1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



02 липня 2019 року

Київ

справа №855/207/19

адміністративне провадження №А/9901/157/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді-доповідача Мартинюк Н.М.,

суддів Жука А.В., Мельник-Томенко Ж.М.,

при секретарі Івашків Р.В.,

за участю представника позивача адвоката Ільчук Н.В.,

представника відповідача Єзерської А.С.,



розглянув у судовому засіданні

апеляційну скаргу Центральної виборчої комісії

на рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 28 червня 2019 року

(головуючий суддя: Кузьмишина О.М., судді: Костюк Л.О., Пилипенко О.Є.)



у справі № 855/207/19

за позовом ОСОБА_1

до Центральної виборчої комісії

про скасування постанови № 1258 від 24 червня 2019 року про відмову у реєстрації кандидатом у народні депутати України, зобов`язання вчинити дії,



ВСТАНОВИВ:



І. Суть спору



ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії (далі - відповідач, ЦВК), в якому просив:



- визнати дії ЦВК протиправними та постанову ЦВК від 24 червня 2019 року № 1258 "Про відмову у реєстрації кандидата в народні депутати України ОСОБА_1, висунутого в порядку самовисування в одномандатному виборчому окрузі № 219 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" (далі - Постанова ЦВК);



- зобов`язати ЦВК повторно переглянути документи для реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_1, висунутого в порядку самовисування в одномандатному виборчому окрузі № 219 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.



Позивач вказує, що ЦВК протиправно відмовила йому у реєстрації кандидатом у народні депутати України, оскільки він подав всі документи, передбачені частиною другої статті 55 Закону України "Про вибори народних депутатів України". Певні помилки та неточності у поданій ним автобіографії не можуть бути підставою для відмови у реєстрації кандидатом у народні депутати України.



Шостий апеляційний адміністративний суд рішенням від 28 червня 2019 року адміністративний позов задовольнив частково. Визнав протиправними дії ЦВК щодо відмови у реєстрації ОСОБА_1 у кандидати в народні депутати України, висунутого в порядку самовисування в одномандатному виборчому окрузі № 219 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року. Визнав протиправною та скасував постанову ЦВК від 24 червня 2019 року № 1258 "Про відмову у реєстрації кандидата в народні депутати України ОСОБА_1, висунутого в порядку самовисування в одномандатному виборчому окрузі № 219 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року". Зобов`язав ЦВК повторно переглянути документи для реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_1, висунутого в порядку самовисування в одномандатному виборчому окрузі № 219 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.



Рішення суд обґрунтував висновком про неправомірність оспорюваної постанови ЦВК з огляду на відсутність правових підстав для відмови у реєстрації позивача кандидатом у народні депутати України. Такий висновок суд мотивував тим, що недоліки автобіографії мають бути усунені шляхом надання кандидату у народні депутати України можливості надати уточнюючі відомості та не можуть бути підставою для відмови у реєстрації.



В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. ЦВК вказує, що судом було порушено норми статей 55 та 60 Закону України "Про вибори народних депутатів України" та Роз`яснення щодо застосування деяких положень Закону України "Про вибори народних депутатів України" під час реєстрації кандидатів у народні депутати України, затвердженого постановою ЦВК від 29 травня 2019 року № 909. Відповідач звертає увагу суду, що суд першої інстанції не дав оцінку його аргументам щодо відсутності обов`язкових відомостей у поданій позивачем автобіографії, зокрема: відомостей про партійність позивача. Крім цього, автобіографія містила непідтверджені відомості про те, що позивач є головою ГО "Слуга народу Святошин". Тоді як інформація з Реєстру громадських об`єднань не містила цієї інформації.



У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить суд залишити апеляційну скаргу ЦВК без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін. Свій відзив позивач аргументує тим, що подана ним автобіографія містить достовірні відомості про його призначення головою Громадської організації "Слуга народу Святошинський район міста Києва" (ГО "Слуга народу Святошин"); інформація про партійність відсутня, оскільки він не є членом жодної політичної партії, а неточності поданих документів не є підставою для відмови у реєстрації кандидата в народні депутати України.



Перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Верховного Суду зазначає наступне.



ІІ. Мотиви Верховного Суду



У судовому процесі встановлено, що 19 червня 2019 року позивач звернувся до ЦВК із заявою про самовисування кандидатом у народні депутати України разом із документами та просив зареєструвати його кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 219.



За результатами розгляду вказаної заяви та документів 24 червня 2019 року ЦВК прийняла постанову № 1258, якою відмовила в реєстрації кандидатом в народні депутати України ОСОБА_1, висунутого в порядку самовисування в одномандатному виборчому окрузі № 219 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року. Підставою для відмови вказано пункт 2 частини першої статті 60 Закону України "Про вибори народних депутатів України", а саме: невідповідність поданої автобіографії вимогам пункту 2 частини другої статті 55 Закону України "Про вибори народних депутатів України" - не містить повних та достовірних відомостей про його посаду (заняття), місце роботи. При цьому у постанові вказано, що зазначені позивачем біографічні відомості не забезпечують дотримання принципу вільних виборів та можуть створювати передумови для введення виборців в оману.



Частиною першою статті 9 Закону України "Про вибори народних депутатів України" передбачено, що депутатом може бути обраний громадянин України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п`яти років.



Згідно з пунктом 2 частини другої статті 55 цього Закону Центральна виборча комісія реєструє кандидата у депутати, який балотується в одномандатному окрузі в порядку самовисування, за умови пред`явлення ним особисто одного із документів, передбачених пунктами 1 або 2 частини третьої статті 2 цього Закону, та отримання нею таких документів: автобіографії кандидата в депутати, на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (у тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім`ї, адресу місця проживання, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості.



Відповідно до пункту 2 частини першої статті 60 Закону України "Про вибори народних депутатів України" Центральна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, зокрема, в разі: відсутності документів, зазначених у частині першій статті 54 або частинах першій чи другій статті 55 цього Закону.



Частиною третьою цієї статті визначено, що помилки і неточності, виявлені в поданих кандидатами на реєстрацію документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.




................
Перейти до повного тексту