларацією від 31.10.2016 № 500060702/2016/015165 декларантом надано всі необхідні документи та відомості, які дали змогу віднести товар, що декларувався, до коду згідно з УКТ ЗЕД 1604320000 зі ставкою ввізного мита на рівні 10 відсотків, а також вказала, що для вирішення питання щодо можливості зміни коду товару згідно з УКТ ЗЕД (з 1604320000 на 0303909000) та повернення надмірно сплачених митних платежів за митною декларацією від 31.10.2016 № 500060702/2016/015165 необхідним є проведення лабораторних досліджень товару в порядку, передбаченому Митним кодексом України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), що не є можливим.

Відповідно до пунктів 20, 23 частини першої статті 4 Митного кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) митна декларація - це заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури; митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.

Згідно з частинами першою, шостою статті 257 Митного кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.

Умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних за

................
Перейти до повного тексту