ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2019 року
Київ
справа №811/564/13-а
адміністративне провадження №К/9901/4081/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: Бившевої Л.І. (головуючий суддя), суддів: Шипуліної Т.М., Хохуляка В.В., розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін касаційну скаргу Головного управління ДФС у Кіровоградській області на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 03.04.2013 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 23.01.2014 у справі за позовом Приватного акціонерного товариства "Креатив" до Головного управління ДФС у Кіровоградській області про скасування податкового повідомлення-рішення,
У С Т А Н О В И В:
ПАТ "Креатив" подало до суду позов, в якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення від 29.10.2012 про зменшення розміру відʼємного значення податку на додану за вересень 2011 року - травень 2012 року в сумі 3265221,00 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що господарські операції підтверджені первинними документами, податковий кредит - податковими накладними. Товар реально придбавався та оприбутковувався позивачем, направлявся на переробку на власних потужностях для виробництва кінцевого продукту - олії соняшникової та шроту соняшникового, яка реалізовувалася на території України та відправлялася на експорт.
Кіровоградський окружний адміністративний суд постановою від 03.04.2013 позов задовольнив. Визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення від 29.10.2012 про зменшення розміру відʼємного значення податку на додану за вересень 2011 року - травень 2012 року в сумі 3265221,00 грн. Стягнув з Державного бюджету України на користь позивача судові витрати в сумі 2294,00 грн шляхом їх безспірного списання із рахунка Кіровоградської ОДПІ Кіровоградської області ДПС.
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 23.01.2014 постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 03.04.2013 залишив без змін.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що позивач надав відповідачу до перевірки первинні документи, зокрема видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, докази оплати товару, податкові накладні, однак відповідач залишив їх поза увагою та взяв до уваги акти перевірок контрагентів-продавців, незважаючи на те, що контролюючі органи не приймали рішень стосовно таких контрагентів та не зверталися до суду з позовами про визнання недійсними договорів.
Кіровоградська ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області подала до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу, в якій просить скасувати зазначені судові рішення та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржник посилається на те, що суди попередніх інстанцій порушили норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Вищий адміністративний суд України ухвалою від 13.03.2014 відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою.
Законом України "Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)" від 02.06.2016 № 1401-VIII, який набрав чинності з 30.09.2016, статтю 125 Конституції України викладено в редакції, згідно з якою Верховний Суд є найвищим судом у системі судоустрою України.
Згідно з пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 2 червня 2016 року №1402-VIII, який набрав чинності з 30.09.2016, з дня початку роботи Верховного Суду у складі, визначеному цим Законом, Верховний Суд України, Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Вищий господарський суд України, Вищий адміністративний суд України припиняють свою діяльність та ліквідуються у встановленому законом порядку.
Відповідно до пункту 8 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 02.06.2016 №1402-VIII, який набрав чинності з 30.09.2016, постановою Пленуму Верховного Суду від 30.11.2017 №2 "Про визначення дня початку роботи Верховного Суду" днем початку роботи Верховного Суду визначено 15.12.2017.
Законом України від 03.10.2017 №2147-VIII, який набрав чинності з 15.12.2017, Кодекс адміністративного судочинства викладено в новій редакції.
Відповідно до підпункту 4 пункту 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII, який набрав чинності з 15.12.2017) касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями у справі визначено склад колегії суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду: Бившева Л.І. (суддя-доповідач, головуючий суддя), Хохуляк В.В., Шипуліна Т.М.
Верховний Суд ухвалою від 10.06.2019 призначив справу до касаційного розгляду у спрощеному провадженні без повідомлення сторін.
Відповідно до частини першої статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обовʼязкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обовʼязкові для особи, яку він замінив.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 229 Кіровоградська обʼєднана державна податкова інспекція ДПС реорганізована шляхом приєднання до Кіровоградської обʼєднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 311 Кіровоградська обʼєднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів реорганізована шляхом приєднання до Кіровоградської обʼєднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 № 39 Кіровоградську обʼєднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Кіровоградській області перейменовано на Кропивницьку обʼєднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Кіровоградській області.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 296 Кропивницька обʼєднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС реорганізована шляхом приєднання як структурний підрозділ до Головного управління ДФС у Кіровоградській області.
Враховуючи наведене, суд касаційної інстанції допускає заміну відповідача у справі - Кіровоградської обʼєднаної державної податкової інспекції ДПС правонаступником - Головним управлінням ДФС у Кіровоградській області.
Верховний Суд, переглядаючи судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та перевіряючи правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права на підставі фактичних обставин справи, зважає на таке.