1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



11 червня 2019 року

Київ

справа №826/13606/14

адміністративне провадження №К/9901/4565/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:  Бившевої Л.І. (головуючий суддя) суддів: Шипуліної Т.М.,  Хохуляка В.В., розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 09.10.2014 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 04.12.2014 у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Європапір Україна" до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити дії,



У С Т А Н О В И В:

          

ТОВ "Європапір Україна" подало до суду позов, в якому просив:



визнати протиправними дії ДПІ у Печерському районі Головного управлінням Міністерства доходів і зборів України у м. Києві з проведення зустрічних звірок ТОВ "Європапір Україна", за результатами яких був складений акт від 12.06.2014 акт №1706/26-55-22-01/37506536 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Європапір Україна" з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків за січень 2014 року" та акт від 30.07.2014 №2113/26-55-22-07/37506536 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Європапір Україна" щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період 01.03.2014 по 30.06.2014;                                                          

визнати протиправними дії ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо коригування в інформаційній системі "Податковий блок" податкового кредиту та податкових зобовʼязань ТОВ "Європапір Україна" на підставі акта від 12.06.2014 №1706/26-55-22-01/37506536 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Європапір Україна" з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків за січень 2014 року та акта від 30.07.2014 №2113/26-55-22-07/37506536 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Європапір Україна" щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період 01.03.2014 по 30.06.2014;



зобовʼязати ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві вилучити з інформаційних баз даних органів державної податкової служби України акт від 12.06.2014 №1706/26-55-22-01/37506536 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Європапір Україна" з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків за січень 2014 року та акт від 30.07.2014 №2113/26-55-22-07/37506536 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Європапір Україна" щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період 01.03.2014 по 30.06.2014;



зобовʼязати ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві відновити показники сум податкового кредиту та податкових зобовʼязань ТОВ "Європапір Україна" в інформаційній системі "Податковий блок", задекларовані ТОВ "Європапір Україна" у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період січень, березень, квітень 2014 року.



Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що у контролюючого органу були відсутні підстави для проведення зустрічної звірки (не було в наявності необхідної інформації та документів), висновки контролюючого органу про нікчемність правочинів є необґрунтованими та не можуть бути підставою для внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість.



Окружний адміністративний суд м. Києва постановою від 09.10.2014 задовольнив позов частково: зобов’язав ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві вилучити з інформаційних баз даних органів державної податкової служби України акт від 12.06. 2014 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Європапір Україна" з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків за січень 2014 року та акт від 30.07.2014 №2113/26-55-22-07/37506536 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Європапір Україна" щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період 01.03.2014 по 30.06.2014; зобов’язав ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві відновити показники сум податкового кредиту та податкових зобовʼязань ТОВ "Європапір Україна" в інформаційній системі "Податковий блок", задекларованих ТОВ "Європапір Україна" у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період січень, березень, квітень 2014 року. У задоволенні іншої частини позову суд відмовив.



Київський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 04.12.2014 залишив без змін постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 09.10.2014.



Задовольняючи позов у частині, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що показники платника податку на додану вартість в автоматизованій системі формуються на підставі даних, задекларованих платниками податків у податкових деклараціях з податку на додану вартість. Процес зіставлення даних податкової звітності з податку на додану вартість у розрізі контрагентів є формальним рівнем податкового контролю. Цей етап контрольно-перевірочної роботи не передбачає здійснення контролюючим органом оцінки дотримання платником вимог податкового законодавства та аналізу змісту та характеру правовідносин, що стали підставою для формування даних податкового обліку платника. Питання правильності відображення платником господарських операцій в обліку досліджуються органом при проведенні податкової перевірки платника з дослідженням документів щодо господарської діяльності. До платника не можуть бути застосовані негативні правові наслідки, зокрема у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих показників, до моменту нарахування платникові податкового зобов’язання в порядку статті 54 Податкового кодексу України та його узгодження.  



ДПІ У Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві подала до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу, в якій просить скасувати зазначені судові рішення у частині задоволених позовних вимог та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні цих вимог.



В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржник посилається на те, що суди попередніх інстанцій порушили норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.



Вищий адміністративний суд України ухвалою від 17.12.2014 відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою.



Законом України "Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)" від 02.06.2016 № 1401-VIII, який набрав чинності з 30.09.2016, статтю 125 Конституції України викладено в редакції, згідно з якою Верховний Суд є найвищим судом у системі судоустрою України.



Згідно з пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 2 червня 2016 року №1402-VIII, який набрав чинності з 30.09.2016, з дня початку роботи Верховного Суду у складі, визначеному цим Законом, Верховний Суд України, Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Вищий господарський суд України, Вищий адміністративний суд України припиняють свою діяльність та ліквідуються у встановленому законом порядку.



Відповідно до пункту 8 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 02.06.2016 №1402-VIII, який набрав чинності з 30.09.2016, постановою Пленуму Верховного Суду від 30.11.2017 №2 "Про визначення дня початку роботи Верховного Суду" днем початку роботи Верховного Суду визначено 15.12.2017.



Законом України від 03.10.2017 №2147-VIII, який набрав чинності з 15.12.2017, Кодекс адміністративного судочинства викладено в новій редакції.



Відповідно до підпункту 4 пункту 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону України від    03.10.2017 №2147-VIII, який набрав чинності з 15.12.2017) касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.


................
Перейти до повного тексту